Test SEAT Leon ST 2,0 TDI 110 kW (2014)

Autor: Anina Russová - 3. 7. 2014


SEAT Leon ST u nás v redakci není poprvé. Před nedávnem jsme testovali vrcholné provedení FR s benzínovým motorem 1,8 TSI. Dnes si ale posvítíme na verzi, která bude o poznání žádanější. Jde o výbavu Style s oblíbeným naftovým dvoulitrem pod kapotou.

I když se budeme asi opakovat, nemůžeme než vzhled nového SEATu Leon ST pochválit. I když jde o hodně subjektivní záležitost, SEAT se nám trefil do vkusu. Křivky krátkého modelu jsou protažené o 27 centimetrů a na českých silnicích působí takové kombi jako živá voda. No, schválně, zkuste si vybavit, jaké kombíky na našich silnicích potkáváte. Všechna ta auta působí dost podobně, a proto nás SEAT baví přístupem, že kombi přece nutně nemusí být nudné.

test-seat-leon-st-20-tdi-p1

Nejprve se ale podíváme pod kapotu, kde bije naftové srdce 2,0 TDI o výkonu 110 kW/150 koní a s točivým momentem 320 Nm, který je k dispozici již od 1750 otáček za minutu. Ačkoliv naftový motor, neotravuje klasickým klepáním a i ve vyšších otáčkách si drží přijatelnou hladinu hluku. Na dálnici umí i při zařazení šestého rychlostního stupně zrychlovat.

Pokud Leon ST vyrazíte provětrat na okresky, mile vás překvapí, jak ochotně se drží silnice. Je skvěle ovladatelný a překvapivě čitelný. Stále samozřejmě musíte mít na paměti, že do zatáčky jedete s kombíkem a ne s Cuprou, která vás nutí ještě přidávat. Ani tak však nepocítíte žádné nepříjemné naklánění nebo snad nejistotu. To je to, za co SEAT sklízí slova chvály.

Interiér Leonu ST jasně ukazuje příslušnost SEATu ke koncernu Volkswagen. A je to dobře. Zpracování je vážně povedené a rozložení ovladačů intuitivní. Je to už skoro klišé, ale v Leonu se nesetkáte s žádným povrzáváním, boucháním nebo klepáním. Vše je dopasované tak, jak si u nového auta představujete. Pochválit musím také sedadla vozu. Ačkoliv testovaný Leon nebyl ve sportovní výbavě, i tak vás opěradla v zatáčce dokázala podržet. Na předních sedadlech je prostoru více než dost a ani vzadu se více narostlá posádka nebude bát o kolena. Z bodu A do bodu B převezete čtyři dospělé osoby poměrně pohodlně.

test-seat-leon-st-20-tdi-p2

Kombi si kupuje ten, který potřebuje něco převážet. O kufr tu jde tedy až na prvním místě. SEAT Leon ST se může pochlubit objemem zavazadlového prostoru 587 litrů, a pokud je vám to málo, sklopte opěradla zadních sedadel do roviny a rázem si můžete být jistí, že převezete klidně i mrtvolu. Mafiáni by měli radost. My jsme se rozhodli, že když už máme poměrně výkonného kombíka, tak ho prostě naložíme a vyrazíme vstříc světlejším zítřkům. Zajeli jsme s eSTéčkem na SEAT sraz!

Prvotní strach z toho, že se do auta vše (mluvím o party stanu, vlajkách, lednici s jídlem a dalších a dalších věcech) nevejde, se rozplynul během chvilky. Nejen, že se vše vešlo bez problémů, ale navíc měl řidič i spolujezdec stále dost místa. Určitě znáte ty situace, kdy při naložení nové skříně do auta pak řidič sotva dýchá a spolujezdec jde raději pěšky… Co se variability a prostoru týče, Leon ST obstál na jedničku. Ale jak se s naloženým autem pojede?

Samozřejmě,že zátěž je znát. Leon hůře brzdí, neochotněji zatáčí, ale stále se chová čitelně. Nicméně nás hodně překvapil tah motoru, který ani při vysokých teplotách (atakovaly 30°C) neměl s plným autem problém. Jde tedy spíše o to, jak moc za volantem přemýšlíte nebo jak moc se necháte unést. Sundat nohu z plynu, když jste naložení, by mělo být tak nějak automatické. Ale i naftový Leon v kombíku svádí k troše té neposlušnosti. :)

test-seat-leon-st-20-tdi-p3

Plusové body musíme dát za spotřebu paliva. Leona jsme nijak zvlášť nešetřili, noha na plynu nám v horku těžkla tak nějak sama, a i přesto jsme se se spotřebou paliva po cestě, která zahrnovala ucpané město, nepříliš plynulou dálnici a svižné okresky pohybovali kolem šesti litrů. Uznejte sami, že to je velice slušný výsledek.

SEAT Leon ST si můžete pořídit již od 329 900 Kč. Pokud byste zatoužili po námi testovaném kousku, a vůbec bychom se vám nedivili, připravte si přibližně 760 tisíc korun. Za to ale dostanete nejen velice schopnou motorizaci, ale také spousty vychytávek jako SEAT sound systém s 9 reproduktory, automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko, parkovací senzory, dešťové sensory a mnoho dalšího. Tohle vše dělá ze SEATu Leon nejen velice příjemného a spolehlivého společníka na dlouhé cesty s rodinou, ale také skvělého parťáka na vyjížďky bez rodiny. :)

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,SEAT
Typ:,Leon ST
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 968 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,přední kola
Výkon:,110 kW/150 koní
Točivý moment:,320 Nm v 1 750 – 3 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.6 s
Maximální rychlost:,215 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.0 / 3.6 / 4.1
Délka:,4 535 mm
Šířka:,1 816 mm
Výška:,1 454 mm
Rozvor:,2 636 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 350 kg
Objem zavazadlového prostoru:,587 / ? litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru