KIA_ZenevaMS2019_ModernizaceNiroHEV&PHEV_foto_cz1

UVO CONNECT propojí řidiče s okolním světem. Dostanou je nejdříve Kia Niro HEV a Niro PHEV

Autor: Tisková zpráva - 1. 3. 2019


Nejlépe prodávaný elektrifikovaný crossover automobilky Kia s ultra nízkými emisemi prodělal celou řadu vylepšení. Na mezinárodním ženevském autosalonu se 5. března 2019 ve světové premiéře představí modernizovaná hybridní a plug-in hybridní varianta modelu Niro.

Niro nově nabízí přepracovaný design exteriéru, luxusnější a vysoce kvalitní interiér, resp. nové barevné pakety pro uživatelské přizpůsobení kabiny. Hybrid a plug-in hybrid rovněž používá vůbec poprvé nový vyspělý systém telematiky Kia UVO CONNECT s praktickými online funkcemi.

Od zahájení prodeje v roce 2016 se pro Niro celosvětově rozhodlo přes 270 tisíc zákazníků, z toho přes 100 tisíc kusů vozidel se prodalo v Evropě. Crossover s označením Niro byl v roce 2018 pátým nejlépe prodávaným modelem Kia v Evropě a jeho prodeje vzrostly o 33 % na 45 255 vozidel – vč. 34 642 hybridů a 9 951 plug-in hybridů. Modelová řada Niro se na konci roku 2018 rozšířila o třetí alternativní variantu pohonu, uvedením čistě elektrického provedení e-Niro.

Komentuje Emilio Herrera, COO společnosti Kia Motors Europe: „Niro se stalo klíčovým hnacím motorem dalšího růstu značky Kia v Evropě a tvoří základ naší strategie elektrifikovaných produktů. Svým svěžím vzhledem crossoveru, vysokou všestranností a nízkými emisemi i provozními náklady se stává atraktivní volbou soukromých i firemních zákazníků. Se zohledněním nového posunu v kvalitě a designu nebo nasazení našeho systému ‚konektivity‘ UVO se atraktivita modelové řady Niro ještě zvýšila.“

Evropské prodeje modernizovaných vozů Kia Niro Hybrid a Niro Plug-in Hybrid budou zahájeny ve druhém čtvrtletí 2019. Niro se jako jediný ze všech hybridních vozů v Evropě prodává s jedinečnou sedmiletou zárukou Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu.

Modernizovaný design exteriéru

Modernizovaná Kia Niro si zachovává stylový design crossoveru, který nyní vylepšuje o několik nových prvků. Osvěžený design spojuje hybridní a plug-in hybridní provedení se vzhledem nového čistě elektrického e-Nira.

Niro si zachovává svůj markantní design a ikonickou masku chladiče ve stylu ‚tygřího nosu‘, ale nové nárazníky vpředu i vzadu mu propůjčují rozhodnější vzhled a sebejistější postoj. U standardních projektorových světlometů byl nově uplatněn jedinečný design připomínající ‚kostky ledu‘, přičemž zákazníci si mohou objednat i plně diodové světlomety. V nárazníku pod světlomety jsou nová LED světla denního svícení s jedinečným uspořádáním ve tvaru dvou šípů; najdeme zde i LED mlhová světla (výbava na přání).

Nově tvarované diodové svítilny na zádi vytvářejí markantnější a modernější světelný podpis. Novýnárazník zkrášluje stříbrně lakovaný ochranný kryt a v jeho rozích najdeme nové odrazky a zadní mlhová světla.

Niro Hybrid nyní zákazníkům nabídne širší možnosti přizpůsobení, např. dvě různá provedení 16″ litých kol nebo zbrusu nová 18″ litá kola ve dvoubarevném provedení s broušenými povrchy. Pro Niro Plug-in Hybrid jsou k dispozici nová 16″ litá kola s tmavě šedými prvky.

KIA_ZenevaMS2019_ModernizaceNiroHEV&PHEV_foto_cz2

Nové barevné pakety interiéru pro přizpůsobení kabiny

V interiéru se nově nachází řada vylepšení co do vzhledu i použitých materiálů.

V horní části přístrojové desky je použita vysoce kvalitní měkká povrchová úprava; samotná přístrojová deska a přístrojový panel zaujme novými elegantními obklady v leskle černém provedení a stříbrnými nebo matně chromovými akcenty. Kia rovněž volitelně nabízí nový širokoúhlý hlavní displej typu TFT o úhlopříčce 10,25″, resp. 7,0″ TFT displej Supervision v přístrojovém štítu před řidičem. Ve standardu je vůz vybaven systémem palubního infotainmentu s dotykovým displejem 8,0″, resp. přístrojovým štítem s TFT displejem o velikosti 4,2″.

Pro modelovou řadu Niro jsou nyní k dispozici nové možnosti úpravy na míru v podobě dvou barevných paketů. V závislosti na výbavě vozidla a konkrétním trhu se pro Niro nabízí barevné pakety ‚červená-oranžová‘ nebo ‚fialová‘, dodávající kabině větší barevnost a eleganci. Součástí barevného paketu červená-oranžová je i barevné kontrastní prošívání u veškerého čalounění kabiny v teplém odstínu červené, sladěné s červenými a oranžovými obklady přístrojové desky. Fialový barevný paket přidává nové čalounění z perforované kůže ve fialovém tónu s hřejivě purpurovým prošíváním sedadel i v dalších částech kabiny, novou fialovou loketní opěrku ve dveřích a obklady přístrojové desky v matném chromu.

V interiéru se řidič dále může těšit na pádla pod volantem. Niro Hybrid i Niro Plug-in Hybrid je vybaveno hladce řadící šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, projevující se přímější a bezprostřednější odezvou – a zábavnějšími jízdními vlastnostmi – než tradiční elektronické bezestupňové převodovky (e-CVT) vídané u jiných hybridních modelů.

Kia nyní do nového Nira Hybrid a Plug-in Hybrid instalovala novou elektronickou parkovací brzdu, kterou doprovází větší zadní brzdy ve prospěch lepších brzdných schopností za všech podmínek.

Kia uvádí pokrokový systém telematiky UVO CONNECT

Niro se řadí k prvním modelům (současně s modelem e-Soul), Kia v Evropě které nabídnou pokrokový systém telematiky Kia UVO CONNECT, propojující řidiče s okolním světem a poskytující neocenitelné informace po celou dobu jízdy.

Kia představuje systém telematiky UVO CONNECT ve všech hybridních a plug-in hybridních provedeních v rámci modelové řady Niro. Technologie se postupně uvede i v dalších evropských modelech.

První jízda s elektromobilem Kia e-Niro

Systém UVO CONNECT, dostupný prostřednictvím 10,25″ dotykového displeje (výbava na přání) achytrého telefonu, obsahuje nový systém Kia Live, který k načítání a aktualizaci dat v reálném čase využívá vlastní SIM kartu. Majitel vozidla tak má nepřetržitý přístup k dopravním informacím, předpovědím počasí, bodům zájmu, cenám paliva a podrobnostem o možnostech parkování na ulicích i mimo ně – včetně cen, polohy a dostupnosti. Plug-in hybridní provedení modelu Niro rovněž poskytuje informace o dobíjecích stanicích, tedy jejich umístění, dostupnosti a kompatibilitě připojení.

Druhou klíčovou součástí systému UVO je mobilní aplikace UVO pro chytré telefony se systémem Android i telefony firmy Apple. Aplikace dodává uživatelům pocit bezpečí díky nejrůznějším funkcím zprostředkujícím diagnostiku vozidla i jízdní informace. Aplikace dále majitelům umožňuje na dálku aktivovat řadu vlastností a funkcí. V závislosti na konkrétním trhu mohou uživatelé na dálku ještě před nastoupením odeslat do vozidla trasu, ověřit si polohu vozidla nebo sledovat různé informativní zprávy či diagnostická hlášení.

Palubní navigace s dotykovým displejem o velikosti 10,25″ standardně nabízí multi-připojení Bluetooth (uživatelé si mohou připojit dvě mobilní zařízení současně), stejně tak jako podporu technologií Apple CarPlay a Android Auto. Díky funkci rozdělené obrazovky může uživatel souběžně ovládat nebo sledovat různé vlastnosti vozidla a upravit si zobrazování pomocí řady různých pomůcek. Řidič se tak může rozhodnout pro samostatný displej (např. zobrazování navigace nebo informací o hnacím ústrojí), nebo na displeji kombinovat různé funkce současně. To znamená, že řidič může sledovat pokyny navigace nebo toky energií v rámci hybridního ústrojí, zatímco cestující si zároveň vybírají své oblíbené skladby nebo zjišťují předpověď počasí. Pro modelovou řadu Niro se současně nabízí stávající systém palubního infotainmentu s dotykovým displejem o velikosti 8,0″.

Uvedená technologie byla vyvinuta tak, aby splňovala nejnovější Obecné nařízení EU o ochraně osobních údajů (GDPR), a zajišťovala tak nejvyšší možnou úroveň ochrany a zabezpečení dat.

Nabídka nových technologií aktivní bezpečnosti

Modernizovaná řada Niro přináší i řadu nových bezpečnostních technologií na podporu řízení. K dříve dostupnému inteligentnímu tempomatu se v modernizovaných modelech Niro Hybrid a Plug-in Hybrid nabízí funkce Stop & Go. Inteligentní tempomat s funkcí Stop & Go následuje vpředu jedoucí vozidlo a pokud se kolona zastaví, automaticky se zastaví i Niro; po opětovném rozjetí vozidla vpředu se Niro rovněž automaticky rozjede.

Pro hybridní a plug-in hybridní Niro se dále poprvé nabízí systém sledování vozidla v jízdním pruhu, představující technologii autonomního řízení 2. úrovně, již uvedený v čistě elektrické verzi e-Niro. Tato technologie sleduje vpředu jedoucí vozidla a rozpoznává vodorovné dopravní značení pro udržování Nira v příslušném jízdním pruhu na rychlostní komunikaci. Systém ovládá zrychlování, brzdění a řízení podle kolony vozidel vpředu, kdy využívá externí senzory k udržování bezpečného odstupu a současně řidiči vypomáhá při přejíždění z pruhu do pruhu. Technologie sledování vozidla v jízdním pruhu funguje za rychlostí od 0 do 180 km/h.

Niro se bude i nadále nabízet vč. ucelené sestavy technologií aktivní bezpečnosti. V závislosti na výbavě se jedná např. o systém pro zamezení čelním kolizím, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu, funkci rozpoznávání únavy řidiče, asistent dálkových světel, systém pro sledování slepých úhlů, systém pro monitorování provozu za vozidlem a funkci inteligentního sledování rychlostních omezení, včetně nové elektronické parkovací brzdy s posíleným účinkem zadní nápravy.

Kia ukáže v Ženevě koncept nového elektromobilu

Praktické, hospodárné, zábavné za volantem

Hybridní i plug-in hybridní Niro s plně nezávislým zavěšením předních i zadních kol a hladce řadící šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou se pyšní vytříbeným vyvážením jízdního pohodlí a atraktivních jízdních vlastností.

Díky ztvárnění v podobě crossoveru – jedinečném mezi ostatními hybridy v podobné cenové hladině – se majitelé mohou těšit na velkorysý interiér a spoustu místa pro zavazadla i flexibilní prostorové uspořádání. Na rozdíl od řady jiných hybridních modelů nabízí Niro na přání paket závěsného zařízení s možností táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 1300 kg.

Niro pohání hospodárný benzínový motor 1,6 litru GDi (zkr. Gasoline Direct injection) v kombinaci s lithium-iont polymerovou baterií o kapacitě buďto 1,56 kWh (provedení Niro Hybrid), nebo 8,9 kWh (model Plug-in Hybrid). Emise oxidu uhličitého u verze Niro Hybrid činí pouze 99,8 g/km (v kombinovaném cyklu podle WLTP), přičemž emise provedení Plug-in Hybrid dosahují dokonce jen 31,3 g/km (v kombinovaném cyklu podle WLTP). Niro Plug-in Hybrid ve městě vykazuje dojezd čistě na elektřinu až 65 kilometrů; v kombinovaném cyklu podle WLTP činí elektrický dojezd 49 km*.

Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru