test-2019-renault-espace-bluedci-200-at- (16)

Test Renault Espace Blue dCi 200 EDC (2019)

Autor: Matěj Skalický - 16. 7. 2019


Kolosální stěhovací almara jménem Renault Espace už vás na dálnici jistě nejednou předjela. Francouzi ji vyrábějí už od 80. let a od té doby se z „vagónoidní“ maringotky pro nomády stalo uhlazené MPV připomínající víc skutečné auto než provensálský dostavník. Nejnovější Espace si přes všechen svůj toužebný půvab zachovává v praxi to nejpodstatnější – je skutečně obrovský.

Vyčnívá

Boční prosklení se vzadu na C sloupku zužuje do hrotu s pochromovaným zakončením. S odstupem dvaceti metrů připomíná tučňáka v letu nebo otvírák na pivo. Přeci jen má ale nynější provedení gigantického modelu Espace zatím nejvíc elegantní exteriérový design ze všech dosavadních verzí. Vlastně když si vzpomenete na „krabice“ 90. let, tak dost vyčnívá…

Je sympatické, že Renault u svého skoro pětimetrového MPV ponechal přední trojúhelníková skla mezi zrcátky a „áčkovým“ sloupkem, drží tak tradici. Na rozdíl od Scénicu se hrana nad klikami dveří vprostřed auta neláme, takže auto působí mnohem vyrovnaněji, ne jako by designérovi sjela tužka po hraně stolu.

test-2019-renault-espace-bluedci-200-at- (21)

Předek upoutá výrazným kosočtvercovým znakem, nápaditá je tenka LED linka, která obtéká část hlavního světlometu. Chromu je tu víc než dost, zkrášlujících doplňků rovněž, zvlášť pokud si připlácíte za prémiovou edici Initiale Paris.

Giga stěhovák

Espace je nejlepší parťák na dlouhé dálniční přesuny. Nejlépe napříč kontinentem, s plným zavazadelníkem. Do něj se totiž po sklopení zadní lavice vejde 2101 litrů (v základu rozumných 680 v případě, že jsou posuvná zadní sedadla úplně vzad, anebo 785 pokud jsou úplně vpředu). To nepočítám možnost naskládat dovnitř sedm pasažérů (za příplatek 30 tisíc korun). Určitě je fajn připlatit si za výklopné tažné zařízení s ochranou hrany zavazadelníku. Anebo pár tisíc za hliníkové střešní tyče.

Také uvnitř na sedačkách je spousta místa, prostor nad hlavou sice snižuje masivní panoramatické okno, i tak si u auta s výškou 1677 milimetrů nepolámete krk. Příjemné je zvlášť místo na lokty a ramena.

test-2019-renault-espace-bluedci-200-at- (60)

A hlavně cestování na velkých křeslech (umějí masírovat a ta nejlepší nastavíte až v osmi různých polohách) je nebývale komfortní, dílem pochopitelně i díky systému Electronic Damper Control, jež za příplatek umí nastavit tuhost tlumiče v závislosti na jízdním profilu vozovky.

Espace teď (v půlce roku 2019) pořídíte pouze ve dvou provedeních – Zen a Initiale Paris, což je podstatně luxusnější verze, která přidává devatenáctipalcová kola (byť jsou vlastně zbytečná), kožené potahy, systém 4Control (simulující ovládání všech čtyř kol, víc ho popisujeme v testu benzinové verze modelu Espace tady), dvanáctku reproduktorů od Bose a taky 360° parkovací senzory.

Jezdí za minimum

Testovaný Renault Espace 2.0 Blue dCi 147 kW (k dispozici dává Renault ještě slabší 160koňovou variantu pro nižší výbavu a benzinovou TCe 225 EDC, kterou jsme testovali loni) je obřím autem s úžasnou spotřebou. 1000 kilometrů do Dánska zvládl Espace s apetitem 6,3 litru nafty na 100 kilometrů. Třebaže tentokrát jsme to přes Německo nehnali…

test-2019-renault-espace-bluedci-200-at- (25)

Kola táhnou téměř 1900 kilogramů hmotnosti a stejně jako benzinová verze je i nejsilnější vznětový motor spřažen výhradně s dvouspojkovou převodovkou EDC. Točivý moment 400 Nm dostanete už od 1750 otáček, přičemž na stovce jste s tímhle kolosem za nějakých devět vteřin. Nejsou to špatné parametry.

Naftový dvoulitr utáhne po strop naplněné MPV absolutně bez problémů. Otestováno za vás. Jo a i po návratu ze Skandinávie spotřeba nepřesáhla 6,5 litru, to je fenomenální výsledek.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Renault
Typ:,Espace Blue dCi 200 EDC
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1997 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,předních kol
Výkon:,147 kW/200 koní
Točivý moment:,400 Nm při 1450 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.1 s
Maximální rychlost:,215 km/h
Převodovka:,sedmistupňová dvouspojková (EDC)
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.4 – 6.6
Emise CO2:,169 – 173 g/km
Objem nádrže:,neudává se
Délka:,4857 mm
Šířka:,1888 mm
Výška:,1677 mm
Rozvor:,2884 mm
Provozní hmotnost:,1 840 – 1 879 kg
Objem zavazadlového prostoru:,680 (785) / 2101 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Matěj Skalický, autor je redaktorem Českého rozhlasu

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru