Test-Peugeot-308-SW-20-blueHDi-150-EAT6

Test Peugeot 308 SW 2.0 blueHDi 150 EAT6

Autor: Pavel Srp - 17. 12. 2017


Na jaře letošního roku prošel Peugeot 308 lehkou modernizací. A faceliftovaný vůz s dvoulitrovým vznětovým motorem a automatickou převodovkou jsme vyzkoušeli v testu.

Co je nového?

Proměna byla z hlediska vzhledu poměrně nenápadná a na první pohled může být prakticky neznatelná. Přepracován byl přední nárazník, ale i maska chladiče. Ta nově dostala logo značky, to bylo totiž před modernizací (kromě verzí GT a GTi) umístěno na kapotě. V nabídce se objeví také nové laky karoserie a design některých 16″ a 18″ kol bude také pozměněn.

Interiér se prakticky nezměnil. Nabízí nejen na pohled, ale i na dotek kvalitní materiály. Jenže zůstaly tu také věci, na které jsme si stěžovali už před modernizací. Tím hlavním je ovládání většiny funkcí přes až 10″ dotykovou obrazovku systému Peugeot i‑Cockpit. Díky tomu vypadá středový panel příliš prázdně. Jsou tu pouze tlačítka centrálního zamykání, vyhřívání zadního skla, ofuk toho předního, vnitřní cirkulace vzduchu a výstražné blikače. Je tu také otočný ovladač hlasitosti a slot na CD. Nechybí ani displeje na vrchu palubní desky, ani maličký volant.

Test-Peugeot-308-SW-20-blueHDi-150-EAT6

I po modernizaci zůstaly otočné ovladače vyhřívání předních sedadel, které jsou umístěné v odkládací přihrádce před řadící pákou. Pokud si tam odložíte telefon, budete ho muset pokaždé vyndat. Je to také navíc prakticky jediný odkládací prostor, kam lze telefon umístit. Pokud byste si chtěli odložit kelímek s kávou, máte smůlu. Ten budete muset držet.

Modernizace přidala tzv. funkci Mirrorscreen, tedy možnost zrcadlení mobilního telefonu. Systém podporuje služby Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink.

Modernizace zapracovala také na bezpečnosti, protože přidala některé nové asistenty a pomocníky. Nabízí se například aktivní nouzové brzdění. Upozorní na nebezpečí a pokud řidič nezareaguje, začne auto samo brzdit. V případě, že řidič neregistruje jedoucí vozidlo, funguje systém až do rychlosti 140 km/h (funguje nad 5 km/h). Pokud půjde o stojící auto, pak je aktivní do 80 km/h a pokud řidič přehlédne chodce, aktivuje se pokud pojedete méně než 60 km/h). Nechybí ale ani aktivní (65 – 180 km/h) hlídání jízdních pruhů, hlídání mrtvého úhlu, monitorování únavy řidiče, či adaptivní tempomat. Ten umí v případě automatické převodovky auto zcela zastavit.

Test-Peugeot-308-SW-20-blueHDi-150-EAT6

Praktičnost

Největší slabinou je, jak již bylo řečeno, nedostatek odkládacích přihrádek. Ty sice najdete ve dveřích a za řadící pákou, ale odložit se toho do nich příliš nedá. Pokud si bude chtít někam odložit telefon řidič i spolujezdec, mají smůlu. Dva se do přihrádky před řadící pákou nevejdou a díky jejímu naklonění ten druhý, nahoře při každé akceleraci odjede pryč. Pod loketní opěrkou sice možnost odložit nějaké předměty je, ale ideální to také není. A zcela nepraktické je také světlé látkové čalounění testovaného auta. Na tom bylo vidět, že některé redakce před námi asi v autě vozily také děti a nebo v autě posádka ráda konzumovala jídlo i pití… V nabídce ale samozřejmě tmavé barvy čalounění jsou.

Co se vnitřního prostoru týká, není na tom Peugeot 308 SW vůbec špatně. Místa je na předních sedadlech dostatek, řidič ani spolujezdec se nemusí nijak uskromňovat. A špatné to není ani na zadních sedadlech, ačkoliv někteří konkurenti jsou na tom mnohem lépe, na druhou stranu jiní i mnohem hůře.

Potěší zavazadlový prostor a to nejen svým objemem, který udává značka 610 litrů, ale i svým pravidelným tvarem a nebo několika praktickými vychytávkami. Podobně jako v české Simply Clever Škodě Octavia Combi, nabízí také Peugeot kolejnicový systém a háčky se síťovým programem, který náklad podrží na místě. Praktické jsou také kapsy v bocích nebo háčky na zavěšení tašek po boku. Lépe by se však dalo operovat s krycí roletou, kterou je třeba zaháknout a nebo odháknout manuálně, u některých konkurentů ji stačí prostě zasunout, zaaretuje se sama, a nebo na ni klepnout a odsune se sama.

Test-Peugeot-308-SW-20-blueHDi-150-EAT6

Pohonné ústrojí

V rámci modernizace se nabídka pohonných jednotek příliš nezměnila. Dvě novinky se přesto najdou. Peugeotu 308 GT bude pohánět motor 2.0 BlueHDi 180 k S&S ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou (EAT8) a v nabídce se objeví i nový dieselový motor 1.5 BlueHDi 130 k S&S, který již nyní splňuje emisní normy platící až od roku 2020.

Pod kapotou testovaného modrého kombíku jsme měli vznětový motor 2.0 blueHDi 150, který byl spojen s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6. A je to volba, která se zdá být jako velmi dobrá. Motor je i po startu poměrně tichý, vibrace do interiéru téměř nepřenáší. Potěší svým zátahem, ale také tím, jak pracuje s automatickou převodovkou. K obojímu totiž nemáme výhrady.

A co spotřeba paliva? Peugeot láká na 3,8 l/100 km v kombinovaném režimu, ale je to spotřeba z říše snů. V rámci týdenního testování jsme najeli téměř 600 kilometrů a při vracení svítila na displeji palubního počítače hodnota 6,3 l/100 km.

Test-Peugeot-308-SW-20-blueHDi-150-EAT6

Závěr a cena

Modernizace Peugeotu 308 byla opravdu decentní a prakticky ponechala auto beze změny. Detailů si všimnete zejména pokud budete mít obě auta vedle sebe. Ocenili bychom však možnost například alespoň rozděleného displeje – velký je na to dost – aby se dalo ovládat více věcí najednou; například teplota při jízdě podle navigace a podobně. Ocenili bychom ale také pohodlnější podvozek. Naopak výhrady nemáme k motoru ani převodovce, ale ani k prostornosti interiéru. Ten by si však zasloužil více odkládacích přihrádek.

Peugeot 308 se nabízí ve třech výbavách Active, Allure a nebo GT line. Testovaný model je v prostřední výbavě Allure. S testovaným motorem 2.0 blueHDi a s automatickou převodovkou jde o nejdražší verzi, která startuje na akčních 570 000 Kč. V GT line byste za toto provedení zaplatili ještě o 60 tisíc Kč více. Naopak za nejlevnější Peugeot 308 SW dáte akčních 385 000 Kč, dostanete přitom verzi Active s benzinovým tříválcem 1.2 PureTech 110 s manuální 5° převodovkou.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Pružný a přitom tichý motor,Poměrně tuhý podvozek
Chytře řadící převodovka,Minimum odkládacích přihrádek v přední části
Objemný zavazadlový prostor,Ovládání palubních systémů výhradně dotykem
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Peugeot
Typ:,308 SW 2.0 blueHDi 150 EAT6
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 997 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,přední
Výkon:,110 kW/150 koní v 4 000 ot./min
Točivý moment:,370 Nm v 2 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.9 s
Maximální rychlost:,209 km/h
Převodovka:,automatická šestistupňová
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.0 / 3.8 / 4.3
Emise CO2:,112 g/km
Objem palivové nádrže:,53 litrů
Délka:,4 585 mm
Šířka:,1 804 mm
Výška:,1 472 mm
Rozvor:,2 730 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 595 kg
Objem zavazadlového prostoru:,610 / 1 660 litrů
Ceník:,k nahlédnutí zde
[/table]

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru