Test Peugeot Traveller 2.0 BlueHDI 180k (EAT6)

Autor: Pavel Srp - 26. 4. 2017


Peugeot před nedávnem představil mimo jiné nový model Traveller. Jde o užitkový vůz, který se nabízí jako skříňový užitkový (ponechal si jméno Expert) a nebo jako osobní verze. A právě druhou jmenovanou jsme vyzkoušeli v redakčním testu.

Rozhodli jsme se otestovat to nejlepší, co se nabízí, a tak je pod kapotou nejvýkonnější vznětový dvoulitr HDI s výkonem 130 kW, který je spojen s automatickou převodovkou. Vše doplňuje vyšší výbava Allure a prostřední délka rozvoru náprav „Standard“.

Design exteriéru

Peugeot Traveller je jedním ze trojčat, pochází totiž ze spolupráce značek Citroën, Peugeot a Toyota. Výsledkem je trojice – pouze v detailech se lišících – vozů Citroën Spacetourer, Peugeot Traveller a Toyota ProAce, kterou automobilky poprvé ukázaly koncem roku 2015. Subjektivně je pro mě Peugeot nejhezčí.

Z hlediska designu si vůz stále zachovává rysy užitkového modelu, ale snaží se i zalíbit. Zajímavě tvarovaná přední část nabídne podobně tvarované přední světlomety, které mají nové modely 3008 i 5008. Na rozdíl od nich ale ve světlech Travelleru najdeme bixenonové výbojky, které jsou však u mnoha jiných značek už v dnešní „LEDkové době“ spíše na ústupu. Nemohu se ale ubránit dojmu, že jejich svítivost je přesto mnohdy lepší. V případě testovaného vozu navíc při použití dálkových světel podpořená halogenovými žárovkami. Diody postrádají také zadní světlomety, musí se spokojit s klasickými žárovkami.

Boční pohled odhalí posuvné dveře, které mohou být na levé i pravé straně. Dveře je možné ovládat manuálně a nebo elektricky. V obou případech platí, že pro nižší výbavu Active jsou tyto prvky za příplatek, ve vyšší a testované Allure standardně. Otevírat se dají buď zatažením za kliku, tlačítkem na středovém panelu před řidičem a nebo stiskem tlačítka na klíči dálkového ovládání centrálního zamykání. Zajímavé je i jejich „handsfree“ ovládání. Pokud u sebe budete mít klíč a budete mít plné ruce, stačí kopnout nohou z boku zadního nárazníku a dveře se otevřou „samy“.

Zadní páté dveře jsou výklopné výhradně vzhůru a ovládají se pouze mechanicky, potěšit mohou možností otevřít pouze jejich sklo bez nutnosti vyklápět celou zadní stěnu, což oceníte zejména ve stísněných prostorech.

Design interiéru

Interiér je ta část auta, na které při sestavování konfigurace můžete strávit hodně času. Nabízí se totiž v mnoha variantách od 5 do 8 sedadel. Jednotlivé řady sedadel navíc mohou být uspořádány různě. Standardem je pětimístné uspořádání 2+3, kterým disponovalo i testované auto. Přední řada sedadel je však v tomto voze výhradně dvoumístná, druhá a třetí nicméně mohou být buď dvoumístné nebo trojmístné.

Vyšší výbava Allure ve standardu nabízí sedadla nejen čalouněná kůží, ale pro řidiče a spolujezdce jsou také vyhřívaná a elektricky nastavitelná. Potěší fakt, že řidič může využívat i masážní funkci. Naopak nepotěší jistá necitlivost startovacího tlačítka, na nějž je třeba při startování vyvinout určitou sílu.

Palubní deska je přehledná, oceňuji zejména to, že se vše neovládá výhradně dotykem přes displej jako ve většině ostatních peugeotů. Tady jsou kolem displeje multimediálního systému klasická mechanická tlačítka. Klimatizace a topení tu má dokonce celý svůj panel s elegantními ovladači. Potěšil také pro Allure standardně dodávaný head-up displej (vysouvací destička z vrchu přístrojové desky).

Místa je v autě dostatek v obou řadách sedadel. Ta druhá nabízí trojici samostatných sedaček, jejichž opěradla se dají jednotlivě, nezávisle na sobě sklápět. Celá řada sedadel se dá také vyjmout (jsou ale těžká a tak je třeba s nimi manipulovat ve dvou), případně přesunout do třetí řady (pokud na ni bude vůz připraven). Zadní řady jsou vybaveny ofuky klimatizace/topení i vlastním osvětlením.

Velmi rozličný může být objem zavazadlového prostoru, stejně jako jeho rozměry. To závisí nejen na počtu sedadel, ale také na délce rozvoru náprav a podobně. Přehled si můžete prohlédnout v přiložené tabulce.

Pohonná jednotka a převodovka

Ceník nabízí trojici pohonných jednotek, všechny výhradně přeplňované jedním turbodmychadlem a spalující naftu. Základní jednašestka nabídne 85 kW/115 koní a 300 Nm, slabší dvoulitr přijíždí se 110 kW/150 koňmi a 379 Nm a testovaný vrcholný dvoulitr poskytuje 130 kW/177 koní a 400 Nm. Slabší motory jsou spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou, nejvýkonnější motorizace používá šestistupňový automat Aisin.

Motor nemá s prázdným autem vůbec žádný problém a příliš se to nezhoršuje ani s přibývajícími kily na palubě. Jednotka vcelku bez problémů dostačuje i na svižnější přesun po dálnici. Z hlediska dynamiky tak není třeba se obávat ani předjíždění, ale v úzkých vnějších zpětných zrcátkách toho není mnoho vidět. Větší pozornosti je třeba dbát také ve městě, ačkoliv vyšší posez potěší, výhled šikmo vpřed nikoliv, A-sloupky jsou totiž poměrně tlusté.

Převodovka využívá velmi zajímavý otočný volič a řadí hladce a vcelku intuitivně. Pokud by se vám to přece jen nelíbilo a nebo byste chtěli přeřadit dříve nebo jinak, pak jsou k dispozici rozměrné páčky pod volantem.

Jak jezdí?

Ačkoliv jde o poměrně vysoké auto, nepůsobí neohrabaně. Do zatáček je samozřejmě vyšší těžiště cítit, ale více než svou vyšší stavbu dá Traveller pocítit vrozenou nedotáčivost. V každé rychleji projížděné zatáčce dává jasně najevo to, že svižná jízda není to, co by se mu úplně líbilo.

Podvozek je nastavený příjemně, ovšem od zadní nápravy se na větších nerovnostech ozývají poměrně výrazné rány. Chování podvozku do jisté míry ovlivňují tlumiče s variabilním odpružením (AMVAC), které svoje fungování upravují na základě naložení automobilu. Naladění odpružení je spíše komfortní, 17″ kola navíc obouvala poměrně vyšší pneumatiky 225/55 R17.

Příjemným překvapením je spotřeba paliva. Na takto velké a poměrně těžké auto jsou hodnoty pohybující se mezi 6,5-7,5 l/100 v kombinovaném provozu a v reálném světě hodné pozitivního hodnocení.

Závěr

Francouzská značka stvořila příjemně jezdící, dobře vypadající a přesto velké a praktické auto. Nebál bych se říci, že jde o konkurenci pro dobře zavedený Volkswagen Caravelle, respektive ještě „luxusnější“ Multivan. Image Peugeotu sice ještě nezní tak, jako jméno Volkswagenu, přesto je třeba s ním rozhodně začít počítat.

Ale co cena? Aktuálně je možné pořídit vůz za akční ceny, které jsou nastaveny velmi příznivě. Ceník Peugeotu Traveller začíná na akčních 530 tisících bez DPH. Testované provedení stojí minimálně 965 000 Kč bez DPH (1 167 650 Kč s DPH).

V nabídce je také vůz s pohonem všech čtyř kol. Auto tak ale nepřijedete přímo z továrny, nýbrž pojede na přestavbu do společnosti DANGEL, která má pohon obou náprav u PSA na starosti. Za přestavbu zaplatíte 204 900 Kč bez DPH, připlatit si můžete také za uzávěrku zadního diferenciálu (21 900 Kč bez DPH) či zvýšenou světlou výšku (22 900 Kč bez DPH) a tak dále. Z toho je vidět, že nepůjde o jen tak nějakou obyčejnou čtyřkolku, avšak o poměrně robustní teréňák.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Naladění podvozku,Hlučnější zadní náprava na větších nerovnostech
Bohatá základní výbava,Horší výhled přes A-sloupek a úzká vnější zpětná zrcátka
Vnitřní prostor,Automat jen pro nejvýkonnější motorizaci
[/table]

 

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Peugeot
Typ:,Traveller
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 997 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,předních kol
Výkon:,130 kW/177 koní v 3 750 ot./min
Točivý moment:,400 Nm v 2 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.8 – 10.5 s
Maximální rychlost:,170 km/h
Převodovka:,šestistupňová automatická (EAT6)
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.4 / 5.7 / 6.0
Emise CO2:,159 g/km
Objem nádrže:,69 litrů
Délka:,4 956 mm
Šířka:,1 920 mm
Výška:,1 890 mm
Rozvor:,3 275 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 946 kg
Ceník:,k nahlédnutí tady
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru