Ferrari s hrdostí představuje modely 296 Speciale a jeho otevřenou variantu 296 Speciale A. Vozy nastavují nové standardy ve světě super výkonných automobilů. Tyto modely, vycházející z bohatého závodního dědictví Ferrari a nejmodernějšího inženýrství, posouvají řidičský zážitek díky sofistikované hybridní technologii, pokročilé aerodynamice a precizní jízdní dynamice.
Pohonná jednotka a výkon
Modely 296 Speciale a 296 Speciale A pohání revoluční hybridní pohonná jednotka, která dosahuje ohromujícího výkonu 880 koní (cv). Tato konfigurace představuje rekord mezi sériově vyráběnými vozy Ferrari s pohonem zadních kol a překonává předchozí modely v oblasti výkonu i efektivity. Základem je 120° vidlicový šestiválec s dvojitým přeplňováním, precizně navržený pro výkon 700 koní. Motor čerpá výrazně ze zkušeností Ferrari v motorsportu a využívá pokročilé materiály a technologie pro optimalizaci výkonu a odolnosti.
Spalovací motor je doplněn elektromotorem, který v režimu dodatečného posílení výoknu přidává dalších 180 koní. Elektromotor je strategicky umístěn mezi spalovacím motorem a osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (DCT), což umožňuje rychlé řazení a plynulý přenos výkonu. Unikátní součástí pohonu je separační spojka, která umožňuje čistě elektrický režim jízdy s dojezdem až 25 km. Je to mimo jiné i odkaz na závazek Ferrari k integraci udržitelných technologií bez výkonových kompromisů.
Aerodynamika a design
Oddanost Ferrari aerodynamice se odráží v designu obou modelů 296 Speciale a 296 Speciale A. Tyto vozy generují přítlak 435 kg při rychlosti 250 km/h, což představuje nárůst o 20 % oproti předchozím modelům. Tohoto výsledku je dosaženo díky řadě inovativních aerodynamických řešení inspirovaných úspěchy Ferrari v motorsportu.
Klíčové prvky zahrnují aerodynamický tlumič integrovaný do přední kapoty, který optimalizuje proudění vzduchu a snižuje odpor. Vertikální ploutve na zadním nárazníku zvyšují stabilitu při vysokých rychlostech, zatímco nový systém řízení aktivního zadního spoileru se přizpůsobuje jízdním podmínkám a zajišťuje optimální aerodynamický výkon. Model 296 Speciale A se skládací pevnou střechou spojuje aerodynamickou efektivitu s potěšením z jízdy pod širým nebem, aniž by docházelo ke ztrátě stability nebo výkonu.
Ferrari usiluje o bezkonkurenční jízdní dynamiku a proto u obou modelů přikročilo k významným opatřením ke snížení hmotnosti. Model 296 Speciale je o 60 kg lehčí než 296 GTB, zatímco 296 Speciale A je o 50 kg lehčí než 296 GTS. Tohoto snížení bylo dosaženo rozsáhlým využitím uhlíkových vláken a titanu v klíčových strukturálních částech, což snižuje celkovou hmotnost a zvyšuje pohyblivost a reaktivnost vozů.
Podvozek byl pečlivě navržen tak, aby odpovídal lehké konstrukci, a poskytoval precizní kontrolu a předvídatelné chování na hranici výkonu. Integrace nejnovější generace systému dynamické kontroly ABS Evo dále zvyšuje přesnost brzdění a stabilitu, čímž umožňuje řidiči plně prozkoumat potenciál vozu. Nižší těžiště v kombinaci s pečlivě vyladěným podvozkem zajišťuje, že oba modely poskytují podmanivý a pohotový jízdní zážitek.
Interiér a styl
Interiér modelů 296 Speciale a 296 Speciale A odráží záměr Ferrari vytvoření závodního prostředí. Využití uhlíkových vláken a materiálu Alcantara přispívá ke snížení hmotnosti, aniž by došlo ke ztrátě prémiového dojmu. Minimalistický design klade důraz na funkčnost. Ovládací prvky jsou intuitivně rozmístěny, aby se řidič mohl plně soustředit na jízdu.
Vnější design obou modelů si zachovává čisté a elegantní linie typické pro Ferrari, s výraznými prvky jako je aerodynamický tlumič a unikátní zadní část vozu. Skládací pevná střecha modelu 296 Speciale A přidává vozu na všestrannosti a umožňuje řidiči snadno přecházet mezi zážitkem z jízdy v uzavřeném autě i kabrioletu aniž by musel obětovat výkon či styl.
Technologie a inovace
Ferrari do obou modelů integrovalo špičkové technologie pro zvýšení jízdního zážitku. Software hybridního systému byl optimalizován tak, aby dokonale sladil spolupráci mezi spalovacím motorem, elektromotorem a převodovkou. Výsledkem jsou plynulé přechody mezi zdroji výkonu a maximální efektivita v různých jízdních režimech.
Pokročilé elektronické systémy, včetně ABS Evo a dodatečného posílení výkonu, byly vyvinuty tak, aby poskytovaly maximální výkon se zapojením řidiče. Tyto systémy fungují v harmonii a nabízejí přesnou kontrolu a přizpůsobivost jak na závodní dráze, tak na běžných silnicích, což umožňuje plné využití potenciálu těchto výjimečných vozů.
Ferrari 296 Speciale a 296 Speciale A představují vrchol automobilového inženýrství. Kombinují nejmodernější hybridní technologii, pokročilou aerodynamiku a precizní jízdní dynamiku, čímž nastavují nová měřítka výkonu a inovací. Součástí nabídky je také rozšířený sedmiletý program údržby, který zajišťuje špičkový výkon a spolehlivost, v souladu s tradicí značky Ferrari v oblasti dokonalých služeb a spokojenosti zákazníků.
Technické údaje
Kategorie | Ferrari 296 Speciale | Ferrari 296 Speciale A |
---|---|---|
Typ motoru | V6 – 120° – twin turbo – suchá skříň | V6 – 120° – twin turbo – suchá skříň |
Zdvihový objem | 2992 cm³ | 2992 cm³ |
Vrtání a zdvih | 88 mm × 82 mm | 88 mm × 82 mm |
Maximální výkon** | 515 kW (700 k) při 8000 ot./min | 515 kW (700 k) při 8000 ot./min |
Maximální točivý moment | 755 Nm při 6000 ot./min | 755 Nm při 6000 ot./min |
Max. otáčky motoru | 8500 ot./min | 8500 ot./min |
Kompresní poměr | 9,4:1 | 9,4:1 |
Specifický výkon | 234 k/l | 234 k/l |
Výkon hybridního systému** | 648 kW (880 k) | 648 kW (880 k) |
Výkon v eDrive režimu | 113 kW (154 k) | 113 kW (154 k) |
Kapacita baterie | 7,45 kWh | 7,45 kWh |
Elektrický dojezd | 25 km | 25 km |
Délka | 4625 mm | 4625 mm |
Šířka | 1968 mm | 1968 mm |
Výška | 1181 mm | 1181 mm |
Rozvor | 2600 mm | 2600 mm |
Rozchod kol vpředu | 1665 mm | 1665 mm |
Rozchod kol vzadu | 1632 mm | 1632 mm |
Suchá hmotnost* | 1410 kg | 1490 kg |
Poměr hmotnost/výkon | 1,60 kg/k | 1,69 kg/k |
Rozložení hmotnosti | 40 % vpředu / 60 % vzadu | 40 % vpředu / 60 % vzadu |
Objem palivové nádrže | 65 l (10 l rezerva) | 65 l (10 l rezerva) |
Zavazadlový prostor | 169 l | 169 l |
Kapacita zadní lavice | 112 l | 112 l |
Pneumatiky vpředu | 245/35 ZR 20 J9.0 | 245/35 ZR 20 J9.0 |
Pneumatiky vzadu | 305/35 ZR 20 J11.0 | 305/35 ZR 20 J11.0 |
Brzdy vpředu | CCM, 398 x 223 x 38 mm | CCM, 398 x 223 x 38 mm |
Brzdy vzadu | CCM, 360 x 233 x 32 mm | CCM, 360 x 233 x 32 mm |
Převodovka | 8stupňová dvouspojková F1 DCT | 8stupňová dvouspojková F1 DCT |
Elektronické systémy | SSC 9.0, TC, eDiff, SCM, FDE2.0, EPS, ABS Evo/EBD s funkcí rekuperace energie | |
Max. rychlost | >330 km/h | >330 km/h |
0–100 km/h | 2,8 s | 2,8 s |
0–200 km/h | 7,0 s | 7,3 s |
Brzdná dráha 200–0 km/h | 106 m | 106 m |
Čas na okruhu Fiorano | 1’19” | neuveden |
Spotřeba a emise CO₂**** | V homologaci (cyklus WLTP) | V homologaci (cyklus WLTP) |
* S volitelnou výbavou
** S palivem 98 RON
*** V režimu „Qualify“ eManettino
**** Podle WLTP cyklu