Test-2021-Toyota_Corolla_Touring_Sports_GR_Sport-Hybrid- (2)

Test Toyota Corolla Touring Sports GR Sport 2.0 Hybrid 184 k e‑CVT (2022)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 14. 1. 2022


Toyota je automobilkou, která má velmi široký záběr. V její nabídce si musí vybrat každý. Díky úspěchům sportovních modelů GR se rozhodla nabízet pakety GR Sport i pro běžné modely. Jeden takový na Toyotě Corolla Touring Sports jsme vyzkoušeli v testu.

Jako základ pro ostřeji vypadající kombík byla využita Toyota Corolla s hybridním dvoulitrovým motorem. Jde tedy o pěkně vypadající, dobře jezdící, ale zároveň úsporné auto. Možná jsou to sice trochu protiklady, ale nakonec to vůbec nebyla špatná kombinace.

Paket GR Sport

Běžná Toyota Corolla Touring Sports vypadá docela obyčejně a její design by se dal popsat tak, jako že nenadchne, ani neurazí. A to vlastně není špatně, protože taková auta nestárnou tak rychle jako prvoplánově designově zajímavější auta.

Test-2021-Toyota_Corolla_Touring_Sports_GR_Sport-Hybrid- (6)

Pokud si však připlatíte za verzi GR Sport, dostanete několik drobností, které vzhled okoření. Auto dostane jinou mřížku v předním nárazníku, černé kryty vnějších zpětných zrcátek, černé otěrové lišty, černé rámečky kolem oken, nový zadní spojler, difuzor v zadním nárazníku (samozřejmě také černý), ale i černě lakované hagusy a zatmavená skla od B-sloupku. Nechybí ani jiné disky kol.

A aby bylo jasné, že to není úplně obyčejná Corolla, na víku kufru je logo „GR Sport“. Mimochodem v tomto případě hned nad označením „hybrid“, které je pak i na obou předních blatnících. Výbava GR Sport se dá kombinovat pouze s dvěma hybridy (1.8 nebo testovaným 2.0), s čistě benzinovými motory jej nepořídíte.

Pár designových změn udělala Toyota i v kabině. Verze GR Sport dostala černé čalounění stropnice, jinou kůži na volant, prahové lišty z broušeného hliníku s logem GR, ale také sportovní přední sedadla čalouněna kombinací černé látky a umělé kůže s prošíváním v barvách divize GR (červená a bílá). Sedadla nejen skvěle vypadají, ale také se v nich parádně sedí – a to jak při dlouhých cestách, tak i v zatáčkách.

Test-2021-Toyota_Corolla_Touring_Sports_GR_Sport-Hybrid- (16)

Výkonu má víc než dost, ale…

Testovaná Toyota Corolla TS měla tedy pod kabátem silnější ze dvou nabízených hybridních pohonů. Kombinuje atmosférický dvoulitrový čtyřválec se 112 kW/153 koňmi a s točivým momentem 190 Nm a elektromotor s 80 kW/109 koňmi a 202 Nm točivého momentu. Celkový systémový výkon je 135 kW/184 koní.

To nejsou úplně špatné hodnoty, ale motor je spojen s převodovkou e‑CVT, která plynule mění převod. To je sice skvělé řešení při klidné jízdě, ale nikoliv při nějaké ostřejší jízdě, kdy je motor vytočen v konstantních vysokých otáčkách. Motor se sice v tu chvíli pohybuje v ideálních otáčkách (maximum výkonu je k dispozici v 6000 ot./min), ale pro uši posádky to není úplně nejpříjemnější.

Dynamika přesto tomuto autu nechybí. Toyota udává, že zrychlit z místa na stovku zvládne tenhle kombík za 8,1 sekundy a potěší pružností. Jakékoliv přidání plynu totiž v první řadě vykryje elektromotor, jehož točivý moment je k dispozici prakticky okamžitě. Hned vzápětí přispěchá na pomoc spalovací motor. Pružné zrychlení, ale nakonec i to absolutní zrychlení rozhodně překvapí, takže když chcete předjet, moc se nemusíte rozmýšlet, jestli můžete.

Test-2021-Toyota_Corolla_Touring_Sports_GR_Sport-Hybrid- (10)

Řidič ale vlastně nepotřebuje jezdit rychle, za volantem nepospíchá a naladí se na vlnu převodovky. Ne nuceně, ale naprosto automaticky. Díky tomu je jízda příjemně tichá a pozitivně se to projeví i na spotřebě paliva. Ta se dá při delších cestách mimo dálnice dostat pod 5 l/100 km, ale pokud vyrazíte na dálnice, spotřeba vyroste. Ani tak se při normálním tempu nedostane přes 6litrovou hodnotu.

Skvělý podvozek

To, co nás ovšem na tomto autě zaujalo asi nejvíc, je podvozek. Testované auto bylo vybaveno příplatkovým paketem AVS za 26 tisíc korun a to je položka, kterou byste v ceníku rozhodně měli zaškrtnout. AVS je zkratka pro Adaptive Variable Suspension, přeložené jako adaptivní variabilní podvozek, jehož tuhost lze měnit prostřednictvím ovladače jízdních režimů před voličem převodovky.

Jízdních režimů je tu sice možná zbytečně moc, ale naladění podvozku je pro každý z nich mírně odlišné. Rozdíly mezi komfortním a sportovním sice nejsou až tak velké jako u některých konkurentů, ale to, jak se Corolla dokáže vyrovnat s nástrahami silnic, je působivé. Na jakékoliv nerovnosti se od kol neozve žádná rána a nepřijde ani žádný ostrý ráz. Abyste něco zaslechli, to už musí být opravdu velká nerovnost. Všechno navíc funguje jemně a trochu to připomíná některé ryze luxusní automobily.

Test-2021-Toyota_Corolla_Touring_Sports_GR_Sport-Hybrid- (22)

Aby také ne, když nejde o obyčejný elektronicky řízené tlumiče, ale pomáhají tomu i G senzory vpředu a vzadu, díky nimž řídící jednotka naladění tlumičů prakticky v reálném čase upravuje. Vybírá dokonce ze 650 možných nastavení, přičemž změna proběhne za méně než 20 milisekund.

Závěr a cena

Toyota Corolla Touring Sports GR Sport dobře vypadá a s dvoulitrovým hybridním motorem i dobře jezdí. Dynamika autu nechybí, ale pokud ji po něm budete chtít, musíte se připravit na to, že převodovka e-CVT motor vytočí do otáček a v těch ho zůstane, než zase nohu z plynového pedálu sundáte. Nenucená jízda tomuto autu sluší zdaleka nejvíce, v té chvíli totiž naplno předvede to, jak skvěle sladěný celek to je.

Ceník kombíku startuje na 602 900 korunách, což zaplatíte za benzinovou motorizaci 1.2 Turbo se 116 koňmi, šestistupňovou manuální převodovkou a ve výbavě Comfort s paketem Tech. Testovaný vůz je ze zcela opačného konce ceníku a jeho cena startuje na 865 900 Kč, připlatit si ale můžete – a měli byste – pouze za výše zmiňovaný podvozek.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Toyota
Typ:,Corolla Touring Sports 
Motor:,řadový čtyřválec + elektromotor
Objem válců:,1987 ccm
Plnění motoru:,atmosférické + elektromotor
Palivo:,benzín + elektřina
Pohon:,předních kol
Celkový výkon:,135 kW/184 koní
Výkon spalovacího motoru:,112 kW/152 koní při 6000 ot./min
Točivý moment spalovacího motoru:,190 Nm při 4400 – 5200 ot./min
Výkon elektromotoru:,80 kW/109 koní při 6000 ot./min
Točivý moment elektromotoru:,202 Nm
Zrychlení 0-100 km/h:,8.1 s
Maximální rychlost:,180 km/h
Převodovka:,planetová automatická (e-CVT)
Spotřeba paliva (l/100 km):,4.9–5.4
Emise CO2:,112–121 g/km
Objem nádrže:,43 litrů
Délka:,4650 mm
Šířka:,1790 mm
Výška:,1435 mm
Rozvor:,2700 mm
Provozní hmotnost:,1370-1560 kg
Objem zavazadlového prostoru:,581 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , , , , ,

7 názorů na “Test Toyota Corolla Touring Sports GR Sport 2.0 Hybrid 184 k e‑CVT (2022)”

  1. Mám ojednanou Toyotu corollu ts gr sport a když jsem viděl nějaké videa s novým infotainmentem a přečetl jsem si jaké změny mě čekají, mám chuť odsoupit od smlouvy. Absence hardwarových tlačítek mi chybí a navíc nová softwarová v podstatě zmenšují display. Grafické zpracování je děs a hrůza. A představa že mi můžou aktualizovat a měnit vše na dálku se mi taky vůbec nelíbí.

  2. Vážně, to mi tedy prodejce nějak neprozradil. Přiznám se,že když jsem to kupoval, počítal jsem s HW tlačítky, které všichni recenzenti chválili (a sám jsem si je mohl osahat při testovací jízdě. Kde se ta informace dá zjistit? A jak to bez nich vypadá? Předem děkuji!

    1. Omlouvám se za tento výkřik do tmy… To měla být reakce na uživatele Karla… viz níže

    1. Vážně, to mi tedy prodejce nějak neprozradil. Přiznám se,že když jsem to kupoval, počítal jsem s HW tlačítky, které všichni recenzenti chválili (a sám jsem si je mohl osahat při testovací jízdě. Kde se ta informace dá zjistit? A jak to bez nich vypadá? Předem děkuji!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru