Renault Clio TCe 130 EDC

Test Renault Clio TCe 130 EDC (2019)

Autor: Ondřej Lilling - Foto: Ondřej Lilling - 1. 12. 2019


Design byl odjakživa silnou stránkou Renaultu Clio. Mělo vyvážené proporce, nehýřilo zbytečnými detaily a přitom si zachovávalo osobitou tvář. Toho si byli velmi dobře vědomi i v Renaultu, protože s novou generací vzhled ve velké míře zachovali. Přední světlomety dostaly typický ocásek ve stylu ostatních modelů, jiná jsou zadní světla, přesto by si leckdo mohl myslet, že jde spíš o výraznější facelift než zbrusu novou generaci. Obzvlášť v téhle černé metalíze, která všechny ty elegantní křivky dokonale skryje. Realita ovšem nemůže být vzdálenější.

O co méně na první pohled viditelné práce odvedli designéři, o to více pracovali konstruktéři. Clio s pořadovým číslem pět totiž dostalo novou platformu CMF-B, která se podepsala na snížení hmotnosti o 50 kilogramů. Jenže přibyla bohatá výbava a bezpečnostní prvky, takže ve výsledku Clio zhublo nějakých 20 kilo.

Renault Clio TCe 130 EDC

Skok na špici

I to je hodně dobré, což si uvědomíte ve chvíli, kdy otevřete dveře a podíváte se dovnitř. Interiér se od laciného plasťáka vyšvihl mezi špičku kompaktních hatchbacků. Prakticky zmizely lesklé černé plasty (rámují jen displej infotainmentu) a naopak přibylo těch měkčených. Dveře dostaly rozměrnou měkkou výplň a palubní deska může být dokonce obšita bílou koženkou. Zlepšilo se i zpracování a chod tlačítek. Nad jejich rozmístěním očividně někdo přemýšlel, výrazně se tak zlepšila celková ergonomie.

Konečně došlo třeba na tlačítko pro přepínání tempomatu, které se konečně nastěhovalo na volant. Praktické je sdružení ovladačů nalevo od volantu, mezi kterými nechybí ani regulace podsvícení palubních přístrojů, u jiných značek kvůli tomu musíte ponořit hluboko do menu multimediálního systému. Pochválit si Clio zaslouží i za otočné ovladače automatické klimatizace.  

Přesto si displejů užijete dosyta, základem je barevný displej místo budíků, kterému sekunduje displej multimediálního systému Easy Link. Ten je ve vrcholné verzi orientovaný na výšku a disponuje úhlopříčkou až 9,3 palce. Má jednoduché ovládání, minimalistickou grafiku a samozřejmě podporuje zrcadlení displeje mobilního telefonu.

Renault Clio TCe 130 EDC

Z hlediska prostornosti se Clio nikterak nevymyká standardům třídy, vpředu se tedy usadíte velmi pohodlně, vyšší pasažéry by mohl v komfortu omezovat snad jedině výraznější středový tunel. Také vzadu je prostor přijatelný, kde však Clio příliš nenadchne, je zavazadelník. Nabídne objem 390 litrů metodou kapalin, mnohem realističtějším pohledem dle VDA je to 340 litrů. Nešikovný je i přístup do něj skrze tlačítko v záhybu nad registrační značkou, které bývá tím špinavějším místem na zádi auta.

Zážehový vrchol

To nejlepší, co můžete pod kapotu Clia aktuálně dostat, je turbem přeplňovaná čtyřválcová třináctistovka. Spojena je výhradně s automatickou převodovkou, začíná rovnou s výbavou Intens a taky docela tučnou cenovkou 409 tisíc. Ve srovnání s nejlepším tříválcem nabídne přímé vstřikování, o 30 koní vyšší výkon a stovku za rovných 9 sekund. Stojí to za to?

Test Renault Clio TCe 100 (2019)

S lehkým Cliem nemá motor moc práce a dokáže ho pěkně rozhýbat. Předjíždění je hračka, stejně jako svižná jízda po dálnici, zkrátka brzdou provozu v téhle motorizaci rozhodně nebudete, a to ani na silnicích první třídy. Nepotěší snad jen trochu ospalé reakce na sešlápnutí plynu, ale to platí obecně u moderních, emisemi sešněrovaných motorů, Clio nevyjímaje.

Velmi dobrou práci odvádí dvouspojková převodovka EDC, která řadí hladce a rychle. Ve městě však tu a tam zaškube, což zpozorujete hlavně při parkování. A když už jsme u parkování, zaslouží si vyzdvihnout 360° kamerový systém, který sice nenabídne špičkové rozlišení, ale poslouží k přesným informacím o dění okolo auta. Ale jasně, Clio taky zvládne zaparkovat úplně samo, pokud si moc nevěříte.

Podvozek je z kategorie „not great, not terrible“. Komfortu by rozhodně prospěla menší kola než sedmnáctky, kalibrace tlumičů je ale velmi dobrá. Pořád platí, že za řidičskými zážitky musíte hlavně k Fordu nebo Mazdě, při agresivnějším jízdním stylu nastoupí přísně naladěná stabilizace. Po mechanické stránce má podvozek dostatek přilnavosti a běžným řidičům bude naprosto vyhovovat svým nenuceným projevem a dobrým odhlučněním.

Renault Clio TCe 130 EDC

Chvalozpěv na nejnovější Clio se čtyřválcem trochu přibrzdím pasáží o spotřebě. Tu bych si rozhodně představoval příznivější, ve městě jsem se trvale pohyboval mezi 7 až 8 litry, reputaci si čtyřválec trochu vylepšil mimo město, kde apetit klesl na 6,5 litru. Ani to není nijak oslnivá hodnota na malý hatchback, řada konkurentů to zvládne za méně, a to i s automatem.

Závěr a cena

Na nové Clio vám stačí jen něco málo přes čtvrt milionu. A to je hodně dobrá cena. Ve výbavě už totiž máte třeba FullLED světla vpředu i vzadu, tempomat či přístrojový štít tvořený displejem. Jenže absence klimatizace a dalších prvků vás pravděpodobně stejně přinutí sáhnout po lepší výbavě. Jako ideální kompromis se jeví verze Intens, kde už dostanete automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory, šestnáctipalcová litá kola nebo lepší světlomety. S litrovým tříválcem si připravte 334 000 Kč, čtyřválec v kombinaci s automatem vás bude stát 409 000 Kč.

Pátá generace Renaultu Clio udělala výrazný krok vpřed. Je pěkná na pohled a nabídne výborný interiér s hezkými materiály a povedeným zpracováním. Po čtyřválcové verzi se vyplatí sáhnout hlavně v případě, že máte v plánu jezdit na delší vzdálenosti, nebo z nějakého důvodu vyžadujete automatickou převodovku. A v obou případech odvede Clio dobrou službu za velmi příjemné peníze.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Renault
Typ:,Clio
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1333 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,předních kol
Výkon:,96 kW/130 koní při 5000 ot./min
Točivý moment:,240 Nm při 2000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9 s
Maximální rychlost:,200 km/h
Převodovka:,sedmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.7-6.9 / 4.3-4.7 / 5.2-5.5
Emise CO2:,119-126 g/km
Objem nádrže:,42 litrů
Délka:,4050 mm
Šířka:,1798 mm
Výška:,1440 mm
Rozvor:,2583 mm
Provozní hmotnost:,1233 kg
Objem zavazadlového prostoru:,391 (l) / 340 (VDA)
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru