Test Volkswagen Sharan 2,0 TDI 110 kW 4Motion

Autor: Pavel Srp - 16. 11. 2015


Volkswagen před pár měsíci modernizoval svůj velkoprostorový model Sharan, po pěti letech na trhu už si to zasloužil. Facelift ale ani ani tak nebyl nijak výrazný a zaměřil se spíše na techniku než na design, který pozměnilo jen několik velmi drobných detailů.

Volkswagen Sharan jezdí aktuálně po silnicích ve své druhé generaci, která se vyrábí od roku 2010. Recept je jednoduchý, velké rodinné auto s mnoha odkládacími přihrádky a opravdu prostorným interiérem – na přání až sedmimístným. Během chvilky nicméně může být z „rodinného autobusu“ dodávka, se kterou odvezete tisíce litrů zavazadel.

test-volkswagen-sharan-20-tdi-4motion-p1

Sharan totiž nabízí tři řady sedadel, z nichž ta třetí se dá jednoduše schovat do podlahy – tím pádem ale nemáte rezervní kolo a musíte se spokojit pouze s opravnou sadou. Prostřední řada sedadel je o poznání variabilnější. Nabízí trojici samostatných sedadel, která se dají nejen posouvat vpřed a vzad, ale dají se také sklápět opěradla a nebo celá sedadla.

Do auta je perfektní přístup. Přední dveře se otevírají standardně, zadní jsou výsuvné, takže odpadá nutnost hlídat děti otevírající dveře u obchodních center (ačkoliv některým lidem je stejně jedno, že omlátí dveřmi vedle stojící auto…). V testovaném voze se boční dveře otevíraly (i zavíraly) elektricky – a to buď po stisknutí vnější nebo vnitřní kliky, tlačítkem na B-sloupku, tlačítkem před řadící pákou a nebo tlačítky na klíči. Elektricky ovládané mohou být i dveře zavazadlového prostoru. Na to se ostatně můžete podívat v přiloženém videu.

Z výše uvedeného vyplývá, že Volkswagen Sharan zastane hned několik rolí, ale důvod, proč si jej kupují, bude zcela jistě v jeho perfektním využití pro rodinu. Do kterého auta dnes dáte alespoň tři dětské sedačky? Tady to není problém, navíc si můžete v ceníku zaškrtnout klidně položku vestavěné dětské sedačky. Šikovná věc. I pokud auto naplníte dvěma dospělými a třemi dětmi, stále zůstane místo pro babičku a dědečka, velkého psa nebo zavazadla už pak ale neodvezete. Zavazadelník má objem od 955 až do 2430 litrů.

Prostor pro řidiče se změnil jen nepatrně, nový je volant (nepochopitelně dole „sportovně“ zploštělý), rozhraní palubního počítače s barevným displejem, ale zejména displej multimédií ve středovém panelu. Ten může mít v nejvyšší specifikaci úhlopříčku až 6,5 palce a nejnovější aplikace jako App Connect, MirrorLink, Android Auto a CarPlay. Nepotěší malé vnitřní zpětné zrcátko, ale naopak potěší možnosti přiobjednat přídavné zrcátko, díky kterému můžete kontrolovat děti na zadních sedadlech.

Tou nejzásadnější změnou je zcela jistě kompletní obměna motorizací. Pod kapotou nově bijí agregáty splňující emisní normu Euro6. V České republice se Sharan nabízí se třemi agregáty, dvěma naftovými dvoulitry TDI s výkony 110 kW a 135 kW a benzínovým dvoulitrem TSI o výkonu 162 kW výhradně ve spojení s převodovkou DSG. Slabší z z motorů 2,0 TDI může být spojen s pohonem všech kol 4Motion – a tak to bylo i v případě testovaného vozu.

test-volkswagen-sharan-20-tdi-4motion-p2

Volkswagen Sharan poháněl jedním turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec TDI o výkonu 110 kW/150 koní s točivým momentem 340 Nm. Na všechna čtyři kola přenášel sílu prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Podle pozdější zkušenosti se SEATem Alhambra by ale takovému vozu mnohem více slušelo šestistupňové DSG, avšak ve verzi s pohonem všech kol se u Volkswagenu nenabízí.

Motor má po studeném startu docela hrubý zvuk, ten se sice během chvíle uklidní, ale při výraznější akceleraci se opět dostaví. Není to však nic, co by vám mělo vytvářet vrásky na čele. Výkon motoru mi přijde dostatečný i na auto vážící bez pár kilogramů 1,9 tuny. K celkovému pojetí auta sedí i komfortněji naladěný podvozek, s nímž se Sharan v zatáčkách více naklání. Jízda s ním je však jistá.

Potěšila spotřeba paliva, ačkoliv na hodnoty z propagačních materiálů slibující usrkávání v podobě 5,7 l/100 km v kombinovaném režimu jsme se nedostali. I tak je výsledek v podobě necelých sedmi litrů na 100 km, který ukázal palubní počítač po ujetí přibližně 800 kilometrů, na velikost a hmotnost auta vynikající.

Volkswagen Sharan je skvělý praktik, zábavu za volantem vám – asi očekávaně – nenabídne. Je potřeba si při výběru té správné výbavy dávat pozor na celkovou částku, protože když si nakonfigurujete to svoje „správné auto“, snadno se vám může stát, že výsledná částka vás opravdu překvapí. Pokud budete nad ceníkem uvažovat střídmě, dostanete za své peníze auto, které splní to, co od rodinného vozu očekáváte. A o to jde především, no ne?

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Volkswagen
Typ:,Sharan 2.0 TDI 4Motion
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 968 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4 (4Motion)
Výkon:,110 kW/150 koní při 3 500 ot./min
Točivý moment:,340 Nm při 1 750 – 3 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,10.6 s
Maximální rychlost:,198 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.8 / 5.1 / 5.7
Emise CO2:,147 g/km
Délka:,4 854 mm
Šířka:,1 904 mm
Výška:,1 720 mm
Rozvor:,2 919 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 891 kg
Objem zavazadlového prostoru:,955 / 2 430 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru