test-2022-volkswagen_t-roc_cabriolet-15_tsi_dsg-r_line- (13)

Test Volkswagen T-Roc Cabriolet 1.5 TSI DSG (2022)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 12. 8. 2022


Modernizace Volkswagenu T-Roc naštěstí ponechala v nabídce i kabriolet. Jde o poslední auto bez střechy, které Volkswagen v nabídce má. Pod kapotou může být pouze 1,5litrový benzinový motor s převodovkou DSG, ale na pohodové ježdění zcela dostačuje. A co jsme ještě během týdenního testování o T-Rocu bez střechy zjistili?

Co přinesl facelift?

Modernizace byla u T-Rocu spíše decentní, nic zásadního Volkswagen neupravoval. Z čelního pohledu jsou největší změnou jiné LED světlomety pro denní svícení. Původně šlo o zajímavě tvarované mnohoúhelníky v nárazníku, které sloužily zároveň pro denní svícení i pro ukazatele směru. Faceliftovaná verze dostala LEDky na výšku, ve stylu předfaceliftového T-Rocu R. Novinkou je také svítící LED proužek mezi předními světlomety, který dostanou verze ve výbavě R line.

Na boku a na zadní části už tolik změn není. Vzadu jsou vždy výhradně LEDkové světlomety s tmavě tónovanými kryty (jak je v tiskové zprávě popisuje Volkswagen), nové jsou některé designy kol.

test-2022-volkswagen_t-roc_cabriolet-15_tsi_dsg-r_line- (16)

V interiéru se toho změnilo víc. Po modernizaci je kladen větší důraz na dotek, protože dotekové ovládání je nově pro panel klimatizace, ale i pro volant. Mechanický ovladač zůstal vlastně pouze na světlomety. Novinkou je také displej infotainmentu, který se přestěhoval na vrchol palubní desky a vystupuje do prostoru. V základu je 8″, stejně jako standardně dodávaný digitální přístrojový štít. V obou případech je možné si připlatit za desetipalcové varianty.

Na výlet! Co třeba ve čtyřech?

I Volkswagen T-Roc Cabriolet odveze čtveřici cestujících. A to jak se staženou, tak i se zataženou střechou. Vzhledem k tomu, že má pouze dvojici dveří, je nastupování poměrně krkolomné. Na zadních sedadlech není úplně mnoho místa a pokud by se tu měl vozit někdo nadprůměrně vzrostlý, bude potřeba, aby se uskromnil on i cestující před ním. Nepříjemné také může být fakt, že ačkoliv jsou u zadních sedadel stahovací okna, přesto sem hodně fouká.

Pokud ale pojedete ve dvou, dá se do prostoru zadních sedadel instalovat skládací větrný štít. Skládací v tom smyslu, že pokud pojedete právě třeba ve čtyřech, dá se jednoduše vyndat a složit do kufru, kde vůbec nebude překážet. A skládací i v tom smyslu, že jej stačí jednoduše sklopit, když chcete, aby vás vítr osvěžoval, anebo naopak vyklopit, když chcete bezvětří.

test-2022-volkswagen_t-roc_cabriolet-15_tsi_dsg-r_line- (18)

A právě „bezvětří“ je slovo, které se k T-Rocu Cabriolet až překvapivě hodí. Když stáhnete střechu – jednoduše a rychle podržením tlačítka na středovém tunelu – necháte vytažená okna a zvednete si větrnou clonu, ve městě do interiéru téměř nefouká. Znatelně se do interiéru vítr dostane, když vyjedete mimo město, tehdy už spolujezdkyně s dlouhými vlasy zjistí, že je dobré si je splést třeba do copu.

Jako v každém jiném kabrioletu je ale při jízdě se staženou střechou slyšet hodně hluku a telefonovat přes bluetooth handsfree takřka nejde. To se ale po jejím zatažení zpět změní. V tu chvíli byste snad ani neřekli, že jedete v kabrioletu. V interiéru je pak poměrně ticho, ačkoliv střecha je plátěná.

Pouze jediný motor

Pokud se pro koupi Volkswagenu T-Roc Cabriolet rozhodnete, v případě motoru vám výrobce ušetří práci. V ceníku totiž stále najdete pouze motor 1.5 TSI se 110 kW/150 koňmi. Vybrat si ale můžete, jestli bude spojen s manuální šestistupňovou nebo se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Poháněná budou vždy kola přední nápravy. Také výbavy jsou v ceníku pouze dvě: Style nebo testovaná R-Line.

test-2022-volkswagen_t-roc_cabriolet-15_tsi_dsg-r_line- (5)

1,5litrový čtyřválec pod kapotou dostal technologii vypínání dvou válců při nízké zátěži, která i v tomto případě funguje prakticky neznatelně. Když pojedete se staženou střechou, nevšimnete si toho vůbec. Motor je na auto dostatečný, dynamika vůbec není špatná, navíc se staženou střechou vás nebude nic nutit jet rychle, ale spíše si budete užívat slunce a vítr ve vlasech.

Testovaný kus byl vybaven adaptivním podvozkem DCC, který jeho naladění dokázal poměrně znatelně změnit. Na komfort byly tlumiče výrazně měkčí, auto se příjemně pohupovalo. Na sportovní režim naopak ztuhly a věděli jste o takřka všech nerovnostech na silnici. Potěší, že karoserie je pevná a prakticky se nekroutí. Při přejíždění nerovností, ale i v zatáčkách působí T-Roc tuhým dojmem, a to i v rychlejším tempu. Mimochodem, pokud nechcete anebo nepotřebujete adaptivní podvozek, můžete si připlatit za Paket Sport, v rámci kterého naopak dostanete sportovní podvozek.

V rámci týdenního testování jsme s tímhle modrým kabrioletem (karoserie dostala novou barvu modrá Teal) jezdili spíše klidnější a kochali se. Ukazatel spotřeba paliva nakonec skončil na šesti a půl litrech. To není vůbec špatné, navíc když uvážíte, že nádrž má objem 50 litrů.

test-2022-volkswagen_t-roc_cabriolet-15_tsi_dsg-r_line- (2)

Závěr a cena

Když se podíváme do nabídky automobilek dnes a před třeba 15-20 lety, zjistíme, že nabídka kabrioletů výrazně prořídla. Prakticky je nabízejí už hlavně prémiové a dražší značky. I Volkswagen měl v nabídce kabrioletů víc, přesto mu i do dnešních dnů alespoň jeden zůstal. Navíc kombinuje jízdu bez střechy s dnes tolik oblíbenými SUV.

Testovaný T-Roc Cabriolet je autem, které vás vlastně nebude ničím štvát, snad jen černá kožená sedadla nejsou pro kabriolet úplně ideální volbou. Auto dobře jezdí i zatáčí, má slušnou dynamiku i spotřebu paliva a dobře naladěný podvozek. Stažení střechy se provádí jednoduše tlačítkem a je to rychlé. Jde to ale jen do 30 km/h, takže pokud vám začne po cestě pršet, budete muset hodně zpomalit.

V České republice začíná ceník na 838 900 v rámci které dostanete výbavu Style a řadit si budete sami. Za DSG si připlatíte 67 tisíc a za výbavu R-Line dalších 85 tisíc. Základní konfigurace testovaného auta je tak o necelých 10 tisíc pod milionem korun.

Technické údaje:

Auto:

Volkswagen T-Roc Cabriolet 1.5 TSI DSG

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1498 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

předních kol

Výkon:

110 kW/150 koní

Točivý moment:

250 Nm

Zrychlení 0-100 km/h:

neudává se

Maximální rychlost:

205 km/h

Převodovka:

7° dvouspjková (DSG)

Spotřeba paliva:

5.4 l/100 km

Emise CO2:

neudává se

Objem nádrže:

50 litrů

Délka:

4279 mm

Šířka:

1811 mm

Výška:

1527 mm

Rozvor:

2630 mm

Provozní hmotnost:

neudává se

Objem zavazadlového prostoru:

284 litrů

Ceník:

ke stažení zde

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru