test-2020-renault-captur-tce100-nahled

Test Renault Captur TCe 100 (2020)

Autor: Matěj Skalický - autor je redaktorem Českého rozhlasu - Foto: Matěj Skalický - 23. 8. 2020


Renault před nějakými sedmi lety vytušil, že by malé auto na vyvýšeném podvozku mohlo u řidičů toužících po „něčem jako SUV“ uspět. A hle – městské crossovery se staly ze dne na den neskutečně trendy. Captur se svezl s ohromnou prodejní vlnou a zákazníci se po evropské jedničce mohli utlouct. Nový Captur na tenhle mimořádný úspěch navazuje. Okouzlí základním tříválcem?

Povedená hra stínů

Nebýt charakteristických ledkových klů pod hlavními světlomety, které se vedle diamantu ve znaku staly druhým poznávacím znamením soudobých renaultů, a nového, „céčkového“ designu zadních lamp, možná byste chvíli bloumali, čím že se druhá generace Capturu vlastně od svého předchůdce liší. Bylo by to ale nefér hodnocení – byť je to hlavně hra stínů, nový Captur je rozhodně výraznější a už nepůsobí tak baculatým dojmem.

A to všechno přesto, že základem je platforma CMF-B. Na délku má tohle auto o 10,5 centimetru víc než minulý Captur, a ne jen že větší vypadá, ale jeho proporce povyrostly i na papíře. Vzadu se teď cestující uskladní bez otlačených kolen. Navíc do kufru se Capturu vejde pěkných 404 litrů, jež můžete ještě navýšit posunutím zadní lavice tak, že dostanete objem dokonce 536 litrů.

test-2020-renault-captur-tce100- (14)

Konečně vkusný

Vůbec největší změna je ale uvnitř. První Captur vsadil na mohutný centrální panel z lesklého plastu, který nefungoval ergonomicky ani vizuálně. Ani multimediální systém za moc nestál, byl pomalý a ošklivý. Designéři interiéru nového Captura sáhli po osvědčeném konzervativním řešení à la displej přilepený na palubce. Je to vcelku vkusné, elegantní a funkční řešení. Navíc sedmipalcové provedení obrazovky je mnohem líbivější než 9,3 palce velký tablet, za který si musíte ve vyšších výbavách beztak připlácet.

To, co vidíte na fotkách kolem, je zcela základní provedení, které vás nemá jak urazit, naopak – stačí si jen zvyknout na větší množství tvrdého plastu. Potěší velká odkládací plocha v šupleti u spolujezdce, stejně jako velké kruhové ovladače klimatizace nebo snadně dostupná páka manuální převodovky. V záplavě digitálních přístrojových štítů v tomto segmentu vůbec nevadí analogové budíky, které svírají 4,2 palce velký (malý) multifunkční displej.

Dole u řadičky najdete USB vstupy i zdířku pro AUX. Taky tu můžete do vaničky pohodlně odložit mobilní telefon. V sedačkách se nejde tolik rozvalit jako třeba v nových citroënech, ale tělo drží spolehlivě a na komfort si ani při dlouhých cestách nejde nijak stěžovat. Ač se pořád bavíme o úplném základu, je tu třeba i loketní opěrka anebo tempomat. Holt standardy se rok od roku zvyšují.

test-2020-renault-captur-tce100- (5)

O kamion lepší

Renault pro Captur nabízí vskutku širokou škálu motorizací. Tohle auto pořídíte dokonce i na LPG a s plug-in hybridním ústrojím. Úplným základem je testovaný oturbený tříválec TCe 100, který je o něco silnější než původní devítistovka. Má 74 kW a maximální točivý moment činí 160 Nm. Je velká škoda, že Renault jednotku nenabízí spárovanou se šestistupňovým manuálem, protože pět kvaltů je při dálničním tempu prostě málo. Navíc ovládání není zrovna z nejpřesnějších.

Do Capturu jsme přesedli z tříválcového hybridního Fordu Puma se 150 koňmi, takže o padesátku ořů chudší agregát ve vozítku od Renaultu logicky působil trochu zpomaleně. Alespoň na okreskách, jeho projev ve městě byl nicméně příkladný, byť se musí pro výraznější projev pochopitelně vytočit a maximálně výkon poskytuje kolem 5000 otáček.

Mimochodem ještě o trochu slabší jednotku má třeba i litrová Škoda Kamiq a do líného vehiklu ji nikdo nenadává. Renault Captur je proto balíkem rozumného auta za uspokojivou cenu. Obyčejný litrový TCe 100 pořídíte v akci za 405 tisíc a vězte, že dostanete auto, které je o kamion lepší než předchůdce.

Technické údaje:

Typ vozu: Nový
Značka: Renault
Typ: Captur
Motor: 1.0 TCe
Motor: řadový tříválec
Objem válců: 999 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzin
Pohon: předních kol
Výkon: 74 kW/100 koní při 5000 ot./min
Točivý moment: 160 Nm při 2750 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h: 13.3 s
Maximální rychlost: 173 km/h
Převodovka: pětistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km): 6.3 / 4.6 / 5.2
Emise CO2: 119 g/km
Objem nádrže: 48 litrů
Délka: 4227 mm
Šířka: 1797 mm
Výška: 1576 mm
Rozvor: 2639 mm
Provozní hmotnost: 1391 kg
Objem zavazadlového prostoru: 404 (536) / 1275
Ceník: ke stažení zde

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru