test-toyota-c-hr-hybrid

Test Toyota C-HR 1.8 Hybrid e-CVT

Autor: Matěj Skalický - 22. 4. 2018


Krkolomný název skrývá hybrid roztodivných tvarů japonského návrháře Kazuhika Isawy. Vždy nekonvenční Toyota vsadila v případě c na totální spacecraft design, který snoubí křivolaké linky, výrazné prolisy i atypicky tvarované prosklení. Není to tak dlouho, co jsem o Toyotě C-HR napsal, že to je nejhezčí hybrid na trhu. A pořád si za tím stojím.

Zmačkaný papír

Kompaktní hybridní revoluce, tvrdí Toyota. Pravdou je, že C-HR je jediné svého druhu. Tohle auto, které v koncepčním pojetí vzniklo před čtyřmi lety a na podzim 2014 se poprvé ukázalo na pařížském autosalonu, má evropské kořeny. Dohromady ho dalo designové centrum japonského výrobce ve Francii pod taktovkou zmíněného Kazuhika Isawy. A je to fakt parádní kus.

Nejpozoruhodnější je pohled z boku. Jako byste zmačkali papír, vhodili do koše a pak se ho snažili narovnat. Zlámané linky na boku a přídi na bílém laku tolik nevyniknou, ale zkuste se podívat do konfigurátoru na stříbrně kovovou variantu. Vzadu upoutají světla do tvaru bumerangu, ze strany minimální prosklení. Zadní okna z velké části ustoupila netradičně umístěným klikám dveří. Designová lahůdka platí praktickou daň, protože cestující vzadu se cítí stísněně a vy jako řidič máte vskutku mizerný výhled na dění kolem.

test-toyota-c-hr-hybrid

Interiér je umírněnější, výrazná je především modrá linka protínající palubní desku a vystouplý osmipalcový displej multimediálního systému. Tady Toyota narazila na své technologické limity, protože systém Touch 2 je pomalý, nepřesný a vůbec ne pěkný. Svou kvalitou neoslní ani šestice připojených reproduktorů od kalifornského výrobce JBL (za příplatek 25 tisíc jich dostanete osm). Zní plechově, nemají hloubku.

Ergonomické vyvedení vnitřku je jinak velmi povedené, jednoduché a funkční. Jen množství černých lesklých ploch všude kolem se snadno omatlá a nevypadá dobře. Hezčí pohled je určitě na diamantové výplně dveří. Tento motiv najdete se i na černém stropě, který prostor zútulňuje, ale i opticky zmenšuje. Naštěstí i díky dlouhému rozvoru 2640 mm vpředu a vzadu je v autě dost místa pro kolena.

Sňatek elektřiny s benzínem

Toyota C-HR stojí na nové podvozkové platformě TNGA, která standardizovala konstrukční základ pro vícero modelů. První ji měl už Prius před třemi lety a od letoška se s TNGA pochlubí i nový Aurius nebo Lexus UX. Oba modely koncern ukázal na autosalonu v Ženevě. Základní výhodou TNGA je výborná stabilita podvozku s nízkým těžištěm.

test-toyota-c-hr-hybrid

Hybridní C-HR spojuje zážehový atmosférický agregát 1.8 s elektromotorem. Jedná se o čtvrtou generaci hybridního ústrojí u Toyoty, která sňatek elektřiny s benzínem podněcuje už od konce 90. let, kdy prorazila s prvním Priusem. Dohromady dá soustava výkon 122 koní, přičemž čistě na elektřinu auto pohání 72 kobyl. Osmnáctistovka samotná vyvine sílu 98 koní a při dálničních přesunech pojedete výhradně na ni. Být silnější, nezlobil bych se.

Komu hybrid nevoní, pořídí i samostatnou benzínovou verzi s přeplňovanou zážehovou dvanáctistovkou. Tu pohání 116 koní a je dostupná jak s šestistupňovou manuální, tak s automatickou převodovkou Multidrive S. Hybrid je výhradně spřažený s převodovkou e-CVT, která si ale s výkonnostně průměrnějším motorem moc nerozumí. Při sebemenším náznaku dravější akcelerace vytočí motor nesmyslně (a hlasitě) vysoko, leč pohyb dopředu je dost vlažný.

Minimální apetit

Naopak mimořádně potěší spotřeba, s Toyotou C-HR dokážete jezdit za pět litrů. To je bezesporu největší přidaná hodnota hybridu. A to přesto, že samotné akumulátory jsou hodně malé, mají jen lehce přes jednu a čtvrt kilowatthodiny. Právě v obležení domů, kaváren a restaurací a při plnohodnotném využití rekuperačního potenciálu dává kombinace elektřina + benzín velký smysl.

test-toyota-c-hr-hybrid

Ve městě je C-HR doma i svými kompaktními rozměry a také plejádou důležitých asistentů hned v základní výbavě: hlídač opuštění pruhu, předkolizní systém s rozpoznáváním chodců a tak dále. Chybí jen monitoring slepého úhlu a upozornění na dění za vozem. Tyto dva systémy přidá až výbava Executive.

Hybridní provedení pořídíte od druhé výbavy Active, přijde vás minimálně na 630 tisíc korun. To je o 45 tisíc víc než stejně vybavený benzin s automatem. Konkurenční Kia Niro stojí zhruba stejně, zároveň je prostornější a její hybridní ústrojí je bezchybnější. Jenže designem neoslní. A to se o C-HR říct rozhodně nedá.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Exkluzivní design,Převodovka
Jízdní vlastnosti,Slabší motor
Nízká spotřeba,Menší interiér
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Toyota
Typ:,C-HR
Motor:,1.8 Hybrid
Motor:,řadový čtyřválec + elektromotor
Objem válců:,1798 ccm
Plnění motoru:,atmosfericky
Palivo:,benzin + elektřina
Pohon:,předních kol
Výkon:,72 kW/98 koní při 5200 ot./min
Točivý moment:,142 Nm při 3600 ot./min
Výkon soustavy:,90 kW/122 koní při 5200 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,11 s
Maximální rychlost:,170 km/h
Převodovka:,e-CVT
Spotřeba paliva (l/100 km):,3.9 / 3.5 / 4.1
Emise CO2:,87 g/km
Objem nádrže:,43 litrů
Délka:,4360 mm
Šířka:,1795 mm
Výška:,1555 mm
Rozvor:,2640 mm
Provozní hmotnost:,1535 kg
Objem zavazadlového prostoru:,377 l
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru