Test Smart ForTwo Cabrio (AT)

Autor: Pavel Srp - 20. 9. 2016


Smart ForTwo neustále platí za jedno z nejmenších běžných aut, které si můžete pořídit. Ani to nezabrání faktu, že se nabízí v mnoha verzích včetně té s plátěnou stahovací střechou. A právě Smart ForTwo Cabrio jsme vyzkoušeli v redakčním testu.

Design se však ani v třetí generaci od té první, která vznikla již před téměř dvěma desetiletími, nijak výrazně neodklonil. Stále jde o malé dvoumístné auto, se kterým v přeplněných městských ulicích zaparkujete prakticky všude, ačkoliv díky neustálému mezigeneračnímu zvětšování rozměrů to už nejde kolmo k chodníku do řady podélně stojících aut. Auto je moc dlouhé a bude koukat do silnice.

test-smart-fortwo-cabrio-dct-p2

Se Smartem se ale skvěle manévruje nejen ve městě. Přední kola mají úžasný rejd, poloměr otáčení je jen 6,95 metrů. Otočit se tak na dvouproudové silnici není vůbec žádný problém. S takovou ochotou a schopností zatáčet není žádné parkování problém. A podobně mrštný umí být i za jízdy, stačí otočit volantem a Smart ochotně mění směr.

Do testu se nám dostal Smart ForTwo Cabriolet s litrovým tříválcovým motorem, který je spojen s novou dvouspojkovou převodovkou. Motor je umístěn pod podlahou zavazadlového prostoru a jeho výkon je 51 kW/70 koní. Do města je zcela dostačující, ačkoliv s hodnotou zrychlení z 0 na 100 km/h stejně nelze čekat zázraky. Dech mu však dochází v mimoměstských rychlostech a jízda na dálnici není příliš dobrý nápad. Smart je neklidný, je potřeba neustále korigovat směr a není úplně jistý. Podvozek nicméně v poslední generaci změkl a je pohodlnější.

test-smart-fortwo-cabrio-dct-p1

Převodovka je dvouspojková, šestistupňová a funguje o poznání lépe než předchozí robotické skříně. Přesto není změna rychlostních stupňů nijak hladká a podřazování jí trvá mnohdy zbytečně dlouho. Předjíždění je tak se Smartem potřeba hodě dlouho dopředu plánovat.

V případě tohoto auta budete „milovat“ systém Start/Stop. Motor se totiž na volnoběh velmi třese a vibrace přenáší do celého auta. Nepříjemně vibruje dokonce i sloupek řízení. I motor samotný je poměrně hlučný. Nakonec, nevyniká ani spotřebou paliva, která se pohybuje mezi pěti a šesti litry, což je na tak malý motor i auto hodně.

Verze Cabriolet se stahovací střechou však do jízdy přinese příjemné zážitky. Nejde sice o kabriolet v pravém slova smyslu, přesto může být ve Smartu „nebe ad hlavou“ docela velké. Střecha je plátěná, stahovací. Dá se stáhnout ovladačem u řadící páky, a to od rámu čelního skla až nad víko zavazadelníku do míst, kde bylo původně sklo, což trochu omezuje výhled vzad. Vrchní díly střechy mezi rámem čelního skla a zadním sloupkem se dají vyndat a uložit do připraveného místa ve víku zavazadelníku. S podobným řešením sice přišel již před lety Citroen C3 Pluriel, ten však střešní díly karoserie neuměl vozit s sebou v autě.

test-smart-fortwo-cabrio-dct-p3

Interier je na pohled zajímavý, trochu netradiční, lze v něm nalézt i některé prvky zzámé z vozů Renault. Důvodem je fakt, že Smart na vývoji i výrobě tohoto auta s Renaultem spolupracuje. Prakticky stejné auto je i Renault Twingo. O tom, jak bude vypadat interiér, respektive jaké bude mít barvy, si můžete rozhodnout sami. V případě testovaného auta šlo o docela nudnou tmavou barvu, ale u verze coupé, kterou jsme testovali před rokem, byl interiér veselejší, vyveden byl v oranžové barvě. Sami posuďte, co se vám líbí více. ;)

Místa je v autě k sezení dostatek, v interiéru je pouze dvojice míst. Za sedadly už je okno a zavazadlový prostor. Pokud si do něj uklidíte batoh a něco v něm zapomenete, vystupovat nemusíte, stačí odlepit suchý zip, kterým je připevněna dělící přepážka, a jste v kufru.

Pokud budete o koupi Smartu ForTwo přemýšlet – a je jedno jestli o coupé nebo o cabrioletu – pak zvažte (v celkové ceně Smartu) nevelký příplatek za turbomotor 0,9 litru z dílny Renaultu. Nejen, že Smart pak nabídne mnohem lepší dynamiku (jen udávaném zrychlení z 0 na 100 km/h se zkrátí o více než čtyři sekundy), ale s jistotou (po zkušenosti s Renaultem Clio 0,9 TCe) si troufám říci, že motor bude daleko kultivovanější. Smart platí za stylové auto, stylová je ale také jeho cena, když základní cenovka verze Cabrio startuje na 371 000 Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Smart
Typ:,ForTwo Cabrio
Motor:,tříválec
Objem válců:,999 ccm
Plnění motoru:,atmosférické
Palivo:,benzín
Pohon:,zadních kol
Výkon:,52 kW/71 koní v 6 000 ot./min
Točivý moment:,91 Nm v 2 850 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,15.5 s
Maximální rychlost:,151 km/h
Převodovka:,šestistupňová dvouspojková (DCT)
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.1 / 3.8 / 4.3
Emise CO2:,99 g/km
Objem palivové nádrže:,28 litrů
Délka:,2 695 mm
Šířka:,1 663 mm
Výška:,1 555 mm
Rozvor:,1 873 mm
Pohotovostní hmotnost:,975 kg
Objem zavazadlového prostoru:,260–340 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru