test-2019-seat-tarraco-20-tdi-140-kw-4drive-dsg

Test SEAT Tarraco 2,0 TDI 140 kW 4Drive DSG (2019)

Autor: Pavel Srp - 28. 3. 2019


SEAT začal s modely SUV poměrně pozdě. Ten první s názvem Ateca představil teprve před třemi lety, o rok později následovala menší Arona a v loňském roce pak největší Tarraco. A na to jsme se teď podívali v redakčním testu.

Má dva sourozence

Zákazníci SUV chtějí, jejich prodeje jsou neustále na vzestupu, a pokud si výrobci chtějí udržet prodejní čísla, musejí na tento trend reagovat. Kdo nemá v nabídce SUV, jako by ani nebyl. I proto představují tyto modely i značky, které nikdy podobná auta v plánu neměly. SEAT to má o to jednodušší, že patří do velkého koncernu, kde mohl čerpat ze základů ostatních značek. Jeho modely tak stojí na podvozkové platformě MQB a používají osvědčenou techniku.

SEAT Tarraco stojí na prodloužené platformě MQB-A1, stejně jako sesterská Škoda Kodiaq nebo Volkswagen Tiguan Allspace. Pod kapotou také najdeme velmi poa dobné pohonné jednotky, ale i stejně řešený pohon všech kol a totožné převodovky.

SEAT Tarraco už je možné objednat. Ceny začínají na 762 900 Kč

Nový designový směr

Když se na Tarraco podíváte, uvidíte, že vypadá jinak než aktuální modely SEAT. Jde totiž o první model, který přijíždí s novým designovým jazykem. Odteď tak budou podobně vypadat všechny nové modely španělské značky. Už koncem roku bychom se měli dočkat nového Leonu.

Přední části dominuje nově tvarovaná šestiúhelníkové maska chladiče a decentně zamračené přední LED světlomety (v základní výbavě pro všechny verze). Výrazná je i záď, kde lze mezi světlomety nalézt červený proužek podobně jako u aktuálních modelů Audi. V případě SEATu ale nesvítí a jde tedy jen o designový prvek.

Změny se projevily i v interiéru. Tady jsou sice dobře známé ovladače, ale také zcela nový 8″ displej multimédií s parádní grafikou a rozlišením, který není zakomponovaný ve středovém panelu, ale ční do prostoru na vrchu palubní desky. Je super, že SEAT nepodlehl zcela digitálnímu ovládání multimédií a nechal dvě nechanická otočná kolečka, ale displej má díky tomu opravdu tlustý rámeček. Pro všechny výbavy je standardním prvkem i digitální přístrojový panel před řidičem s úhlopříčkou 10,25″, analogové ručičky už mít nemůžete.

SEAT Tarraco interier

Prostornost a praktičnost

Prostornost v SEATu Tarraco vlastně není překvapením, protože s jeho přímými sourozenci jsme už nejednou jezdili. Cestující na předních sedadlech i v druhé řadě si mohou užívat dosyta. Prostřední řada sedadel je posuvná vpřed i vzad, ale je tu i možnost nastavení sklonu opěradla. Sedáky jsou dělené v poměru 1:2, opěradla jsou tři samostatná a každé z nich se dá nezávisle sklopit.

V případě, že budete mít auto se sedmi sedadly, pak zapomeňte na to, že tu šestého a sedmého cestujícího odvezete tak pohodlně jako v alhambře. Tady se budou muset uskromnit nejen cestující ve třetí řadě, ale o něco dopředu se budou muset posunout i ti v druhé řadě, aby se za ně vešly nohy cestujících ve třetí řadě.Není to sice úplně nouzové řešení přepravy 7 lidí, ale ani tak bych tady žádnou delší cestu trávit nechtěl. Miniaturní zůstane i kufr. Pokud budete mít nějaká zavazadla, budete je muset umístit někam jinam – třeba do střešního boxu (SEAT je má v nabídce v rámci originálního příslušenství) anebo do přívěsného vozíku (Tarraco může mít samozřejmě elektricky ovládané výklopné tažné zařízení).

Za volantem

Posadit se za volantem tak, abyste měli správnou řidičskou pozici není vůbec problém. Posez je sice vyšší, ale všechny ovládací prvky má řidič příjemně po ruce. Sedadlo i volant se dají nastavit ve velkém rozsahu a z auta je i velmi dobře vidět. Potěšila i pohodlná sedadla s velmi dobrým bočním vedením testované výbavy Xcellence.

Test Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI 140 kW 4×4 DSG

Pod kapotou testovaného Tarraca jsme měli to nejlepší, co SEAT nabízí. Poháněl ho nejvýkonnější dvoulitrový čtyřválcový motor TDI se 140 kW/190 koňmi a točivým momentem vrcholícím 400 Nm. Jde o verzi, která je spojena výhradně s pohonem všech kol a převodovkou DSG. V technických údajích se lze dočíst o tom, že zrychlení z 0 na 100 km/h zabere rovných 8 sekund a maximální rychlost je 210 km/h.

Motor je poměrně dobře odhlučněn, a to i když je studený. Jeho projev je vcelku rozvážný a plynový pedál má na sešlápnutí docela velké zpoždění. Nevylepší to ani sportovní režim. Když už se ale turbodmychadlo roztočí, následuje celkem slušný zátah, který doprovází bleskové přeřazování převodovky DSG. Udržovat rychlost výrazně nad český dálniční limit není pro toto Tarraco sebemenší problém ani pokud je plně naložené.

A co spotřeba paliva? Jde o poměrně velké a nijak lehké auto (provozní hmotnost je 1599 kg) s pohonem všech kol, přesto SEAT slibuje kombinovanou spotřebu 5,6 l/100 kilometrů. Při týdenním ježdění se nám takové hodnoty dosáhnout nepodařilo. Palubní počítač ukazoval hodnoty kolem 8 l/100 km.

test-2019-seat-tarraco-20-tdi-140-kw-4drive-dsg- (15)

Za celou dobu testování nás nejvíce potěšil podvozek, respektive jeho naladění a chování. Když se na auto podíváte, všimnete si opravdu velkých kol. Testovaný SEAT Tarraco totiž obouval obří 20″ disky, ale při jízdě byste to nepoznali. Auto bylo vybaveno adaptivními tlumiči, které umí měnit svoji tuhost. V komfortním režimu dokáží tlumiče eliminovat obrovský disk a nízkou pneumatiku tak dobře, že se dá mluvit o pohodlné jízdě. Ve sportovním režimu naopak tlumiče přitvrdí, ale nepřijdou o schopnost filtrovat nerovnosti. Přitom se auto do zatáček naklání jen minimálně a umožní řidiči velmi rychlé a přitom jisté projetí oblouku.

Závěr a cena

SEAT Tarraco je zatím posledním modelem, s nímž značka přišla na trh. Jde o to nejlepší (a nejdražší) za nabídky, čemuž odpovídá i pocit za volantem. Auto je o něco pohodlnější než Ateca i zbytek modelové řady, ale zároveň jsem měl pocit, že za sebou tahám opravdu kus auta. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, ocení je nejen řidiči, kteří chtějí komfortní a pohodlné auto, ale i ti, kteří si sem tam chtějí střihnout zatáčku.

Pohled do ceníku ale prozradí, že SEAT Tarraco není nejlevnější, vždyť testovaná verze stojí přes milion. Ve standardní výbavě všech verzí je ale už poměrně dost prvků, za které se u jiných značek (i těch z koncernu Volkswagen) připlácí.

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Vnitřní prostor,Velká prodleva motoru po sešlápnutí plynu
Naladění podvozku,Vyšší cena
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,SEAT
Typ:,Tarraco 2.0 TDI DSG 4Drive
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1968 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4 (Haldex)
Výkon:,140 kW/190 koní při 3500 – 4000 ot./min
Točivý moment:,400 Nm při 1750 – 3250 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.0 s
Maximální rychlost:,210 km/h
Převodovka:,sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.6
Objem nádrže:,60 litrů
Délka:,4735 mm
Šířka:,1839 mm
Výška:,1674 mm
Rozvor:,2790 mm
Pohotovostní hmotnost:,1599 kg
Objem zavazadlového prostoru:,230 – 700 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Foto: Pavel Srp, Lukáš Fabián, SEAT ČR

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru