2025-ferrari_296_speciale

Ferrari 296 Speciale se představuje jako kupé i kabriolet. Vpřed ho žene šestiválec a 880 koní

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Ferrari - 1. 5. 2025


Ferrari s hrdostí představuje modely 296 Speciale a jeho otevřenou variantu 296 Speciale A. Vozy nastavují nové standardy ve světě super výkonných automobilů. Tyto modely, vycházející z bohatého závodního dědictví Ferrari a nejmodernějšího inženýrství, posouvají řidičský zážitek díky sofistikované hybridní technologii, pokročilé aerodynamice a precizní jízdní dynamice.

Pohonná jednotka a výkon

Modely 296 Speciale a 296 Speciale A pohání revoluční hybridní pohonná jednotka, která dosahuje ohromujícího výkonu 880 koní (cv). Tato konfigurace představuje rekord mezi sériově vyráběnými vozy Ferrari s pohonem zadních kol a překonává předchozí modely v oblasti výkonu i efektivity. Základem je 120° vidlicový šestiválec s dvojitým přeplňováním, precizně navržený pro výkon 700 koní. Motor čerpá výrazně ze zkušeností Ferrari v motorsportu a využívá pokročilé materiály a technologie pro optimalizaci výkonu a odolnosti.

Spalovací motor je doplněn elektromotorem, který v režimu dodatečného posílení výoknu přidává dalších 180 koní. Elektromotor je strategicky umístěn mezi spalovacím motorem a osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (DCT), což umožňuje rychlé řazení a plynulý přenos výkonu. Unikátní součástí pohonu je separační spojka, která umožňuje čistě elektrický režim jízdy s dojezdem až 25 km. Je to mimo jiné i odkaz na závazek Ferrari k integraci udržitelných technologií bez výkonových kompromisů.

Aerodynamika a design

Oddanost Ferrari aerodynamice se odráží v designu obou modelů 296 Speciale a 296 Speciale A. Tyto vozy generují přítlak 435 kg při rychlosti 250 km/h, což představuje nárůst o 20 % oproti předchozím modelům. Tohoto výsledku je dosaženo díky řadě inovativních aerodynamických řešení inspirovaných úspěchy Ferrari v motorsportu.

Klíčové prvky zahrnují aerodynamický tlumič integrovaný do přední kapoty, který optimalizuje proudění vzduchu a snižuje odpor. Vertikální ploutve na zadním nárazníku zvyšují stabilitu při vysokých rychlostech, zatímco nový systém řízení aktivního zadního spoileru se přizpůsobuje jízdním podmínkám a zajišťuje optimální aerodynamický výkon. Model 296 Speciale A se skládací pevnou střechou spojuje aerodynamickou efektivitu s potěšením z jízdy pod širým nebem, aniž by docházelo ke ztrátě stability nebo výkonu.

Ferrari usiluje o bezkonkurenční jízdní dynamiku a proto u obou modelů přikročilo k významným opatřením ke snížení hmotnosti. Model 296 Speciale je o 60 kg lehčí než 296 GTB, zatímco 296 Speciale A je o 50 kg lehčí než 296 GTS. Tohoto snížení bylo dosaženo rozsáhlým využitím uhlíkových vláken a titanu v klíčových strukturálních částech, což snižuje celkovou hmotnost a zvyšuje pohyblivost a reaktivnost vozů.

Podvozek byl pečlivě navržen tak, aby odpovídal lehké konstrukci, a poskytoval precizní kontrolu a předvídatelné chování na hranici výkonu. Integrace nejnovější generace systému dynamické kontroly ABS Evo dále zvyšuje přesnost brzdění a stabilitu, čímž umožňuje řidiči plně prozkoumat potenciál vozu. Nižší těžiště v kombinaci s pečlivě vyladěným podvozkem zajišťuje, že oba modely poskytují podmanivý a pohotový jízdní zážitek.

Interiér a styl

Interiér modelů 296 Speciale a 296 Speciale A odráží záměr Ferrari vytvoření závodního prostředí. Využití uhlíkových vláken a materiálu Alcantara přispívá ke snížení hmotnosti, aniž by došlo ke ztrátě prémiového dojmu. Minimalistický design klade důraz na funkčnost. Ovládací prvky jsou intuitivně rozmístěny, aby se řidič mohl plně soustředit na jízdu.

Zákazníci Ferrari jsou stále mladší a je jich čím dál víc

Vnější design obou modelů si zachovává čisté a elegantní linie typické pro Ferrari, s výraznými prvky jako je aerodynamický tlumič a unikátní zadní část vozu. Skládací pevná střecha modelu 296 Speciale A přidává vozu na všestrannosti a umožňuje řidiči snadno přecházet mezi zážitkem z jízdy v uzavřeném autě i kabrioletu aniž by musel obětovat výkon či styl.

Technologie a inovace

Ferrari do obou modelů integrovalo špičkové technologie pro zvýšení jízdního zážitku. Software hybridního systému byl optimalizován tak, aby dokonale sladil spolupráci mezi spalovacím motorem, elektromotorem a převodovkou. Výsledkem jsou plynulé přechody mezi zdroji výkonu a maximální efektivita v různých jízdních režimech.

Pokročilé elektronické systémy, včetně ABS Evo a dodatečného posílení výkonu, byly vyvinuty tak, aby poskytovaly maximální výkon se zapojením řidiče. Tyto systémy fungují v harmonii a nabízejí přesnou kontrolu a přizpůsobivost jak na závodní dráze, tak na běžných silnicích, což umožňuje plné využití potenciálu těchto výjimečných vozů.

Ferrari 296 Speciale a 296 Speciale A představují vrchol automobilového inženýrství. Kombinují nejmodernější hybridní technologii, pokročilou aerodynamiku a precizní jízdní dynamiku, čímž nastavují nová měřítka výkonu a inovací. Součástí nabídky je také rozšířený sedmiletý program údržby, který zajišťuje špičkový výkon a spolehlivost, v souladu s tradicí značky Ferrari v oblasti dokonalých služeb a spokojenosti zákazníků.

Technické údaje

KategorieFerrari 296 SpecialeFerrari 296 Speciale A
Typ motoruV6 – 120° – twin turbo – suchá skříňV6 – 120° – twin turbo – suchá skříň
Zdvihový objem2992 cm³2992 cm³
Vrtání a zdvih88 mm × 82 mm88 mm × 82 mm
Maximální výkon**515 kW (700 k) při 8000 ot./min515 kW (700 k) při 8000 ot./min
Maximální točivý moment755 Nm při 6000 ot./min755 Nm při 6000 ot./min
Max. otáčky motoru8500 ot./min8500 ot./min
Kompresní poměr9,4:19,4:1
Specifický výkon234 k/l234 k/l
Výkon hybridního systému**648 kW (880 k)648 kW (880 k)
Výkon v eDrive režimu113 kW (154 k)113 kW (154 k)
Kapacita baterie7,45 kWh7,45 kWh
Elektrický dojezd25 km25 km
Délka4625 mm4625 mm
Šířka1968 mm1968 mm
Výška1181 mm1181 mm
Rozvor2600 mm2600 mm
Rozchod kol vpředu1665 mm1665 mm
Rozchod kol vzadu1632 mm1632 mm
Suchá hmotnost*1410 kg1490 kg
Poměr hmotnost/výkon1,60 kg/k1,69 kg/k
Rozložení hmotnosti40 % vpředu / 60 % vzadu40 % vpředu / 60 % vzadu
Objem palivové nádrže65 l (10 l rezerva)65 l (10 l rezerva)
Zavazadlový prostor169 l169 l
Kapacita zadní lavice112 l112 l
Pneumatiky vpředu245/35 ZR 20 J9.0245/35 ZR 20 J9.0
Pneumatiky vzadu305/35 ZR 20 J11.0305/35 ZR 20 J11.0
Brzdy vpředuCCM, 398 x 223 x 38 mmCCM, 398 x 223 x 38 mm
Brzdy vzaduCCM, 360 x 233 x 32 mmCCM, 360 x 233 x 32 mm
Převodovka8stupňová dvouspojková F1 DCT8stupňová dvouspojková F1 DCT
Elektronické systémySSC 9.0, TC, eDiff, SCM, FDE2.0, EPS, ABS Evo/EBD s funkcí rekuperace energie
Max. rychlost>330 km/h>330 km/h
0–100 km/h2,8 s2,8 s
0–200 km/h7,0 s7,3 s
Brzdná dráha 200–0 km/h106 m106 m
Čas na okruhu Fiorano1’19”neuveden
Spotřeba a emise CO₂****V homologaci (cyklus WLTP)V homologaci (cyklus WLTP)

* S volitelnou výbavou
** S palivem 98 RON
*** V režimu „Qualify“ eManettino
**** Podle WLTP cyklu


TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?
 
Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.
 
Chci operativní leasing!
 
Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru