test-2019-skoda-fabia-combi-monte-carlo-10-tsi-70-kw- (18)

Test Škoda Fabia Combi Monte Carlo 1.0 TSI 70 kW (2019)

Autor: Pavel Srp - 18. 4. 2019


Loni na jaře prošla Škoda Fabia modernizací, týkalo se to jak krátké, tak samozřejmě i dlouhé verze Combi. A právě praktičtější varianta prošla před nedávnem redakčním testem. Projeli jsme ji s motorem 1,0 TSI 70 kW.

Design

Když se po dnešním trhu malých auto rozhlédnete, je Škoda Fabia Combi vlastně posledním kombíkem, který si můžete pořídit. Renault už Clio s karoserií kombi nevyrábí a i Peugeot vyřadil kombík z modelu 208 z nabídky. Jenže i fabie combi má svůj osud s příchodem modelu Kamiq podle všeho zpečetěný. Potvrzeno však oficiálně ještě nic nebylo.

Poslední facelift toho na fabii příliš nezměnil, jde jen o opravdové drobnosti. Pohled na přední část prozradí nový tvar světlometů, které mohou mít na přání LED pro denní svícení, potkávací, ale i dálková světla. Před modernizací byly LED pro denní svícení a to pouze ve vyšších výbavách, hlavní světlomety byly pak vždy halogenové. Decentně pozměněný tvar má i maska chladiče. Méně změn je na zádi, kde jsou také nové světlomety a dvojice odrazek v nárazníku.

test-2019-skoda-fabia-combi-monte-carlo-10-tsi-70-kw- (6)

A podobně decentní byla modernizace i v interiéru. Škoda upravila design přístrojového štítu a dekoračních prvků na přístrojové desce. Na pohled se liší i čalounění sedadel, i to je totiž přepracované. Jinak je vše tak, jak bylo před modernizací.

Táááákhle dlouhé kvalty

Ty tam jsou doby, kdy měla fabie pod kapotou dvoulitrový benzinový čtyřválec anebo legendární 1,9litrový motor TDI. Aktuálně mohou být pod kapotou pouze benzinové tříválce, s výjimkou nejslabšího motoru tytéž, které má i krátká verze modelu.

Testovaný kombík poháněl prostřední motor z nabídky, tedy litrový tříválec s přeplňováním turbodmychadlem. Jeho výkon je 70 kW/95 koní a je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou. Automatickou, respektive dvouspojkovou převodovku může mít výhradně nejvýkonnější 81kW provedení. Všechny motory jsou již vybaveny filtrem pevných částic GPF.

test-2019-skoda-fabia-combi-monte-carlo-10-tsi-70-kw- (30)

Tříválec je prakticky prostý vibrací, ovšem tříválcový zvukový projev zamaskovat nedokáže. Jeho dynamika je ale o poznání horší než u o pouhých 11 kW výkonnější verze, ovšem je to způsobeno i mnohem delšími převody. Pětistupňová převodovka je tu hlavně s důrazem na co nejnižší spotřebu, takže „trojka“ lze vytočit až ke 150 km/h.

Ovšem pokud budete jezdit klidně, bez zbytečného akcelerování „s nohou na zemi“, spotřeba paliva bude poměrně nízká. Jezdili jsme nejčastěji kolem 6 l/100 km, což je přibližně o litr méně než u výkonnější verze s DSG.

I přesto, že po faceliftu je podvozek komfortnější, zvládá i svižnější jízdu s přehledem. Bez problémů by zvládl i výkonnější motor. Pokud budete testovaný tříválec držet ve vyšších otáčkách, dá se s autem jet i docela svižně. 

Test Škoda Fabia 1.0 TSI 81 kW (2018)

Modernější výbava

Facelift přinesl i nějaká vylepšení výbavy. Nejvíce posádka ocení elektrické otevírání oken, respektive ovládání. Automobilka totiž modernizovaným verzím nadělila ovladače, které není třeba po celou dobu držet, ale mají dvě polohy a v té druhé se stáhnou sama. Potěší také fakt, že okna lze nyní ovládat i zvenku, stačí podržet odemykací anebo zamykací tlačítko na klíči dálkového ovládání.

Mnohem zajímavější je ale jiná výbava, kterou oceníte při řízení. Fabia totiž nově umí hlídat mrtvý úhel, ale také dávat pozor do stran při couvání z místa. Umí také automaticky přepínat světla z tlumených na dálková. Nechybí ale samozřejmě ani adaptivní tempomat.

Závěr a cena

Škoda Fabia Combi nepřišla po modernizaci o nic ze své praktičnosti. Stále poměrně pohodlně odveze čtveřici pasažérů, kteří si s sebou navíc mohou vzít až 530 litrů svých zavazadel. Pokud by v autě jeli jen řidič a spolujezdec, pak si s sebou mohou vzít dokonce až 1395 litrů. Po sklopení opěradel zadních sedadel však vznikne schod.

test-2019-skoda-fabia-combi-monte-carlo-10-tsi-70-kw- (40)

Celkově jde ale o vcelku povedené auto, které nabídne docela pohodlný, ale jistý podvozek a celkově poměrně dobré jízdní vlastnosti. Testovaný 70kW motor TSI však ocení spíše klidnější řidiči, protože díky dlouhému zpřevodování není příliš pružný.

Ceník modernizované Škody Fabia Combi startuje na 298 900 Kč, ovšem testovaný vůz v nejvyšší výbavě Monte Carlo, která kromě bohatší standardní výbavy přidává i několik stylistických prvků, je o více než 100 tisíc korun dražší. Nabízí se výhradně s přeplňovanými motory TSI.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Škoda
Typ:,Fabia Combi 1.0 TSI
Motor:,řadový tříválec
Objem válců:,999 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,70 kW/95 koní
Točivý moment:,160 Nm
Zrychlení 0–100 km/h:,10.9 s
Maximální rychlost:,185 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,4.6 / 5.4 / 4.1
Emise CO2:,110 g/km
Objem nádrže:,45 litrů
Délka:,4262 mm
Šířka:,1732 mm
Výška:,1467 mm
Rozvor:,2470 mm
Pohotovostní hmotnost:,1066 kg
Objem zavazadlového prostoru:,530 / 1395 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , ,

1 názor na “Test Škoda Fabia Combi Monte Carlo 1.0 TSI 70 kW (2019)”

  1. Nejsem žádný vyznavač značky Škoda,ale najel jsem služebně s tímhle autem s automatickou převodovkou cca 60 tis. km a mohu jen chválit.Trochu méně místa pro nohy cestujících vzadu,ale jinak vše OK.Velmi povedené auto za rozumné peníze.Dlouhodobá průměrná spotřeba 5,6 litru,ježděno z 80% po dálnici.Velmi dobře svítí,velmi jistý jízdní projev na silnici.Byl jsem velice mile překvapen.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru