Test Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150 4×4 Dangel

Autor: Pavel Srp - 11. 5. 2018


Značky Peugeot, Citroën a Toyota spolupracovaly na vývoji užitkového modelu, který už jsme v redakci měli – testovali jsme dvě verze: Citroën Spacetourer a Peugeot Traveller. Druhý jmenovaný se k nám nedávno dostal po druhé, tentokrát však v přestavbě na pohon všech čtyř kol.

Nabídka čtyřkolek není široká

Pokud si půjdete pro Peugeot Traveller, dostanete ho s pohonem předních kol, několika výškami střechy i s několika délkami. Pohon všech kol je možný také, nejde však o verzi přímo z továrny, ale jde o přestavbu u společnosti Dangel. K tomu se ale auto musí přizpůsobit už při objednávání do výroby. Zejména je nutné zaškrtnout za 24 000 Kč bez DPH (29 040 Kč s DPH) přípravu pro pohon 4×4 zahrnující zvýšenou nosnost a o 20 mm zvýšený podvozek.

Pohon všech kol Dangel lze aktuálně dodělat pouze pro jedinou motorizaci, kterou je 2.0 BlueHDI 150 S&S MAN6. Přeloženo do češtiny: jde o vznětový čtyřválec se 150 koňmi a manuální šestistupňovou převodovkou. Pokud byste chtěli čtyřkolku s automatem, budete se muset poohlédnout u konkurence. Stejně tak není možné kombinovat čtyřkolku s některými prvky příplatkové výbavy.

Test Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150 4×4 Dangel

Změny nejsou na první pohled vidět

O tom, že je v autě dodělaná čtyřkolka, na první pohled vědět nebudete. Tedy v případě, že z auta sundáte nálepky 4×4… Interiér se liší minimálně, přibyl sem jen štítek s pořadovým číslem u řadící páky chlubící se právě tím, že jde o přestavbu Dangel. Nový je také otočný ovladač, jímž se pohon všech kol ovládá. Ten se nachází vlevo od volantu v místě, kde mají jiné verze ovladač Grip Control.

Zvenku je možné si všimnout o 20 mm vyšší světlé výšky. Lze si však připlatit dalších 22 900 Kč bez DPH (27 709 Kč s DPH) a zvýšit ji celkem o 40 mm. Ze zadního pohledu možná zahlédnete mezi zadními koly také vykukující diferenciál. Jenže díky tomu se pod auto nevejde rezervní kolo, to jsme tak měli jen tak pohozené v kufru.

Cena není lidová, čtyřkolka ale funguje dobře

Pohon všech kol není úplně levnou záležitostí, kromě již zmíněného takřka 30tisícového příplatku při zadávání auta do výroby, je to dalších 204 900 Kč bez DPH (247 929 Kč s DPH) za samotnou přestavbu. Pohon všech kol pak zajišťuje mezinápravová viskózní spojka.

Test Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150 4×4 Dangel

Plusem je, že Peugeot nabízí i další prvky příplatkové výbavy Dangel do terénu. Kromě již zmíněné možnosti dalšího zvýšení světlé výšky je to také uzávěrka zadního diferenciálu za 21 900 Kč bez DPH (26 499 Kč s DPH) nebo ochranu podvozku, speciální pneumatiky M+S a tak dále.

V předchozích řádcích zmíněný otočný ovladač nalevo od volantu obsahuje tři možnosti: Eco, Auto a Lock. Jak názvy napovídají, „Eco“ je pohon výhradně předních kol, zadní se budou pouze vézt. Prostřední režim „Auto“ přepne pohon všech kol na primárně přední pohon, k němuž se v případě potřeby automaticky přidává i pohon zadní nápravy. A konečně režim „Lock“ zapne pohon všech čtyř kol společně s uzávěrkou zadního diferenciálu. Jde o nastavení, které se k běžnému ježdění nedá použít, ale hodí se – z hlediska trakce – do opravdu náročných podmínek.

Práci pohonu všech kol, ať už připojování nebo odpojování zadní nápravy je v běžných podmínkách neznatelná. Systém funguje zcela automaticky a nezávisle (samozřejmě pomineme-li otočný ovladač) na řidiči. V těžším terénu může být limitující tvar nárazníků, jejich převisy i délka rozvoru. Do tak těžkého terénu ale s dodávkou asi stejně nepojedete, že?

Test Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150 4×4 Dangel

Jak jezdí?

Pro čtyřkolku je v nabídce jen prostřední z nabízených motorizací. 150koňový přeplňovaný dvoulitr ale vůbec není špatný. Jeho naladění je ale takové, že má trochu „turboefekt“. V nejnižších otáčkách působí na pobídnutí sešlápnutím plynového pedálu poměrně letargickým dojmem, aby o pár stovek otáček (přibližně u 2000 ot./min) turbodmychadlo znatelně zatáhlo a pak – i když s postupným snižujícím se zátahem – vydržel zátah až k červenému poli.

I když pohon všech kol se svou hmotností „dole“ snížil těžiště, zvýšená světlá výška ho zase zvedla. Nepřekvapí tak, že v zatáčkách se Traveller nakloní, ale nikoliv děsivě. Podvozek je nastaven z hlediska pohodlí poměrně komfortně. I když výhradně (z výroby) 17″ disky s nižšími pneumatikami na pohodlí trochu ubírají a do terénu se také příliš nehodí (ostatně tahle dodávka vlastně také ne).

Podvozek nejvíce potěší na nerovných silnicích, kde díky vysokému zdvihu tlumičů oslní jistotou. Po přejezdu jakýchkoliv nerovností se od podvozku neozve žádná rána – a to ani když ji už opravdu čekáte. Naopak krátké příčné nerovnosti způsobují zvláštní poskočení obou náprav – ovšem bez toho, aniž by dodávka ztratila jistotu pohybu a stabilitu.

Test Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150 4×4 Dangel

A spotřeba? Velká a dlouhá dodávka s pohonem všech kol (sluší se dodat, že o zadním diferenciálu při jízdě při ztlumeném rádiu víte…) překvapí. Motor si z 69litrové palivové nádrže rozhodně nebere plnými doušky, ale jen tak střídmě upíjí. Zcela bez starostí se s tímto Travellerem dá jezdit kolem 7 l/100 km.

Závěr

Testované auto, ač s robustním pohonem všech kol, není terénním autem. Jde spíše o vůz, který nabízí jistotu i na površích se sníženou (díky uzávěrce zadního doferenciálu klidně i výrazně) adhezí. Do terénu jako takového je příliš velké, dlouhé a nízké. Potěší spíše pohodlnějším podvozkem, ale i velmi slušným vnitřním prostorem – i když ho omezuje rezerva, která se díky zástavbě pohonu všech kol nevejde pod auto.

Peugeot Traveller s pohonem všech kol Dangel vyjde minimálně přibližně na 950 tisíc korun bez daně, což je cca 1 150 000 Kč s daní. Pokud si vyberete pohon všech kol, pak musíte také počítat s tím, že se doba dodání vozu prodlouží o šest až osm týdnů. Mimochodem, nejnižší cena jednoho z největších konkurentů, jímž je zcela jistě Volkswagen Transporter kombi se 110kW dvoulitrem a pohonem všech kol, začíná na 805 240 Kč bez DPH (974 340 Kč s DPH). Obě auta, respektive jejich ceny ale nelze přímo srovnávat, liší se totiž základní výbavou.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Komfortnější naladění podvozku,Pořizovací cena čtyřkolky a delší dodací lhůta
Jistota i na površích s výrazněji sníženou adhezí,Horší výhled přes A-sloupek a úzká vnější zpětná zrcátka
Vnitřní prostor,Rezerva se díky pohonu 4×4 nevejde pod auto a zabírá místo v kufru
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Peugeot
Typ:,Traveller 2.0 BlueHDi 150 4×4 Dangel
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1997 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4 (Dangel)
Výkon:,110 kW/150 koní v 4000 ot./min
Točivý moment:,370 Nm v 2000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,pro verzi Dangel není k dispozici
Maximální rychlost:,pro verzi Dangel není k dispozici
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,pro verzi Dangel není k dispozici
Emise CO2:,pro verzi Dangel není k dispozici
Objem nádrže:,69 litrů
Délka:,4606 mm
Šířka:,1920 mm
Výška:,1905 mm
Rozvor:,2925 mm
Pohotovostní hmotnost:,pro verzi Dangel není k dispozici
Ceník:,k nahlédnutí zde
[/table]

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru