volvo_p1800-resto_mod-cyan_racing- (1)

Toto Volvo P1800 z roku 1964 má výkon jako Mercedes-AMG A45, ale je lehčí než Mazda MX-5

Autor: Pavel Srp - Zdroj: autoblog.com - Foto: Cyan Racing - 22. 10. 2020


Dnešní předpisy, ale i doba způsobily, že si jsou dnešní automobily hodně podobné, takže se i proto spousta lidí zajímá o automobilové youngtimery a veterány. S těmi je to ale v dnešním rychlém provozu občas složité. Existují ale i takové „veterány“, se kterými budete na silnici naopak jedni z nejrychlejších. Takové je i toto Volvo P1800.

Už když se na něj podíváte, bude vám hned jasné, že nejde o zcela původní veterán, ale jako základ posloužilo Volvo P1800 z roku 1964. Karoserie teď ale nese prvky, které jsou o poznání modernější, stejně jako velká kola a pod nimi vykukující velké brzdy. A pokud nahlédnete do interiéru, nemůžete si nevšimnout ochranného rámu a sportovních předních sedadel. Tohle Volvo je totiž upravené ve stylu restomod.

Volvo slaví 50 let výroby vozů, které dobyly nejen Švédsko, ale celý svět

Spousta úpravců tímto směrem také jde, často ale pod kabát instalují elektrické pohony, úpravce Cyan Racing, který má na svědomí toto Volvo P1800, šel jinou cestou. Pod kapotu totiž nainstaloval benzinový motor. Jde o dvoulitrový benzinový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem.

Nejde o jen tak obyčejný motor, bere si totiž základ a sdílí některé součástky se závodním vozem Volvo S60 TC1, který v Cyan Racing vyvinuli. Jeho výkon by se mohl rovnat s hot-hatchem Mercedes-AMG A 45. Motor pohání zadní kola přes pětistupňovou manuální převodovku Holinger výkonem 308 kW/420 koní (při 7000 ot./min) a točivým momentem 455 Nm (v 6000 ot./min). Omezovač otáček leží v 7700 ot./min a turbo (Borg Warner EFR) vyvine tlak až 2,7 baru.

Mimochodem celá zadní náprava je nová. Vyvinuli ji přímo v Cyan Racing a má nezávislé zavěšení. Dostala také samosvorný diferenciál, aby se dal výkon motoru lépe přenést na silnici. Od motoru ho pak přivádí karbonový kardan.

S dynamickými hodnotami a potenciálem se Cyan Racing nepodělili, ale vzhledem k výkonu motoru a hmotnosti, která je pouze 990 kg, což je o poznání méně, než váží třeba Mazda MX-5.

A že s autem bude při jízdě zábava, to je nad slunce jasné. Cyan Racing totiž do auta nenainstalovali žádné elektronické asistenty. Pod kovanými 18″ koly s pneumatikami Pirelli P Zero 245/40 R18 vpředu a 265/35 R18 vzadu prosvítají velké brzdy – vpředu 362×32 mm, vzadu 330×25.4 mm s 4pístkovými třmeny na obou nápravách. Navíc tu není ABS, ale dokonce ani posilovač brzd, takže řidič by měl v pedálu cítit opravdu vše. Stejně tak tu samozřejmě není žádný systém kontroly trakce a už vůbec ne stabilizace.

Úkolem bylo auto vylepšit, ale neudělat z něj úplně moderní cirkus. To platí i pro vzhled. O kolech už řeč byla, ale pár vylepšení dostala i karoserie. Ta je nyní širší, posunuta byla pozice střechy a dostala pár doplňků. V přední části je přidáno otvorů k nasávání vzduchu a nový je dvoudílný nárazník. Ze dvou částí je nárazník i vzadu, přičemž výfuk (s dvěma katalyzátory) je vyveden uprostřed auta. Přesunuto bylo i hrdlo palivové nádrže, které je přímo v zadní kapotě.

V tomto případě jde o koncepční auto, ale v Cyan Racing vám ho rádi postaví. Cena ale zveřejněna nebyla.

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru