test-2019-renault-captur-13-tce-150-edc- (9)

Test Renault Captur TCe 150 EDC GPF (2019)

Autor: Anina Russová - 20. 4. 2019


Renault Captur je na první pohled celkem dobře vyhlížejícím crossoverem, který zaujme širokou škálu zákazníků. A co od něj v nejvyšší verzi Intens a s motorem TCe 150 EDC GPF mohou čekat? Na to jsme se podívali během redakčního testu.

Nejprve si pojďme rozklíčovat to dost složité označení motoru. TCe je označení pro přeplňovaný benzinový agregát. 150 označuje výkon v koních, přičemž jde o agregát o objemu 1,3 litru, jehož maximální točivý moment je 250 Nm při 1700 otáčkách za minutu. GPF značí, že jde již o motor s filtrem pevných částic a EDC zase automatickou, respektive dvouspojkovou převodovku. 

V případě tohoto motoru jde o novou jednotku, kterou Renault představil koncem loňského roku. Francouzi se chlubí lepším průběhem točivého momentu, jehož přísun zaznamená řidič nejen v nízkých otáčkách, ale vydrží až do těch vyšších. Jestli to opravdu tak je, se dozvíte níže.

test-2019-renault-captur-13-tce-150-edc- (5)

Design

Malých SUV, nebo crossoverů chcete-li, je na trhu velká spousta. A další spousta jich jistě během několika málo měsíců přibyde. SEAT Arona, Hyundai Kona, Kia Niro a další… Všechna tato auta mají s Caprturem, co se designu týče, mnohé společné. Je to třeba výrazný C sloupek, decentní zvýšení karoserie nebo lehké oplastování. Ve výsledku musím říci, že Captur vůbec nevypadá špatně a to i díky dvoubarevnému lakování karoserie. Autu opticky ubírá kila nepříliš výrazná přední maska, která plynule navazuje na full LED světlomety. Mimochodem, světlomety jsou zrovna pro mě takovým prubířským kamenem a tyto prošly na výbornou. Mají dobrý dosah i svítivost. Ani noční jízda mimo osvětlené ulice není problém.

Design interiéru je jedním slovem jednoduchý. Neříkám, že je tohle označení vždy dobře, ale v Capturu má prostě vše své logické místo a interiér netrpí na zbytečné kudrlinky a designové úlety. Faktem ale je, že zpracování by mohlo být mnohem lepší. Renault použil na první pohled levnější materiály, což se každému nemusí líbit.

Sedadla nemají žádné výrazné boční vedení, ale díky jejich vyššímu umístění je z auta dobře vidět. Otevírání některých přihrádek je trošku o nervy nebo v případě žen, o nehty. Kazila mi náladu ještě jedna maličkost, kterou bylo umístění držáku na pití. Ten je pod loketní opěrkou. Nejen, že tam neumístíte láhev s pitím, protože pak nesklopíte loketní opěrku, ale držáky mají dost malý průměr, takže kelímek nebo právě lahev tam musíte dostávat trochu násilím.

test-2019-renault-captur-13-tce-150-edc- (24)

Plná výbava

Captur k nám do testu přijel v nejvyšší výbavě Intens. To znamená, že do vínku dostal 17palcové disky, dvoubarevné lakování, ale třeba také zadní parkovací senzory. Připlatit si ale můžete i za ty přední, ke kterým pak může Renault za 5000 Kč přidat i zadní parkovací kameru. Smysluplnější nám ale přijde připlatit 10 000 Kč, za což dostanete Easy Park Assist, parkovací senzory 360°, zadní parkovací kameru a systém sledování mrtvého úhlu. Jinak je Captur nabit, jak už to tak dnes bývá, celou armádou bezpečnostních asistentů, ale nabídne také Isofix nebo tempomat.

Základní objem zavazadlového prostoru je 377 litrů, ale po sklopení zadních sedadel se dostanete až na 1235 litrů, což je docela slušná hodnota. I posádka bude mít dost místa. Na zadní sedadla se vejdou i vyšší osoby, jen to nebude na žádné dlouhé cestování. Výlet na chalupu ale jistě zvládnou. Vpředu je pro řidiče i spolujezdce dost místa jak na nohy, tak na hlavu. Snad jen do šířky by místa mohlo být více.

Motor se často nechá vytočit

I když jde o motor jen s objemem 1,3 litru, je to čtyřválec. Po nastartování je motor příjemně tichý. Pokud pojedete klidně, bude převodovka řadit velmi příjemně. Převody mění rychle, drží nižší otáčky a pak je i díky tomu v interiéru příjemný klid.

test-2019-renault-captur-13-tce-150-edc- (47)

To se ovšem změní, když například při jízdě po dálnici potřebujete zrychlit a šlápnete na plyn. V tu chvíli se motor z pohledu zvuku ozve výrazněji, ale doprovodí to pocitově docela slušným zátahem. Na hluku motoru má svůj podíl také převodovka, která ho při zrychlování nechá poměrně dlouho pracovat ve vysokých otáčkách. Na dálnici je ale docela dost slyšet aerodynamický hluk. 150 koní, kterými se agregát může pochlubit, je více než dostačujících. Nemusíte mít strach z předjíždění a na dálnici udrží Captur vysoké tempo tzv. „kopec/nekopec“. Samotný motor je na celém autě to nejlepší. 

Potěšil ale fakt, že Captur s touto specifikací patří k modelům, které jsou schopny brzdit motorem. Navíc, volič automatické převodovky lze jednoduše přepnout do „manuálního“ řazení, kdy nižší převodové stupně řadíte pohybem vpřed a vyšší vzad. Logické a dnes jedinečné. Většina aut, včetně těch sportovních, to má pro mě zcela nepochopitelně naopak.

A spotřeba? Pro testovaný motor uvádí Renault hodnoty podle výbavy od 6.4 do 6.6 l/100 kilometrů. My jsme jezdili zpravidla mezi 7 a 8 l/100 kilometrů. Palivová nádrž má přitom objem 45 litrů.

test-2019-renault-captur-13-tce-150-edc- (36)

Závěr a cena

Pro koho je vlastně Renault Captur určený? V této specifikaci s ním jistě budou spokojeny jak mladé rodiny, které s ním celkem svižně převezou dvě děti i všechna zavazadla na dovolenou, tak i starší řidiči, kterým bude vyhovovat jednoduchost a přehlednost interiéru i vyšší umístění sedadel a dobrý výhled z auta.

Ten, kdo se chce svézt na klikatých okreskách, ale bude samozřejmě zklamán, protože podvozek na nějaké utahování zatáček opravdu stavěný není. Sem tam na nerovnostech v oblouku odskočí a celkově se od kol k řidiči nedostane žádná informace. Captur je určen hlavně pro klidnější řidiče, kteří se ale mohou čas od času svézt i rychleji, ovšem hlavně rovně.

Ceník Renaultu Captur startuje na 324 900 Kč,. Za to dostanete agregát TCe 90 v základní výbavě Advantage. Nyní ale Renault nabízí Captur s akční cenou 309 900 Kč. Vůz, který prošel naším testem je standardně za 489 900 Kč, ale akce cenu srazí na 459 900 Kč. Na výběr je jak z dieselových, tak benzinových motorů, ale námi testovaný model je jediný, jehož motor je možné spárovat s automatickou převodovkou. Ostatní pracují jen s šestistupňovým manuálem, přičemž pohon výhradně předních kol je jediný možný pro všechny specifikace.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Renault
Typ:,Captur TCe 150 EDC GPF
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1333 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,110 kW/150 koní
Točivý moment:,250 Nm
Zrychlení 0–100 km/h:,9.5 s
Maximální rychlost:,210 km/h
Převodovka:,šestistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.4 – 6.6
Emise CO2:,146 – 151 g/km
Objem nádrže:,45 litrů
Délka:,4122 mm
Šířka:,1778 mm
Výška:,1566 mm
Rozvor:,2606 mm
Provozní hmotnost:,1396 kg
Objem zavazadlového prostoru:,377 – 455 / 1235 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru