Tři hot-hatche, přesto každý úplně jiný. Máme tady Renault Clio R.S 18, Toyotu Yaris GRMN a Volkswagen Polo GTI. Který z nich ale bude nejrychlejší? Podívejme se na to ve videu.
Pojďme se na jednotlivá auta podívat. Zatímco Volkswagen a Renault mají podobnou techniku, tak Toyota jde úplně jinou cestou. Pod kapotami všech tří aut jsou ale přeplňované čtyřválcové motory.
Renault Clio R.S 18 pohání 1,6litrový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem. Jeho výkon je 162 kW/220 koní a točivý moment je 260 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 6.6 sekundy a maximální rychlost je 235 km/h. Přední poháněná kola jsou s motorem spojena přes automatickou převodovku.
To Volkswagen Polo GTI má mnohem větší turbomotor, dokonce největší z celé trojice, výkon má ale vlastně nejmenší. V číslech to znamená 147 kW/200 koní a 320 Nm. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 6.7 sekundy a jede maximální rychlostí 237 km/h. I v tomto případě jsou poháněna kola přední nápravy přes automatickou, respektive dvouspojkovou převodovku DSG.
A konečně Toyota Yaris GRMN. Ta na to jde úplně jinak, má také přeplňovaný motor, ovšem kompresorem. Z 1,8litrového čtyřválce dostali inženýři 156 kW/212 koní a točivý moment 250 Nm. Z 0 na 100 km/h se podle technických údajů odehraje za 6.4 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 230 km/h.
Na papíře to tedy vypadá jako vyrovnaný souboj, bude to tak i ve skutečnosti při závodě ve sprintu? Na to se podívejte v přiloženém videu!
Štítky: clio, Clio R.S. 18, Gazoo Racing, GRMN, gti, limitovaná edice, polo, polo gti, Renault, Renault Clio, Renault Clio R.S., Renault Clio R.S. 18, Renault Clio RS, renault sport, toyota, toyota yaris, Toyota Yaris GRMN, volkswagen, volkswagen polo, Volkswagen Polo GTI, yaris, Yaris GRMN