2025-aston_martin_dbx_s-2

Nový Aston Martin DBX S se představuje. Vpřed ho pohání 727 koní

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Aston Martin - 30. 4. 2025


Aston Martin s hrdostí oznamuje příchod nové vlajkové lodi řady DBX, varianty DBX S. Díky přitažlivosti dynamického modelu DBX707 a motoru vylepšenému technologiemi přenesenými přímo z připravovaného supersportu Valhalla nabízí DBX S jeden z nejpůsobivějších a nejpreciznějších jízdních zážitků. Vůz přináší ještě vyšší výkon, nižší hmotnost a asertivnější design. Se sadou vylepšení exteriéru a interiéru, která odpovídá sportovnímu stylu, nabízí DBX S zcela nezaměnitelný charakter.

DBX S navazuje na dlouhou tradici vozů Aston Martin, které používají přídomek „S“ pro označení speciální, vysoce výkonné verze stávajícího modelu. V nedávné době byl prvním vozem tohoto typu model Vanquish S, který měl premiéru pro veřejnost na pařížském autosalonu v roce 2004. DBX S dokazuje, že lehčí varianty s vyšším výkonem a jízdními schopnostmi jsou stále velmi důležitou součástí nabídky značky Aston Martin. Novinka pokračuje v linii atraktivních vysoce výkonných modelů.

Adrian Hallmark, generální ředitel společnosti Aston Martin, řekl: „Během posledních dvou let Aston Martin představil ucelenou modelovou řadu sportovních vozů nové generace a také nový vůz DBX; všechny s novým, zcela na míru navrženým informačním a zábavním systémem. Značka se i nadále zaměřuje na špičkové výkony, ultra-luxusní design a inovace a rozšiřuje nabídku v rámci všech základních modelových řad. Představení verze DBX S nejen potvrzuje náš záměr vyrábět ty nejzajímavější, zcela mimořádné a nejkrásnější vozy, ale je také jasnou ukázkou našich ambicí nejen pro model DBX, ale pro celou značku Aston Martin.“

Srdcem nového modelu DBX S je modernizovaná verze oceňovaného motoru Aston Martin V8 4,0 l twin-turbo. Díky využití technologie přeplňování přímo z připravovaného supersportu Valhalla, včetně většího průměru oběžných kol kompresoru a dalších vnitřních vylepšení, se výkon zvýšil o dalších 20 k na 727 k a motor poskytuje ještě větší sílu v nejvyšším spektru otáček. Dynamika vozu DBX S je tak ještě obdivuhodnější. Výsledkem je zrychlení 0–100 km/h za pouhé 3,3 sekundy a zkrácení akcelerace z 0 na 200 km/h o 0,3 sekundy. Maximální rychlost zůstává nezměněna a činí působivých 193 mil za hodinu, tedy 310 km/h.

Jízdní výkony i vnímání rychlosti zvyšuje upravený výfukový systém, který ještě více umocňuje přirozený projev dominantního motoru V8 a plně využívá možností, které nabízí vylepšené přeplňování.

Stejně jako stájový kolega DBX707 rozděluje DBX S svůj výkon mezi přední a zadní kola v proměnlivém poměru – s možností přenést 50 % točivého momentu na přední a až 100 % pouze na zadní kola, a to prostřednictvím inovativní, 9stupňové převodovky s mokrou spojkou, která odstraňuje potřebu konvenčního měniče točivého momentu a zajišťuje extrémní výkony při akceleraci z klidu. Převodovka DBX S však byla dále upravena, aby poskytovala ještě nezapomenutelnější zážitek z jízdy. Okamžiky pro přeřazení jsou upraveny tak, aby zohlednily rozšířený rozsah otáček motoru, zatímco podřazování v režimech Sport a Sport+, kdy je vůz v automatickém režimu, je ještě razantnější.

Kromě zvýšení výkonu byla přijata řada opatření, jejichž cílem je nejen výrazně snížit pohotovostní hmotnost modelu DBX S, ale také inteligentním a vysoce výběrovým způsobem zajistit, aby pouhé snížení hmotnosti bylo jen jedním z atributů, které přispívají k vynikajícímu výsledku. Ukázkovým příkladem je nová volitelná střecha z uhlíkových vláken prezentovaná nádherným vzorem s jednoduchým střídáním vláken. Střešní díl je se svými téměř třemi metry čtverečními zdaleka největším karbonovým prvkem, jaký kdy byl na voze Aston Martin použit. Specifikace karbonové střechy znamená odstranění střešních ližin, což nejen ušetří 18 kg hmotnosti, ale navíc se tak děje v nejvyšším bodě vozu, čímž se snižuje jeho těžiště a dále zvyšuje stabilita i agilita.

Vůz si připisuje prvenství v segmentu SUV možností objednat volitelná kola z hořčíkové slitiny. Hořčík je nejen pevný, ale také neuvěřitelně lehký materiál, přibližně o 75 % procent lehčí než ocel; o polovinu lehčí než titan, a dokonce o třetinu lehčí než hliník. Výběrem sady 23″ ráfků se ušetří dalších 19 kg neodpružené hmotnosti, což přináší zlepšení kvality jízdy, přesnosti a citlivosti řízení a také bezprostřednější reakce vozu na pokyny volantem. DBX S je možné objednat také se standardními, 23″ kovanými hliníkovými koly.

Při výběru hořčíkových kol odpadají střešní ližiny, což přináší další snížení hmotnosti. Kromě toho si zákazníci mohou objednat na zakázku zhotovenou lehkou mřížku chladiče z polykarbonátu s voštinovou strukturou, která má propracovaný design s více než 25 000 jednotlivými fazetami. To rovněž přispívá k dalšímu snížení hmotnosti v přední části a v důsledku i k lepší ovladatelnosti a trakčním schopnostem vozu.

Převod řízení u DBX S je přímější, a to o 4 %, přesto znatelně zlepšuje agilitu, takže vůz působí ještě sportovněji a citlivěji, aniž by se do řízení přenášel pocit neklidu. Menší je také poloměr otáčení o téměř půl metru na pouhých 12,0 m, což zpříjemňuje jízdu ve městě.

Faceliftované Lamborghini Urus SE se představuje. Je výkonnější, ale také elektrifikované

DBX S využívá kompletní úpravy pérování představené v loňském roce, kdy došlo k nové kalibraci vzduchových měchů i elektronických tlumičů, čímž se zvýšila kontrola nad pohybem karoserie s cílem snížit přenášení hmotnosti při dynamické jízdě, a tím zlepšit kvalitu jízdy a celkovou stabilitu. Dokonce i na samém limitu se DBX S díky standardní elektronické kontrole náklonu naklání maximálně o 1,5 stupně a to stačí k vytvoření přirozeného pocitu z jízdy v zatáčkách. Vůz přitom zůstává vůz stabilnější než mnoho dvoumístných sportovních vozů. V závislosti na zvoleném jízdním režimu se také mění tuhost pružin, které aktivně mění náklon v zatáčce, aby se zlepšila přilnavost a odezva řízení. Téměř nevyčerpatelný brzdný výkon zajišťují mohutné, karbon-keramické kotoučové brzdy, které mají průměr 420 mm vpředu a 390 mm vzadu.

Tým designérů Aston Martin se postaral o to, aby každý, kdo uvidí DBX S, nebyl na pochybách, že stojí tváří v tvář nejsportovnějšímu, nejdynamičtějšímu a nejúchvatnějšímu ultra-luxusnímu SUV na trhu.

Zepředu je nový vůz DBX S okamžitě rozpoznatelný podle zcela černé mřížky chladiče, která této verzi dodává nezaměnitelné vzezření. Na přání je k dispozici také lehká polykarbonátová mřížka chladiče s voštinovým designem po vzoru modelu DBS 770 Ultimate. Nový spodní spoiler a difuzor dále umocňují přirozeně asertivní projev vozu spolu s výrazným designem denních světel.

Při pohledu z boku zaujmou nové prahy s velmi výraznými svislými prvky pro usměrnění vzduchu, které v typickém stylu vozů Aston Martin přinášejí jak funkční zlepšení, tak přitažlivý styl. Jejich hlavním přínosem je správně nasměrovat proudění vzduchu podél boku vozu. Na přání jsou k dispozici karbonová vnější zpětná zrcátka, boční lišty a spodní prahy dveří, zatímco výrazné označení písmenem „S“ na předních blatnících ukazuje pravou povahu tohoto dravce. Stejně jako ikonická loga Aston Martin jsou i tyto emblémy vyrobeny z masivního kovu, potažené smaltem a s červeným písmenem „S“. Jde o známý doplněk, který se objevoval na předchozích modelech, jako je V12 Vantage S a Rapide S. Rámeček je pak s buď světlým, nebo tmavým chromováním, aby ladil s provedením loga, které si zákazník pro svůj vůz zvolí.

Nejviditelnější vizuální změny nové vlajkové lodi DBX jsou na zádi, které dominuje čtveřice výfuků, nyní vertikálně uspořádaných a dostupných v lesklém i matném provedení. Koncovky umožňují zvuku osmiválce zaznít naplno. Zadní nárazník a difuzor byly kompletně přepracovány a spolu s bočními prahy a spoilerem mohou být vyrobeny z karbonu, což sníží celkovou hmotnost vozidla o dalších 7 kg. DBX S se rovněž prezentuje novým designem doplňků ve spodní části karoserie, které lze objednat ve třech barvách: červené Rosso Corsa, stříbrné Trophy a zelené Podium. Sportovní lakování zvýrazňuje přední spodní spoiler, difuzor a boční prahy táhnoucí se až k zádi, kde celé dílo korunuje nová čtveřice výfuků.

Interiér modelu DBX S provází unikátní motiv písmene „S“ a nejvýraznějším prvkem je výrazný šípovitý vzor, který je součástí standardní úpravy sedadel a jenž se v případě volitelné karbonové střechy rozšíří i na čalounění stropu. Šípovitá linie se směrem vzhůru po sedadlech stále více rozšiřuje a vytváří nezaměnitelný dojem rychlosti, jak se sluší pro nejvýkonnější SUV v nabídce značky.

Představuje se nové Porsche Cayenne GTS. Pohání jej 500koňový motor V8

DBX S je standardně čalouněno lehkou sportovní Alcantarou, která se nachází na sedadlech, čalounění stropu, středové konzole, spodních dílech přístrojové desky a horním obložení. V místech s vysokým opotřebením, jako jsou například opěrky sedadel, se Alcantara plynule kombinuje se semianilinovou kůží. Pro ty, kteří dávají přednost ještě většímu pocitu luxusu, může být DBX S celý čalouněn semianilinovou kůží. Na přání lze také objednat červené bezpečnostní pásy, které do interiéru vozu vnesou další prvek verze „S“.

Písmeno „S“ je vyšito na sedadlech a doplňují ho křídla z loga Aston Martin, která jsou prostorově vytlačena do opěrek hlavy technikou, která byla v oboru použitá vůbec poprvé. Používá se při ní ražba s extrémním tlakem (1,5 tuny) a teplem, aby se křídla vryla do kůže se všemi drobnými detaily a vysokou přesností s rozlišením méně než milimetr. Dále se písmeno „S“ objevuje na krytech prahů a na štítku motoru.

DBX S pokračuje v zavádění nejmodernějšího informačního a zábavního systému vyvinutého společností Aston Martin v rámci nově pojatého designu interiéru. Toto zásadní vylepšení je ukázkou příkladné kombinace řemeslného umu a moderních inovací, které kombinují dokonalý design a velkolepý luxus s impozantní sadou technologií pro digitální propojení.

Vůz je také standardně vybaven audiosystémem Aston Martin Premium Audio s výkonem 800 W a 14 reproduktory. Tato souprava, vyvinutá s využitím pokročilého hardwaru, nabízí režim prostorového zvuku s technologií QuantumLogic pro zcela pohlcující hudební kulisu. Opravdové nadšence potěší volitelný systém vyvinutý s partnerem Aston Martin pro zvukovou aparaturu, se společností Bowers & Wilkins. Tento výjimečný systém, akusticky přizpůsobený velikosti a tvaru interiéru DBX S, využívá technologie a inovace, které lze nalézt ve světově uznávaných reproduktorech Bowers & Wilkins. Hliníkové výškové reproduktory Double Dome a středotónové měniče Continuum dodávají tomuto systému prostorového zvuku s 23 reproduktory a dvojitým zesilovačem o výkonu 1 600 W vyvážený a přesný zvuk. Speciální horní 3D reproduktory, basové měniče a výkonný subwoofer poskytují silný a dynamický zvukový zážitek, který odráží vlastnosti vozu DBX S.

Písmeno „S“ je s vozy Aston Martin spojeno již dlouho a nový model DBX S dokazuje, že odlehčené varianty s vyšším výkonem a vyladěnými jízdními schopnostmi jsou stále velmi důležitou součástí příběhu značky a že budou existovat i v budoucnosti. DBX S je možné objednat již nyní, první dodávky se očekávají ve 4. čtvrtletí roku 2025.


TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?
 
Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.
 
Chci operativní leasing!
 
Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru