Znáte Škodu Fabia s motorem ze Subaru? Je z Polska a bude vás bavit

Autor: Anina Russová - 31. 5. 2019


Závodní speciál Škoda Fabia R5 vám asi nikterak představovat nemusíme. Ovšem znáte Fabii Evolve? To je auto, které pochází z Polska, konkrétně z dílny Evolve Motorpsort. A nemyslete si, že jde o nějaký podřadný polský tuning! Právě naopak. Jde o rallyový speciál, který si, stejně jako Fabii R5, může koupit prakticky jakýkoliv závodní tým nebo jezdec.

Jde o stavbu, která má překvapivě hodně široké použití. Poláci auto navrhli tak, aby dobře posloužilo jak v kategoriích NR4, Open N, ale využijí ji i okruhoví specialisté nebo milovníci rallyecrossu. Záleží jen na požadavcích zákazníka, výrobce je samozřejmě schopen auto upravit dle jeho potřeb a jeho zaměření.

Závodní premiéra modernizovaného soutěžního speciálu ŠKODA FABIA R5 na Rallye Český Krumlov

A co je kromě té hodně odvážně tvarované karoserie na této „závodničce“ vlastně zajímavé? Hlavně srdce, tedy pohonné ústrojí! Pod kapotou totiž není žádný koncernobý motor, ale je tu ukrytý japonský motoru ze Subaru s označením EJ20. To znamená přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr boxer, který je naladěný tak, aby splňoval náročné a přísné požadavky na závodní speciál. Bohužel neznáme, a ani nemůžeme, konkrétní naladění. To si totiž každý nový majitel, závodní tým nebo jezdec určuje sám. Stejně tak si může vybrat, jestli si zvolí model s šestistupňovou sekvenční převodovkou nebo raději pětistupňovou bezsynchronní dog box.

Na výběr ale nedostane z ostatního technického nastavení auta. Výrobce této Fabii nadělil přední samosvorní diferenciál, středový aktivní diferenciál, nápravu McPharson vpředu a lichoběžníkové zavěšení vzadu. Mimochodem, vzhledem k množství variant použití auta, je podvozek nastavitelný v několika úrovních, aby ho bylo možné plně využívat jak na šotolině, tak na hladkém asfaltu okruhu.

Celé auto, včetně interiéru, je homologováno od FIA a má tedy veškeré bezpečnostní prvky, které závodní speciály musejí mít. Samozřejmostí je bezpečnostní rám, sportovní skořepinová sedadla připravená i na použití systému HANS.

Cenu bohužel neznáme, ale stejně, jako konečné nastavení motoru, odvíjí se i ona od toho, jaké nastavení auta zákazník zvolí.

Štítky: , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru