Test Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW 4×4 (DSG)

Autor: Pavel Srp - 15. 3. 2017


Nové SUV s logem Škoda bylo jednou z nejočekávanějších novinek značky posledních let. Zcela nový model v novém segmentu budil velký rozruch a vyvolával velká očekávání už dlouho předtím, než se vůbec objevil. Napjatí byli všichni, zákazníci, odborná veřejnost, ale i my, motorističtí novináři. Vzhledem k tomu, že včera večer získala Škoda Kodiaq titul Auto roku 2017 v České republice, zdá se, že se vůz povedl.

Možnost auto si poprvé krátce osahat a projet jsme měli už v listopadu loňského roku, tehdy v nás Kodiaq zanechal pozitivní dojmy. Šlo však o seznámení v cizím prostředí a na silnicích, které neznáme.

Jak ale Kodiaq uspěl v týdenním redakčním testu na nám dobře známých silnicích a v domácích podmínkách? To jsme se snažili zjistit na verzi s nejsilnějším vznětovým motorem 2.0 TDI 140 kW s pohonem všech kol, dvouspojkovou převodovkou DSG a v sedmimístném provedení.

Největší z kompaktních SUV

Škoda Kodiaq si opět tak trochu vytváří vlastní třídu. Patří sice mezi kompaktní SUV, ale vnější rozměry jsou opravdu velké – zejména délka 4,7 metru. I díky tomu mají zákazníci možnost pořídit si ji v sedmimístném provedení. Kodiaq také nabízí pro škodovku typický velký zavazadelník.

Vůz je postaven na podvozkové platformě MQB-B, kterou používá také například Škoda Superb. I díky tomu v interiéru na předních i prostředních sedadlech dostatek místa. Se zadními sedadly ve třetí řadě už to tak růžové není, přesto jde o jednu z nejprostornějších možností v dané třídě. Usadit se tam mohou i dospělí, ovšem pouze za předpokladu, že posádka ve druhé řadě omezí svůj prostor pro kolena. Druhá řada sedadel je totiž posuvná. Ačkoliv nepůjde o úplně pohodlný posez, cestovat se v sedmi lidech dá.

Pro zavazadla ale nezbyde úplně mnoho místa. V sedmimístném provedení je udávaný objem kufru jen 270 litrů, to je dokonce méně než má Fabia. Pokud dvě zadní sedadla sklopíte do podlahy, objem vzroste na 560 litrů. Pokud budete mít jen verzi pětimístnou, díky hlubšímu zavazadelníku bude objem 720 litrů. Maximální objem po sklopení opěradel prostřední řady sedadel může být až 2 065 litrů. Nebojte se toho, že nebude kam dát krycí roletu kufru, protože v případě, že nebude potřeba, dá se schovat pod podlahu.

Důležitá je ale samozřejmě také složitost a náročnost manipulace s třetí řadou sedadel. Sedadla jsou v autě připevněna napevno, nedají se vyjmout. Jejich vyklopení z podlahy sice vyžaduje použití síly, ale jistě to zvládnou i křehčí ženy. Ty by ale mohly mít problém s dlouhým zavazadelníkem, protože je třeba se k sedadlům natáhnout. Hrozí tak například ušpinění oblečení.

Po otevření dveří…

Interiér Škody Kodiaq dostal zcela nový design, je jiný než mají jiné vozy značky. Sedadla, volant a nebo budíky už sice známe ze Superbu (s tím toho samozřejmě Kodiaq sdílí mnohem více), ale palubní deska i středový tunel jsou zcela nové. Největší změnou je právě horní část palubní desky, kde jsou zcela nové výdechy s umístěním na výšku kolem displeje multimedií. Ten se také konečně posunul nahoru a při sledování navigace tak není třeba tolik sklánět hlavu jako v ostatních modelech mladoboleslavské značky.

Není to ale zdaleka jediná změna, která se displeje, respektive celého multimediálního systému dotýká. Displej je větší, nabízí úhlopříčku až 9″, je rychlejší, má jemnější odezvu a mnohem lepší grafiku i rozlišení. Počet tlačítek se snížil na minimum – zůstaly pouze dva otočné ovladače (levý pro ovládání hlasitosti, pravý pro přibližování/oddalování navigace, ladění rádia, …). Ve verzích Kodiaq Scout a Kodiaq Sportline ale i tyto dva ovladače zmizí a vše se bude podobně jako ve faceliftované Octavii ovládat výhradně dotykovými ploškami umístěnými po stranách displeje.

