Peugeot 308 je už dlouhá léta jedním z pilířů evropského segmentu kompaktních hatchbacků a kombíků. Nyní přichází jeho modernizovaná verze, která není revolucí, ale spíše evolucí. Facelift přináší úpravy designu, novinky v technologiích, ale i v nabídce motorů. Přestože změny nejsou dramatické, pro zákazníky mohou být klíčové.
Nenápadný, ale výrazný facelift
Na první pohled si lze všimnout přepracovaných světlometů vpředu a také nového osvětleného loga Peugeot, které se na autě francouzského výrobce objevuje vůbec poprvé. Doprovází ho nový světelný podpis se třemi LED „drápy“ vpředu i vzadu. Celkový vzhled zůstává věrný současné linii značky, ale vůz působí o něco dynamičtěji a zároveň elegantněji.
Přečtěte si také:
U hatchbacku vyniknou sportovnější proporce, kombi 308 SW sází na praktičnost a vyvážený profil. Designéři také lehce upravili masku chladiče, kola i nabídku barev laků. Spíše než radikální obrat jde o dotažení detailů, které mají modelu zajistit svěží tvář, zaznívá z Peugeotu.
Uvnitř důraz na komfort i technologie
Interiér zůstává věrný koncepci Peugeot i-Cockpit, tedy s menším volantem a digitálním přístrojovým štítem na vrchu palubní desky. Vylepšení lze nalézt hlavně v ovládání – i-Toggles pod obrazovkou infotainmentu umožňují stále nastavit i vlastní zkratky, nechybí ambientní osvětlení ani kvalitní materiály včetně čalounění Alcantarou ve vyšších výbavových verzích.
Peugeot 308 SW nabídne objemný zavazadlový prostor o objemu až 598 litrů v základním uspořádání, respektive až 1487 litrů po sklopení opěradel zadních sedadel (lze to v poměru 40:20:40).
Čtyři druhy pohonu
Peugeot sází na širokou nabídku motorů. Elektrická verze E-308 dostala lehce větší baterii s kapacitou 58,4 kWh (55,4 kWh využitelných), díky které se dojezd zvedl na cca 450 km (WLTP). Nárůst o zhruba 30 kilometrů není dramatický, ale potvrzuje, že i malé kroky mohou mít smysl. Nabíjení z 20 na 80 % trvá na rychlonabíječce (zvládá nabíjení 100 kW) asi půl hodiny a poprvé se objevuje i možnost napájet externí zařízení díky funkci V2L.
Nabízí se také plug-in hybrid kombinující benzinový motor a elektromotor s celkovým výkonem 143 kW/195 koní a čistě elektrickým dojezdem až 85 km. Jde o kombinaci elektromotoru s výkonem 92 kW/125 koní s přeplňovaným čtyřválcovým benzinovým motorem 1.6 o výkonu 110 kW/150 koní.
K dispozici bude i pouze hybridní varianta bez možnosti externího nabíjení a s mnohem menší baterií, která zvládne v městském provozu jezdit polovinu času bez spalovacího motoru. Výkon bude 145 koní a spotřeba jen kolem 5 l/100 km.
A pak je tu návrat naftového motoru. 1,5litrový čtyřválec BlueHDi s výkonem 130 koní se v nabídce udržel, což je v dnešní době překvapivé rozhodnutí. Peugeot tím míří hlavně na firemní flotily a řidiče, kteří často cestují na dlouhé vzdálenosti.
Přečtěte si také:
Komfort a služby
Nový Peugeot 308 nabízí sedadla s certifikací AGR, možnost vyhřívání a masáže, prémiový audiosystém Focal i systém čištění vzduchu v kabině. Aplikace MyPeugeot pak umožní vůz vzdáleně ovládat, sledovat nabíjení nebo naplánovat cestu s ohledem na dostupné dobíječky.
Vyrobeno ve Francii, s důrazem na udržitelnost
Faceliftovaný Peugeot 308 byl navržen poblíž Paříže a vyrábí se ve francouzských Mylhúzách. Více než třetina použitých materiálů je recyklovaná nebo obnovitelná, což podporuje snahu značky o udržitelnost.
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek