test-2018-peugeot-508-gt-20-bluehdi-180-8at

Test Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDI 180 8AT (2018)

Autor: Pavel Srp - 1. 2. 2019


Když Peugeot představil novou generaci 508, spadly nám brady. To auto na fotkách vypadalo vážně dobře a byli jsme zvědaví na první osobní setkání. To proběhlo v polovině září a zanechalo v nás pozitivní dojmy. O to víc jsme tak byli zvědaví na klasický redakční test.

A i ten už máme za sebou, protože začátkem ledna se nám do redakce dostal rovnou ten nejlepší Peugeot 508 z nabídky. Šlo o verzi GT s nejvýkonnějším naftovým motorem 2.0 BlueHDI 180 s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Upoutá na první pohled

Oproti předchozí generaci Peugeotu 508 je ta nová zcela revoluční. A podle nás je to dobře, protože design je teď tím, co vás zaujme už na první pohled. Ve všech výbavách má v předním nárazníku „zuby“, ačkoliv v těch nejnižších v nich není LED denní svícení, které se kombinuje s ukazateli směru. Místo toho je tu chromová lišta. Zajímavě vypadá i zadní část, které dominuje tmavý pruh ukrývající LED světlomety.

test-2018-peugeot-508-gt-20-bluehdi-180-8at- (4)

Zvenku zaujme také celková výška auta. A není to jen tak náhodou, designéři totiž chtěli, aby bylo auto široké, ale zároveň co nejnižší. Celkový výška je tak jen 140 centimetrů – pro srovnání třeba Volkswagen Arteon má na výšku 145 cm, Kia Optima 146,5 cm a třeba Opel Insignia dokonce 150 cm. I díky tomu má 508 bezrámové dveře, ale aby neutrpěla hlučnost při jízdě, dostalo tlustší skla.

Interiér se nese v duchu posledních modelů francouzské značky a drží se konceptu, s nímž přišla aktuální generace crossoveru 3008. Tím zásadním prvkem, který už měly peugeoty i dřív, je ale stále tzv. iCockpit, ovšem druhé generace s proměnlivým zobrazením. Jednotlivé obrazovky se dají měnit jednoduše tlačítkem na (tradičně maličkém) volantu. Potěšilo, že byly vyslyšeny prosby na změnu ovládání palubních prvků, na které jsme si stěžovali v Peugeotu 308 a už není výhradně dotekové přes displej. Pro hlavní volby přibyly mechanické ovladače, ale to zásadní je pak stejně potřeba udělat přes displej. Potěšilo, že alespoň pro ty nejrychlejší volby je displej upraven a po svých bocích má třeba teplotu. Kvitujeme také to, že pro deaktivaci systému Start/Stop je samostatné tlačítko a není třeba se k němu složitě proklikávat přes Menu.

Jak jezdí?

Peugeot aktuálně nabízí benzinové a naftové motory s výkony od 130 do 225 koní. Později v tomto roce ještě přijde plug-in hybridní verze. Pro verzi GT jsou k dispozici výhradně ty nejvýkonnější motory z nabídky. Na výběr je z benzinové 225koňové jedna šestky anebo jako v případě testovaného auta ze 180koňového dvoulitrového naftového motoru.

Mimochodem to, jakou motorizaci má jakýkoliv Peugeot 508 není zase tak složité poznat i přesto, že na sobě nemá žádné označení. Indicií je k tomu výfuk, respektive jeho koncovka. Benzinové verze totiž mají po jedné kulaté koncovce výfuku v obou rozích nárazníku, motorizace 1.5 BlueHDi má v obou rozích nárazníku falešné oválné koncovky, výfuk ústí vlevo za nárazníkem dolů. Dvoulitrové motory BlueHDI pak mají dvě chromované koncovky v levém rohu nárazníku.

Motor je po startu i při klidné jízdě příjemně tichý. Pokud přepnete na sportovní režim, pak se zvuk motoru sice nezmění, ale do interiéru se dostane zvuk z reproduktorů. Našemu uchu to sice moc nelahodí, ale setkali jsme se i s opačnými reakcemi, je to pak tedy čistě subjektivní vjem. Sportovní režim navíc přitvrdí podvozek, změní chování převodovky a nechá více vytočit motor, ale také změní účinek posilovače řízení. Jakkoliv je výbava GT tou „nejsportovnější“ z nabídky, sporťákem se 508 stejně nestane a podvozek bude stále houpavější, i když zdaleka ne tolik jako u DS 7 Crossback, která stojí na podobném základu a kterou jsme testovali ve stejném týdnu.

Chování podvozku škodí velká 19″ kola. Ne snad, že by to byl nějaký velký problém, ale nemohu se ubránit pocitu, že by mu menší kola pro jízdu slušela lépe. U velkých kol a nízkých pneumatik mají totiž tlumiče hodně práce s tím, aby se k posádce výmoly a nerovnosti dostaly v co možná nejnižší míře. Na některých nerovnostech je ale cítit, že o ně auto tzv. „zakopne“. Při běžné jízdě to prakticky nepoznáte, pokud se na to ale vyloženě soustředíte, všimnete si toho. Naladění podvozku je ale stále spíše komfortnější. To ale neznamená, že by snad 508 GT nebylo hbité auto. Zatáček se nebojí a působí v nich jistě. 

test-2018-peugeot-508-gt-20-bluehdi-180-8at- (16)

Líbilo se nám naladění převodovky, která při běžné jízdě funguje brilantně. Jde o osmistupňovou automatickou převodovku s hydrodynamickým měničem točivého momentu. Ta při normální jízdě řadí hladce, intuitivně, zbytečně motor nevytáčí, ale ani nepodtáčí. Při „sportovnější“ jízdě je však občas váhavá, ale na druhou stranu za celý týden jsme prakticky neměli nutkání do sportovního režimu auto přepínat, protože v tom normálním vlastně 508 funguje dobře.

A co spotřeba paliva? Zapomeňte na hodnoty udávané výrobcem. Ten slibuje v kombinovaném režimu spotřebu 4,7 litru na 100 kilometrů. Podle našich zkušeností je třeba počítat s jedním až jedním a půl litrem navíc.

Je prostorný?

Nový Peugeot 508 je nízký nejen na pohled zvenku, ale i v kabině. Se svými 180 cm jsem byl za volantem i na zadních sedadlech v pohodě, ale jen o málo vyšší pasažéři už budou mít problém s místem pro hlavu a to i přesto, že se tu sedí opravdu nízko nad zemí. Poměrně široký je i středový tunel.

test-2018-peugeot-508-gt-20-bluehdi-180-8at- (16)

Potěší ale zavazadlový prostor, respektive přístup do něj. Podobně jako u Škody Superb jde totiž o liftback, takže se otevírají celé páté dveře i s oknem. Do kufru se ve standardním uspořádání vejde 487 litrů nákladu.

Závěr a cena

Nová generace Peugeotu 508 vypadá dobře, což je sice subjektivní, ale po celý testovací týden jsem se setkával pouze s podobnými reakcemi. Kromě toho nabízí mnoho nových prvků výbavy, které byly dříve vyhrazeny prémiovému segmentu (např. systém nočního vidění pomocí infrakamery či adaptivní tempomat s funkcí stop & go) a je pohodlný.

Testované GT ale není úplně levné. V testované vznětové variantě stojí od 1 070 000 Kč, benzinová verze je o 25 tisíc levnější (1 045 000 Kč). Nejnižší cena 508 ve výbavě Active je 730 000 Kč s naftovým motorem 1.5 BlueHDI. Již brzy se na trhu objeví také praktičtější varianta kombi.

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Design karoserie,Interiér stále hodně spoléhá na dotekové ovládání
Pro jízdu by mu slušela menší kola,Příliš malý volant zploštělý ze spodní i horní části
Prvky výbavy dříve vyhrazené pro prémiové značky,GT začíná až nad jedním milionem korun
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Peugeot
Typ:,508 GT 2.0 BlueHDI 180 8AT
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1997 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,předních kol
Výkon:,130 kW/177 koní při 3750 ot./min
Točivý moment:,400 Nm při 2000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.3 s
Maximální rychlost:,235 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):, 5.9 / 3.9 / 4.7
Objem nádrže:,55 litrů
Délka:,4750 mm
Šířka:,1859 mm
Výška:,1403 mm
Rozvor:,2793 mm
Provozní hmotnost:,1610 kg
Objem zavazadlového prostoru:,483 / 1537 litrů
Ceník:,on-line k nahlédnutí zde
[/table]

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru