prvni-jizda-2019-opel-combo-van- (2)

Třetí do party: poprvé za volantem Opelu Combo Van

Autor: Pavel Srp - 29. 1. 2019


Po koupi Opelu skupinou PSA se čím dál tím více modelů sjednocuje. Platí to nejen pro osobní modely, ale i pro ty užitkové. Mezi malými dodávkami jde o modely Citroën Berlingo Van, Peugeot Partner a Opel Combo Van.

Zatímco první dva jmenované jsme krátce vyzkoušeli už v polovině ledna, na toho posledního jsme čekali o týden déle. V minulém týdnu jsme se poprvé posadili i za volant Opelu Combo Van.

Trojčata

Při pohledu zvenku jasně rozpoznáte, do jaké rodiny každé z aut patří. Tedy jen z čelního pohledu. Designeři jednotlivých značek předním částem vtiskli jasné designové prvky. Opel má tak typickou masku chladiče, ale i tvar světlometů. Zadní část se od ostatních dvou téměř neliší, pomineme-li logo výrobce a označení modelu.

Podobné je to v interiéru. Tam dostala všechna tři auta prakticky stejnou palubní desku, ale i stejná sedadla. Nejvíce se liší Peugeot, protože ten si i v případě užitkového modelu ponechává architekturu tzv. i-Cockpit, tedy kapličku přístrojů umístěných až na vrchu palubní desky. Díky tomu postrádá možnost příplatku za head-up displej, který mají oba jeho konkurenti. Liší se pak také volanty anebo páčky za ním.

prvni-jizda-2019-opel-combo-van- (3)

Technika se od „Francouzů“ neliší

Kromě designové příbuznosti je to stejné i po technické stránce. Opel s Peugeotem i Citroënem v tomto případě sdílí vše – od podvozkové platformy, přes motory a převodovky, až po prvky příplatkové výbavy.

V nabídce jsou zatím jen vznětové motory 1.5 CDTI (označení mají sice vlastní, ale jde o jednotky PSA) s výkony 56 kW/75 koní, 75 kW/102 koní nebo 96 kW/130 koní nebo 1.6 CDTI s výkony 55 kW/75 koní či 73 kW/100 koní. Motory se pojí s pětistupňovou manuální převodovkou, respektive manuální šestistupňovou nebo automatickou osmistupňovou převodovku pro nejvýkonnější motorizaci. Benzinové přeplňované tříválcové jednotky přijdou později.

Náklad: i dvě palety na šířku najednou

Také Opel Combo se nabízí ve dvou délkách lišících se nejen celkovou délkou, ale i rozvorem. Základní provedení měří 4,4 metru, to prodloužené (XL) 4,75 metru. Do krátké verze s rozvorem 2785 mm, užitečným zatížením až 948 kg (bez řidiče) lze naložit náklad s objemem 3,3 až 3,8 m³ s délkou do 3090 mm. Delší verze s rozvorem 2975 mm a objemem nákladového prostoru do 4,4 m³ zvládne předměty s délkou až 3440 mm.

Nakládání rozměrných předmětů přes dvoukřídlé zadní dveře usnadňuje malá výška nakládací hrany jen 580 mm nad zemí. Šířka nákladového prostoru mezi podběhy kol je dostatečná pro naložení dvou euro-palet vysokozdvižným vozíkem, a to i do krátké verze. Konstruktéři dbali i na bezpečné upevnění nákladu: Šest upevňovacích ok na podlaze a další čtyři volitelné na bočních stěnách v poloviční výšce umožňují bezpečné zafixování nákladu.

prvni-jizda-2019-opel-combo-van- (8)

Opel Combo Van nové generace přináší i „Indikátor přetížení“. Jde o jednoduchý systém, jenž stlačením tlačítka ukáže řidiči, zda vozidlo je nebo není přetížené. Bílá LED signalizuje řidiči moment, kdy hmotnost nákladu překročí 80 procent povoleného užitečného zatížení. A pokud je tato limitní hmotnost překročena, rozsvítí se oranžové světlo se symbolem vykřičníku.

Pokud kromě nákladu potřebujete převézt i posádku, v nabídce je pro delší XL verzi tzv. provedení Crew Cab. To bude mít dvě řady sedadel, které budou od nákladového prostoru odděleny posuvnou přepážkou. Pokud na zadních sedadlech nikdo nepojede, lze je sklopit do podlahy a nákladový prostor tak zvětšit. Jde sice o verzi, která má v technickém průkaze uvedeno celkem 5 sedadel, ale přední trojmístná lavice prakticky není pro 3 cestující použitelná.

První kilometry za volantem

Za volantem jsme strávili opět jen několik málo kilometrů, po nichž nelze vynášet žádné velké soudy. Žádné překvapení se ale nekonalo, protože jízda se podobala té, kterou jsme absolvovali s Citroënem Berlingo Van.

I tady není kladen až takový důraz na posádku jako v osobní verzi a odhlučnění není tak dobré. Do kabiny se tak poměrně dost zřetelně dostává hluk od motoru, ale i od kol. Je slyšet, jak do podběhů cinkají kamínky, kterých je v zimě na silnici opravdu mnoho.

prvni-jizda-2019-opel-combo-van- (4)

V rámci testu jsme měli naloženo přibližně 150 kg nákladu. Auto s ním bylo poměrně pohodlné a dobře filtrovalo nerovnosti. Pro detailnější zhodnocení auta byla však jízda krátká.

Cena

Cena nového Opelu Combo Van začíná na 295 900 Kč bez DPH. Ve standardní výbavě základního modelu Combo Van 1.5 CDTI 55 kW/75 koní nechybí systémy ESP, TCPlus, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, výškově a podélně nastavitelný volant, neprosklené asymetrické zadní dvoukřídlé dveře, 6 kotvicích bodů v nákladovém prostoru nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka…

Kompletní ceník je ke stažení ZDE.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru