Volkswagen Multivan PanAmericana: Koncept se představuje ve Frankfurtu

Autor: Tisková zpráva - 18. 9. 2015


Vůz pro světobězníky? Terénní vozidlo? Nebo automobil pro vyznavače motoristického sportu? Studie nového modelu Volkswagen Multivan PanAmericana nejenže navazuje spojení s nejrůznějšími světy, ale dokáže je také dobývat. U příležitosti autosalonu IAA ve Frankfurtu představují specialisté značky Volkswagen Užitkové vozy další slibnou variantu v podobě vystavené studie, která rozšiřuje početné pozitivní vlastnosti bestselleru z Hannoveru o možnost komfortní a bezpečné přepravy cenného motocyklu v interiéru na oblíbenou silnici k alpskému průsmyku nebo na favorizovaný závodní okruh. Motocykl lze navíc naložit a vyložit pomocí elektricky ovládaného zařízení.

Studie PanAmericana spojuje komfort Multivanu s terénními schopnostmi SUV. Především je však velkolepým vozidlem pro přepravu nákladu téměř jakéhokoli druhu a velikosti. Tato konfigurace fascinuje tím, že řidiči nabízí pocit neomezené svobody a suverenity. Multivan PanAmericana si poradí s čímkoli bez ohledu na to, jaký je cíl cesty.

Světoběžník. Studie Multivan PanAmericana v odstínu bílá Oryx se vizuálně odlišuje výraznými detaily. Speciální edice Multivanu je na první pohled rozpoznatelná podle nápisů PanAmericana na zádi a střešních sloupcích B, zářivě červené lamely na masce chladiče a ozdobných linií nad bočními prahy. Rozšíření podběhů kol a bočních prahů, společně s leskle černými 18“ koly „Palmerstone“ z lehké slitiny, ilustrují sportovní ambice i při pohledu z profilu. Spodní část vozidla vpředu je chráněna viditelným odolným panelem z hliníku.

Také interiér se vyznačuje kombinací velmi kvalitních a zároveň odolných materiálů. Patří mezi ně například ozdobná obložení sladěná s barvou karoserie, v provedeních bílá a uhlíkový kompozit, nebo sedadla s lemováním se vzhledem uhlíkového kompozitu a bílým kontrastním prošíváním. Mimořádný charakter vozidla umocňuje žebrový hliníkový plech místo koberců na podlaze v prostoru pro cestující.

Edice, vystavená nyní poprvé ve Frankfurtu, má mimořádně náročnou cílovou skupinu: vyznavače motoristického sportu, kteří chtějí se svým ušlechtilým „superbikem“ překonávat dlouhé vzdálenosti na oblíbený závodní okruh v maximálním pohodlí. Kombinací elegantního užitkového bestselleru a nezbytné elektricky ovládané nakládací rampy včetně upevňovacího mechanismu v interiéru vzniklo dokonalé vozidlo pro (závodní) dobrodružství.

  • Rozměry a hmotnosti:
    Vnější délka: 4 904 mm
    Vnější šířka: 1 904 mm
    Vnější výška: 1 990 mm
    Světlá výška: 178 mm
    Rozvor: 3 000 mm
    Nájezdové úhly (vpředu/vzadu): 21,8°/16,2°
  • Pohonné ústrojí:
    Trvalý pohon všech kol 4MOTION, mechanická uzávěrka zadního diferenciálu
  • Motor/výkon/převodovka:
    2.0 TDI BMT (EA288)
    150 kW/204 koní (maximální točivý moment 450 Nm při 1400 až 2000 ot./min)
    7stupňová převodovka DSG (DQ500)

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru