Usednout do prototypu interiéru CUPRA Sensorial Capsule je jako vstoupit do budoucího vesmíru interiérového designu značky CUPRA, v němž se překvapivým a jedinečným způsobem snoubí technologie s hmotnými aspekty a duší.
„Naším cílem bylo reinterpretovat progresivní sportovnost a vyjádřit syrové, autentické emoce, které definují propojení mezi řidičem a jeho vozem,“ říká Francesca Sangalliová, kreativní ředitelka divize CUPRA Design House. Prototyp interiéru CUPRA Sensorial Capsule byl odhalen na Milánském týdnu designu 2025 jako designové cvičení, které prezentuje vzhled interiérů budoucích automobilů CUPRA. Je to nahlédnutí do budoucnosti, které klade při vytváření jedinečných zážitků důraz na smysly.
Holistický zážitek
CUPRA Sensorial Capsule rozvíjí designový styl značky CUPRA z holistického hlediska. Tento průzkum „se zaměřuje na binomické interakce mezi řidičem a jeho vozem CUPRA, přičemž automobil v něm není prezentován jako stroj, ale živá bytost“, vysvětluje Francesca. Prostředí uvnitř vozu intuitivně reaguje na gesta, preference a emoce, čímž vytváří pevné, souvislé a organické spojení mezi uživatelem a vozem.
Světlo a zvuk jako hmatatelné materiály
Jedinečný zážitek je vytvářen prostřednictvím světla a zvuku počínaje novým klíčovým komponentem, jímž je hranol, který je „duší vozu. Je to prvek, který koordinuje celý zážitek a od něhož všechno začíná,“ říká designérka.
Uvnitř hranolu, který je vyroben z transparentního materiálu, je kus mědi, kovu, který je od založení značky jejím charakteristickým znakem. Interakce s hranolem aktivuje v interiéru různé světelné a akustické scénáře propojené se specifickými jízdními režimy.
Propojení s řidičem
Propojení s řidičem přesahuje smyslové zážitky. Materiály a výrobní postupy použité v interiéru, jak na sedadlech, tak v texturách na konzole a výplních dveří, jsou evolucí materiálů a výrobních postupů používaných v již vyráběných modelech značky CUPRA, například parametrického designu a aditivní výroby. CUPRA se tak i nadále zaměřuje na udržitelnost používáním technologií, které minimalizují odpad a propojují design s řemeslnou zručností. „Použitím parametrického designu pod povrchem jsme dosáhli toho, že povrch vypadá jako živá bytost, která má kosti a je pokryta kůží,“ říká Francesca.
Metoda aditivní výroby byla použita nejen k vytvoření povrchů, ale také na opěrkách hlavy na sedadlech, které jsou čalouněny 3D úpletem. „Výsledkem je estetický dojem, jehož lze dosáhnout pouze pomocí 3D technologie a který je dokonale přizpůsoben požadovaným tvarům, aniž by docházelo k plýtvání materiálem. Tato technologie nám také umožňuje zkoušet jedinečné, nové přístupy k designu a estetickému pojetí,“ dodává na závěr designérka.