2021-toyota_gr86-bila

Toyota GR86 v centru dění. Jak rychle zajela kolo na Nürburgringu? Možná dostane hybridní tříválec

Autor: Radim Plachý - Zdroj: youtube.com, auto.cz - Foto: Toyota - 6. 11. 2022


Sportovní kupé Toyota GR86 se na trhu ještě ani pořádně neusídlila, první auta teprve putují k zákazníkům, objevila se už ale na okruhu Nürburgring, kde zajela rychlé kolo. Navíc už se objevují zvěsti o její nové generaci.

Toyota GR86 je druhou generací malého sportovního kupé, které se v první generaci jmenovalo Toyota GT86. I ve druhé generaci přináší stejný recept, který znamená malé a lehké auto s atmosférickým motorem a pohonem zadních kol. O zábavu by tak mělo být opět postaráno. U tohoto auta však primárně nejde o absolutní rychlost, ale právě o zábavu za volantem, takže časy na okruzích nejsou tak úplně důležité. I tak je ale zajímavé se podívat na to, za kolik je auto schopné zajet nejtěžší evropský okruh, tzv. „Zelené peklo“.

A co má sporťák Toyota GR86 pod kapotou? Má tam čtyřválec s objemem 2,4 litru s atmosférickým plněním, jeho výkon je 172 kW/234 koní při 7000 ot./min a točivý moment vrcholí 250 Nm při 3700 ot/min. Zrychlení z nuly na 100 km/h je 6,3 sekundy s manuální, respektive 6,9 sekundy s automatickou převodovkou. Maximální rychlost je 226 km/h (manuál), respektive 216 km/h (automat). Mimochodem, pohonná jednotka je bez jakékoliv formy elektrifikace. Další podrobné informace o celém autě se dočtete v tomto článku.

A jak si auto vedlo na Nürburgringu? Rychlé kolo tam zajel magazín Sport Auto, přičemž za volantem seděl Christian Gebhardt, což je člověk, který to tam zná jako svoje boty. Rychlá kola tam zajíždí s auty hodně často a časy mívá opravdu rychlé. S Toyotou GR86 se mu povedlo zajet čas 8 minut, 27 sekund a 27 setin sekundy, přičemž se na to můžete podívat v tomto videu:

A jaký je to čas? Pro porovnání můžeme uvést, že s 200koňovým Hyundai i20 N Performance zajel německý jezdec okruh za 8:33 a třeba s předchozí generací Subaru BRZ Final Edition to zvládl za 8:43.

Jenže to, že má Toyota GR86 v současnosti poměrně velký atmosférický čtyřválec bez jakékoliv pomoci elektromotorů, neznamená, že to tak i zůstane. Objevují se totiž už zvětši o nástupci, na což upozorňuje například magazín Auto.cz s odvoláním na japonský magazín Best Car Web. Český magazín v článku píše, že nástupce současné Toyoty GR86 čeká razantní změna, která by se měla týkat platformy, motoru a je možné, že dojde i na elektrifikaci.

Informace dále hovoří o tom, že nástupce už by neměl dostat platformu, kterou má současná generace ve spolupráci se Subaru, ale jinou, starší platformu Toyota New N, která byla původně určena pro Lexus IS. Vyvinuta byla pro pohon zadních kol, ale může mít i pohon všech čtyř kol.

Pod kapotou by se mohl objevit tříválec, který známe například z Toyoty GR Yaris. Jde o 1,6litrový motor s přeplňováním turbodmychadlem, jenž by mohl navíc dostat hybridní pomoc. Díky tomu by se výkon mohl dostat na hranici 300 koní. Jenže kvůli tomu by mohlo auto přijít o manuální převodovku a druhou vyšší hmotnost. Tu by sice v přímce vyrovnal vyšší výkon, ale obratnost v zatáčkách by klesla.

Jsou to ovšem stále pouhé spekulace, navíc před časem hlavní inženýr divize Toyota GR řekl, že žádné nové modely GR nebudou. Nechme se tedy překvapit, jak tohle dopadne.

A ještě jedna informace na závěr. Současná generace Toyoty GR86 byla opět vyvíjena současně se Subaru BRZ. To se původně do Evropy dostat nemělo, ale nakonec se to změnilo. Do České republiky by mělo začátkem příštího roku přijet asi 50 aut.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru