[Not a valid template]Subaru Czech Rally Team tradičně zakončil svou letošní sezónu v plné zbroji. Tři modré vozy Subaru Impreza WRX STI se představily se zajímavě složenými posádkami, které si Pražský rallysprint náramně užily. Petr Kačírek s Davidem Suchařípou i Dan Suchý s Marcelou Ehlovou předváděli atraktivní průjezdy a i přes pár chybiček vybojovali v závěrečném účtování posty v první šestnáctce konečného pořadí. Nejlépe se ale dařilo posádce Vojtěch Štajf – Vladimír Peták. Ti hned od první zkoušky nasadili vysoké tempo a drželi se na špici pořadí produkčních vozů. Po dvou karlických testech jim v tomto hodnocení patřila třetí příčka jen o pár vteřinek za piloty, jedoucími s mnohem zkušenějšími spolujezdci. Na chuchelském závodišti se pak odehrála strhující bitva o vítězství ve třídě zejména mezi Vojtěchem Štajfem a Martinem Semerádem, jenž letos absolvoval zejména soutěže mistrovství světa.

Nejprve byl na obou delších okruhových erzetách rychlejší Štajf.Sice vždy jen o několik desetinek sekundy, přesto to ale stačilo na posun do čela třídy 3 a už na pátou příčku celkového pořadí. I další test rozhodovaly jen desetiny vteřiny, a tak měla o výsledku rozhodnout krátká poslední rychlostní zkouška, nazvaná pořadatelem ´SUBARU nové XV´. „Bylo jasné, že to bude buď – anebo,“ popisuje pilot Subaru Czech Rally Teamu. „Rozhodli jsme se ještě zvýšit nasazení a jak se říká, jít i trochu do materiálu. Bohužel útok úplně nevyšel, po kontaktu s jednou malou zábranou vytyčující trať jsme dostali defekt předního kola a bylo jasné, že budeme v souboji tahat za kratší konec. I se stříbrnou příčkou jsme ale spokojeni. Myslím, že jsme divákům předvedli krásnou bitvu, vždyť právě takovéhle vyrovnané závodění dodává ještě větší šťávu i pro show, jakou je Pražský rallysprint. Také můj spolujezdec Vladimír Peták byl nadšený a je pravděpodobné, že se s ním ještě někdy v rally setkáme.

Dokonce mi prozradil, že se mu druhý den po soutěži zdálo o tom, jak čte rozpis… Je jasné, že takovýto podnik je něco jiného než klasické soutěže, kde se závodí o body, no a i my jej tak pojímáme. Přiznám se, že jsem přišel na chuť i jeho “náhradní” podobě. Strahov má samozřejmě něco do sebe, ale i kompaktní formát založený na chuchelském závodišti má mnohé výhody.

[Not a valid template]Samozřejmě fajnšmekři, kteří potřebují cítit závan větru při průjezdu soutěžního auta, mohli být trochu zklamáni, nicméně tohoto pocitu si jistě užijí dost na jiných závodech. Ve volných chvilkách jsem měl i já možnost nakouknout na trať jako divák a musím říct, že jsem si ten pocit dokázal užít. Závodu dodalo příjemnou atmosféru i počasí, které se mimořádně vyvedlo i přes nejistou předpověď, naopak pokud někomu třeba nechutnaly u stánku vuřty, ty nedokážu správně hodnotit – náš tým měl vlastní kvalitní catering a já jsem rád, že jej přišla využít a s námi si popovídat valná většina hostů, které jsme si pozvali. Rádi jsme se setkali i s mnoha našimi fanoušky, na všechno bylo zkrátka dostatek času a my mohli navíc stihnout také některá jednání týkající se příštího roku. Posunuli jsme tak naše plány zase blíže k realitě, fanouškům tím pádem můžeme slíbit i to, že určitou část příští sezóny absolvujeme také s vozem značky Subaru, který ale není z našeho týmu. Víc však zatím prozrazovat nechceme.

Letošní Pražský rallysprint mne mrzel jen v jedné věci. Tradičně se po něm při vyhlášení vítězů setkávali závodníci a probrali mezi sebou spoustu věcí, na které v průběhu závodu a ani celé sezóny nebyl čas. Poslední roky ale tato tradice nějak upadá, velká část úspěšných účastníků totiž prchla záhy k domovu. A tak i my jsme z vyhlášení záhy odešli a udělali si vlastní příjemný večírek. Bylo moc milé, že na něj dorazilo i několik našich soupeřů v čele s posádkou P.G. Anderssona. Trochu jsme jej pak učili pít plzeňské pivo a on na oplátku předal některé cenné rady pro náš start na Arctic Lapland Rally, například fintu s vyhřívacími vložkami do bot,“ usmíval se Vojtěch Štajf.

Tisková zpráva/-PS-