V interiéru nejsou ale novinky pouze designové. Premiéru si odbývá vyhřívaný volant. Aktivovat lze společně s vyhříváním řidičovy sedačky, případně přes menu, není tu pro něj speciální tlačítko nebo ovladač. Intenzitu je – stejně jako u sedačky – možno nastavit ve třech úrovních. Vyhřívané mohou být nejen přední sedadla, ale také sedadla v druhé řadě. Ta přední mohou být navíc také odvětrávaná.

Co Kodiaqa pohání?

Nabídka motorizací zahrnuje vznětové i zážehové motorizace s výkony od 110 kW do 140 kW. Pohon mohou zajišťovat kola přední nápravy, případně je k dispozici pohon všech kol prostřednictvím spojky Haldex. A na výběr je také manuální nebo dvouspojková převodovka. Zajímavé je, že předokolky mohou mít pouze převodovku DSG, u čtyřkolek je na výběr.

Pro testovanou nejvýkonnější motorizaci v nabídce, motor 2.0 TDI s výkonem 140 kW/190 koní a s točivým momentem 400 Nm, je k dispozici výhradně sedmistupňové DSG a pohon všech kol. Manuální převodovka a pohon předních kol v nabídce není.

Technické údaje pro testovaný vůz prozrazují zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,1 sekundy a maximální rychlost 209 km/h (5místné provedení 8,9 sekundy a 210 km/h). Stejně jako v Superbu, je ale i v Kodiaqu náš pocit z motoru rozporuplný. Jeho zátah sice není špatný, ale dynamika zaostává za očekáváním. Potěšilo naopak odhlučnění motoru, které však sílu akcelerace pocitově ještě zamaskuje. Spotřeba paliva se pohybuje při běžné jízdě mezi 7 a 8 l/100 km.

Adaptivní podvozek se povedl

Svezli jsme se zatím pouze auty vybavenými adaptivním podvozkem, nejinak tomu bylo i v tomto případě. Opět nás ale podvozek přesvědčil o tom, že jde o jednu z nejpohodlnějších škodovek současnosti. Příplatek za adaptivní podvozek DCC je 25 tisíc Kč, ale věřte mi, že byste ani na vteřinu neměli přemýšlet o tom, jestli připlatíte. Jde o stejný podvozek, který používá Superb. Díky vyšší stavbě karoserie ale není Kodiaq zejména v komfortním režimu tak rozhoupaný. Naopak si s většinou nerovností poradí tak, že je vyhladí a do kabiny se dostane jen minimum nepříjemných otřesů. Svůj podíl na tom jistě měla „jen“ 17″ kola.

Podvozek nabízí různá nastavení tuhosti, která souvisí se zvoleným jízdním režimem. Nejčastěji jsme používali komfortní režim, v němž je Kodiaq hodně pohodlný. Řídící jednotka ale upravuje tuhost tlumičů i při jízdě, a tak se ani v houpavějším komfortním režimu v zatáčkách Kodiaq příliš nenaklání.

Závěr

Škoda Kodiaq se nám líbila, jde o poměrně prostorné auto s pohodlným a jistým jízdním projevem, které nabízí dostatek prostoru pro posádku i zavazadla.

Cena není z nejnižších, je o něco vyšší než v případě Superbu. Nejnižší cenovka je 677 900 Kč, za níž dostanete Kodiaq 1,4 TSI 110 kW s DSG a nebo Kodiaq 1,4 TSI 4×4. Testované provedení ve výbavě Style stojí minimálně 950 900 Kč.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Vnitřní prostor,Motor působí slabším dojmem
Jízdní vlastnosti,Dodací lhůty
Odhlučnění vozu,Cena se může vyšplhat vysoko
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Škoda
Typ:,Kodiaq
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 968 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4 (Haldex)
Výkon:,140 kW/190 koní při 3 500 – 4 000 ot./min
Točivý moment:,400 Nm při 1 750 – 3 250 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.1 s
Maximální rychlost:,209 km/h
Převodovka:,sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.6 / 5.3 / 5.7
Emise CO2:,151 g/km
Objem nádrže:,60 litrů
Délka:,4 697 mm
Šířka:,1 882 mm
Výška:,1 676 mm
Rozvor:,2 791 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 752 kg
Objem zavazadlového prostoru:,560 / 2 065 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru