Test Renault Clio Grandtour 1,5 DCi: Malý velký společník

Autor: Pavel Srp - 24. 10. 2013


Když chcete auto z kategorie „malá auta“ (B-segmentu), ale potřebujete velký zavazadlový prostor – tedy ideálně kombi, moc možností na výběr nemáte. Mezi malými kombíky můžete vybírat jen z pár aut, vlastně se nabízí jen Škoda Fabia Combi, SEAT Ibiza ST a Renault Clio Grandtour.

test-renault-clio-grandtour-15-dci-p1

Česká republika je složením svého vozového parku a preferencemi kupujících velmi specifická, možná až zvláštní. Snad nikde v Evropě nejezdí tolík aut s karoserií kombi jako u nás. I proto se Renaultů Clio Grandtour prodává v celkovém množství téměř půlka (prodejní čísla minulé generace) právě s touto karoserií, zbylých 57% zbývá na hatchback.

V případě nové generace, která na trh přišla jen pár měsíců později než hatchbacku, jde o poměrně povedené auto. Oproti hatchbacku kombi Grandtour povyrostlo, je delší přesně o 20 cm. Ostatní rozměry (včetně rozvoru náprav) zůstaly beze změny. Velkým plusem je příplatek za toto karosářské provedení ve výši „jen“ 16 tisíc Kč.

Při pohledu zpředu rozdíl asi nepoznáte, snad jen podélníky na střeše prozradí, že jde o kombi. To se samozřejmě změní při pohledu z boku, kdy je jasně vidět, že od B-sloupku jde o zcela jiné auto. Střecha neklesá tak rychle (nad hlavami zadních cestujících je o 15 mm více místa) a boční zadní okno a zadní okno vypadají díky černě lakovaným sloupkům jako jeden celek. Zádi dominují nově tvarované svítilny a rozměrné víko zavazadelníku, díky němuž se lze do kufru dostat velmi pohodlně. Nakládací hrana je o 11 cm níže než u hatchbacku.

test-renault-clio-grandtour-15-dci-p2

V interiéru se oproti hatchbacku nic nezměnilo. Stále tu lze najít přehledný středový panel s trčícím displejem navigace, a i přes pocit stísněnosti, dostatek prostoru. Jde o kombi, důležitý je tedy objem zavazadlového prostoru. Ten nabídne 443 litrů (o 143 litrů více než u hatchbacku) v základním uspořádání a 1 380 litrů se sklopenými sedadly. Pro porovnání: SEAT Ibiza ST nabídne pro zavazadla 430 a Škoda Fabia Combi dokonce 480 litrů.

I když je naftová motorizace zdaleka nejdražší z ceníku (na paty jí šlape GT s přeplňovaným 1,2 TCe), mohla by být oblíbená. V základní výbavě stojí necelých 306 tisíc, ale to, co za ni dáte při koupi, se vám s největší pravděpodobností vrátí (tedy spíše pocitově než opravdu finančně) v pohonných hmotách (příplatek oproti benzínu je 30 nebo 60 tisíc Kč!!). I když je obecně naftový motor úspornější, u Clia Grandtour to platí dvojnásob. Když se budete snažit, není problém jezdit za hodnoty začínající trojkou! Technické údaje slibují 4,0 l/100 km ve městě, 3,2 l/100 km mimo město a 3,4 l/100 km v kombinovaném provozu.

Pod kapotou testovaného auta byl silnější z naftových motorů o výkonu 66 kW/90 koní a s točivým momentem velmi slušných 220 Nm. Není to žádný rychlík, hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h udává Renault 11,7 sekundy a maximální rychlost je 178 km/h. Jen škoda, že je motor spojen jen s pětistupňovou převodovkou, na dálnici si Clio drží poměrně vysoké otáčky.

Jízdní vlastnosti jsou překvapivé. Renault Clio Grandtour dokáže projíždět okresky svižně a bez výraznějších náklonů, ale zvládně i pohodlně polykat dálniční kilometry. Podvozek je naladěn pečlivě a ani při přejezdu větších nerovností se od kol neozývají žádné nepříjemné rázy.

test-renault-clio-grandtour-15-dci-p3

Stejně jako tomu je v případě modelu Captur, ani u Clia Renault zákazníky neochudí o možnost poskládat si vůz přesně podle jejich přání a vkusu. Kromě několika stupňů výbavy a dalších příplatkových prvků nabízí bohaté možnosti personifikace vozu, třeba jako u testovaného auta. To bylo vybaveno slušivým paketem Havane obsahujícím hnědé provedení palubní desky v kombinaci s černohnědým čalouněním, disky kol z lehkých slitin o průměru 16″ Passion (na testovaném autě byly dokonce 17″) lakované do barvy slonovinové kosti a stejnou barvu lze najít i na některých prvcích interiéru (na volantu, na výdechách klimatizace nebo kolem řadící páky). Stojí 7 tisíc Kč.

Renault Clio Grandtour nás mile překvapil. Nabízí dobré jízdní vlastnosti, s testovanou naftovou motorizací příznivou spotřebu paliva, pro posádku hodně slušný prostor a pobere i dost zavazadel. A i cena je docela příznivá…

Ceník je k nahlédnutí tady.

-PS-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru