Test Volkswagen Golf Variant Alltrack 2.0 TDI 110 kW 4Motion

Autor: Pavel Srp - 22. 5. 2016


Pokud chcete Volkswagen Golf, pak to rozhodně nebudete mít jednoduché. Nemyslím samotný nákup, ale spíše rozhodování o tom, jakou verzi koupit. V nabídce jich je totiž nespočet. Kromě karosářských verzi hatchback a kombi jsou to také obyčejné verze, sportovní a ještě více sportovní modely a nebo „auta pro dobrodruhy“. A právě dobrodružný Golf Alltrack zaparkoval před nedávnem i v naší testovací garáži.

test-volkswagen-golf-variant-alltrack-20-tdi-4motion-110-kW-p1

Verze Alltrack je jedna z těch nejnovějších, Volkswagen ji představil teprve před necelým rokem – společně s verzemi R Variant a GTD Variant, které už jsme v testech vyzkoušeli. Na rozdíl od R a GTD se ale nabízí výhradně s karoserií kombi, jíž automobilka označuje slovem Variant. Volkswagen tím navázal na úspěch většího modelu Passat Alltrack.

Golf Alltrack je o poznání klidnější a vlastně i nápadnější – speciálně v testované červené barvě – než jeho ostatní praktičtí sourozenci. Karoserii totiž doplňují ochranné černé plastové kryty na obou náraznících, které také dostaly nový tvar, rozšířené podběhy kol, nástavce prahů, ale i nová kola. Základem je pro verzi Alltrack také sériově dodávaný pohon všech kol 4MOTION a o dva centimetry vyšší světlá výška (175 mm).

Volkswagen slibuje, že Golf Alltrack se terénu bát nemusí (ačkoliv do nějakého těžšího ho vzhledem k malým nájezdovým i přechodovým úhlům vezme jen blázen). S trakcí mu na kluzkých površích nebo v nouzi pomůže pohon všech kol 4Motion. O ten se tradičně stará mezinápravová spojka Haldex, kterou doplňují asistenti jako EDS a XDS+ spolupracující se stabilizačním systémem ESC. A jak tito asistenti fungují? EDS, coby integrovaná elektronická uzávěrka diferenciálu pro všechna čtyři kola, přebírá funkci uzávěrek nápravových diferenciálů, zatímco funkce XDS+ umí při rychlém průjezdu zatáčkami přibrzďovat vnitřní kola (přední i zadní). K dispozici je také jízdní režim „Off road“, který auto pro jízdu v terénu „nastaví“.

test-volkswagen-golf-variant-alltrack-20-tdi-4motion-110-kW-p2

Testovaný červený Golf poháněl jeden ze tří naftových motorů za nabídky. Vybrat si můžete také jeden motor spalující benzín. Oblíbený agregát 2.0 TDI byl v našem případě naladěn na výkon 110 kW/150 koní a točivý moment 340 Nm. Technické údaje slibují zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy a maximální rychlost až 207 km/h. Motor ale působil letargičtějším dojmem, než na jaký jsme u jiných 2.0 TDI 110 kW zvyklí. Co nás ale rozhodně nezklamalo, to byl jeho apetit. Běžnou jízdou se dalo jezdit do 7 l/100 kilometrů, pokud byste se hodně snažili, dostali byste se klidně i pod šest. Příjemný byl také vcelku kultivovaný a tichý projev.

Od tohoto Golfu byste nečekali sportovní jízdu, přesto je do jisté míry schopen vám ji nabídnout. V zatáčkách se sice mírně nakloní, přesto poměrně jistě drží. Díky pohonu všech kol v základní výbavě je zadní náprava víceprvková a to přispívá k větší jistotě při jízdě i klidnějšímu chování. Příjemná je navíc stabilita ve vyšších rychlostech i aerodynamický klid i příjemně utlumený zvuk od podvozku, a to i přes přítomnost příplatkových 18″ kol s pneumatikami 225/45 R18. Problém byl jen přejezd výraznějších nerovností, při kterých Golf Alltrack „drncal“.

Interiér se až na drobné detaily jako loga a nápisy takřka nezměnil. Testovací automobil měl poměrně bohatou výbavu zahrnující adaptivní tempomat, navigaci, automatický parkovací asistent a mnoho dalšího. Prvkem, který dokáže zpříjemnit i delší cesty, jsou příplatková ergonomická sedadla ergoActive s masážní funkcí. Interiér je „typicky volkswagenovský“ – přehledný, kvalitně zpracovaný s intuitivně umístěnými ovladači.

test-volkswagen-golf-variant-alltrack-20-tdi-4motion-110-kW-p3

Jízda ve čtyřech je možná bez problémů i na delší trasy.Přední i zadní cestující mají dostatek místa nejen v podélném, ale i v příčném směru. Více místa by snad mohlo být jen pro pravé koleno řidiče. Potěší také zavazadlový prostor s nízko položenou nakládací hranou, jehož objem je v základním uspořádání 605 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel vzroste až na 1620 litrů.

Jenže problémem může být to, že Golf Alltrack stříli do vlastních řad. Na stejném základu a za velmi podobné peníze se totiž nabízí také SEAT Leon ST X-Perience nebo Škoda Octavia Combi Scout. Podobný recept ale nabízí i výrazně levnější (a bez pohonu všech kol) Škoda Rapid Spaceback Scoutline a nebo naopak o hodně dražší a o třídu lepší Audi A4 Allroad.

Základní cena Volkswagenu Golf Variant Alltrack startuje s naftovým motorem 1.6 TDI na částce 674 900 Kč, testovaná verze je o necelých 50 tisíc Kč dražší, obě verze jsou přitom spojeny s manuální převodovkou. S dvouspojkovou převodovkou DSG je k dispozici benzínový motor 1.8 TSI 132 kW za 754 900 Kč nebo naftový motor 2.0 TDI 135 kW za 859 900 Kč. V základu je ale vše, co je k běžnému motoristickému životu potřeba i dokonce něco navíc.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Volkswagen
Typ:,Golf Variant Alltrack
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 968 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4 (4Motion)
Výkon:,110 kW/150 koní při 3 500 – 4 000 ot./min
Točivý moment:,340 Nm při 1 750 – 3 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.9 s
Maximální rychlost:,207 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.9 / 4.9 / 4.4
Emise CO2:,127 g/km
Objem nádrže:,55 litrů
Délka:,4 578 mm
Šířka:,1 799 mm
Výška:,1 515 mm
Rozvor:,2 630 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 555 kg
Objem zavazadlového prostoru:,605 / 1 620 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru