Clean-Driving-Hyundai-NEXO-vodik- (9)

Vodíkový Hyundai NEXO funguje jako čistička vzduchu. Aktuálně čistí londýnské ulice

Autor: Tisková zpráva - 22. 10. 2018


Hyundai odhalil v rámci „měsíce čisté jízdy“ (Clean Driving Month) nejvíce znečištěnou trasu v Londýně, kterou stanovil v partnerské spolupráci s UCL. Trasa je tvořena nejvíce znečištěnými a dopravně vytíženými londýnskými ulicemi. Jimi bude jezdit nový Hyundai NEXO, nová generace elektromobilu s vodíkovými palivovými články, aby pomohl čistit vzduch.

Univerzita UCL vyhodnotila veřejně dostupná data o množství oxidu dusičitého (NO2) a pevných částic (PM) ze studie znečištění ovzduší v Londýně, kterou uskutečnila univerzita King’s College London.

Vědci z týmu univerzity UCL analyzovali teplotní mapy, které ukazovaly průměrné hodnoty emisí PM a NO2 v celém Londýně. Navrhovaná trasa zahrnuje oblasti Vnitřního a Vnějšího Londýna s nejvyšším znečištěním ovzduší, které přesahuje limity stanovené EU.

NEXO bude nabízeno od příštího roku s vyspělým systémem čištění vzduchu, který zachytí 99,9 % částic velmi jemného prachu (PM2,5). Vozidlo ukazuje na displeji při jízdě přesné množství vyčištěného vzduchu. Hyundai předvedl Britům činnost této inovativní technologie při názorné ukázce.

Pokud NEXO jede pouhou jednu hodinu, vyčistí 26,9 kilogramu vzduchu – to je stejné množství, které vdechne za hodinu 42 dospělých osob. Pokud uvážíme, že by v budoucnosti jezdilo na silnicích 10 000 vozů NEXO, znamenalo by to snížení emisí oxidu uhličitého, jež by bylo ekvivalentní vysázení 60 000 stromů. Názorná ukázka čištění vzduchu systémem filtrace vzduchu v modelu NEXO se uskutečnila ve středu 17. října dopoledne v areálu univerzity UCL.

Sylvie Childsová, produktová manažerka společnosti Hyundai, odpovědná za model NEXO, říká: „Všichni se zajímáme o kvalitu ovzduší a všechno, co ji ovlivňuje. Ve společnosti Hyundai se snažíme zvyšovat hospodárnost a ekologické vlastnosti všech našich vozidel a investujeme miliardy, abychom uvedli na trh kompletní řadu vozidel s nízkými a nulovými emisemi. Jsme přesvědčeni o tom, že dostupnost alternativ, jako je elektromobil NEXO s palivovými články, přiblíží Velkou Británii k budoucnosti s nulovými emisemi.“

„Odpovědnost za tuto oblast však nemůžeme nést pouze my jako výrobce. Potřebujeme, aby vláda ve stejné míře investovala do pobídek a infrastruktury. Jen tak budou mít Britové lepší výběr vozů, díky němuž budou moci zařadit do svého života vozidla s alternativními pohony,“ dodává Childsová.

Dr Michael Whiteley, vedoucí oddělení pro techniku palivových článků v elektrochemické inovační laboratoři univerzity UCL, k tomu říká: „Nedávná zpráva z Mezivládního panelu pro změny klimatu ukazuje, že je třeba udělat mnohem víc ke zmírnění negativní změny klimatu. Náš výzkum techniky palivových článků zjistil, že se jedná o slibné řešení dopravy, které lze považovat za alternativu automobilů závislých na fosilních palivech i elektromobilů s akumulátory a zdlouhavým nabíjením.“

„Náš výzkum sahá od základní vědy o materiálech až po kompletní systémy pohonu s palivovými články pro automobily. Jako další krok budujeme pracoviště pro vyspělé pohony, na němž budeme vyvíjet a vyhodnocovat pohony s hybridní technikou, akumulátory a palivovými články pro automobilové aplikace,“ upřesňuje Whiteley.

Hyundai poskytne v rámci aktivity Clean Driving obyvatelům Londýna příležitost vyčistit své ulice programem „NEXO Neighbourhoods“. Na této webové stránce se mohou Londýňané zaregistrovat a požádat o testovací jízdu se zcela novým modelem NEXO, aby se sami přesvědčili o tom, kolik vzduchu vyčistili.

NEXO je technologickou vlajkovou lodí značky Hyundai. Elegantní SUV disponuje nejmodernějšími asistenčními systémy a poskytuje dojezd až 666 km (WLTP). Elektromobil s palivovými články na vodík nemá jiné emise než vodu a doplnění jeho palivových nádrží proběhne za méně než 5 minut – tedy za podobnou dobu, která je zapotřebí k načerpání paliva do konvenčních automobilů s pohonem na benzin nebo naftu.

NEXO je nejen vozidlo s nulovými emisemi. Jeho výbava zahrnuje také brzdovou soustavu s nastavitelnou intenzitou rekuperace kinetické energie, která výrazně snižuje emise ostatních znečišťujících látek, jako je prach z brzdového obložení.

 

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru