Test Peugeot 3008 1,2 PureTech 130

Autor: Pavel Srp - 2. 2. 2018


Nová generace Peugeotu 3008 přišla na český trh před více než rokem a čtvrt a změnila se z MPV na crossover. V testu už jsme vyzkoušeli tu nejdražší verzi GT 2.0 BlueHDi 180k, nyní se podíváme na druhý konec motorové palety. Vyzkoušeli jsme benzinový tříválec 1,2 PureTech 130.

Design

Nová generace 3008 vsází na velmi moderní tvary, a to nejen zvenku, ale i uvnitř. Při čelním pohledu zaujmou vykrojená přední světla, která mohou být za příplatek fullLED, ale také velmi zajímavě tvarovaná, takřka kolmá maska chladiče, v níž se hrdě vyjímá lev, znak automobilky Peugeot. Přední maska chladiče vynikne i z bočního pohledu, kde zaujme také černý C-sloupek. Odvážná je také zadní část. Tady jsou nejvíce dominantním prvkem skupinové svítilny, které používají pro svícení trojici světelných proužků majících evokovat lví drápy. Mezi světlomety je černý pás, jenž auto opticky rozšiřuje.

Také interiér se nese v podobném duchu jako exteriér. Interiér je na pohled stylový, ale působí tak i na dotek. Materiály působí kvalitně a zpracování jakbysmet. Zaujmou zejména ovladače na středovém panelu pod výdechy klimatizace, jimiž se přepíná zobrazení a funkce multimediálního systému s až 8″ úhlopříčkou a dotekovým ovládáním. Displej je umístěn až na vrchu palubní desky, takže není třeba příliš klopit zrak, například při sledování navigace.

Test Peugeot 3008 1,2 PureTech 130

To by ale nebylo potřeba ani tak, protože stejně jako prakticky valná většina jiných modelů Peugeot, nabízí i 3008 kapličku přístrojů Peugeot iCockpit. Budíky s 12″ zcela digitálním displejem s proměnlivým zobrazením jsou tady umístěny až na vrchu palubní desky, nad nimi je navíc možnost příplatkového head-up displeje. Na rozdíl například od 208 je na ně docela bez problémů vidět, za což vděčíme zejména opravdu maličkatému volantu, jenž dostal zploštění nahoře i dole. 

Praktičnost

Peugeot 3008 se sice z MPV proměnil na crossover, ale solidní praktičnost nabízí stále. Kromě vyššího posezu ocení posádka také poměrně bezproblémový převoz pětice pasažérů s dostatkem místa pro kolena i nad hlavou (ačkoliv panoramatická střecha ubírá pár centimetrů z výšky) pro všechny z nich. Pohodlím na zadních sedadlech ale Peugeot šetří.

Po otevření elektricky otevíraných pátých dveří ukáže zavazadlový prostor naplno svůj objem. Ten činí v základním uspořádání 520 litrů, sklopením opěradel zadních sedadel se dá zvětšit až na 1 482 litrů. Potěší pravidelné tvarování, které dovolí využít objem kufru naplno. Pokud by to nestačilo, nabízí peugeot ještě větší 5008, která vypadá na pohled velmi podobně, ale je delší, větší a jako bonus může být sedmimístná.

Test Peugeot 3008 1,2 PureTech 130

Pohonné ústrojí

Peugeot nabízí do 3008 dva benzinové benzínové a tři naftové motory (včetně vrcholného GT) s výkonem od 120 do 180 koní. Na výběr je také z manuální a nebo z automatické převodovky, v obou případech se šesti rychlostními stupni. 3008 bude však vždy vybavena výhradně pohonem předních kol, čtyřkolka v nabídce není.

Testovaný model poháněl menší z benzinových motorů, jimž je turbodmychadlem přeplňovaný tříválec 1,2 PureTech 130. Číslovka v názvu přitom odkazuje na výkon v koních (96 kW). Ještě než jsme do auta usedli, byli jsme zvědaví na to, jak si tříválec poradí s tak velkým autem. Z jiných aut koncernu PSA ale víme, že jde o poměrně čiperný motor, takže by to měl v klidu zvládat. 

Po startu motor překvapí vcelku kultivovaným chodem, který je prost nepříjemných vibrací. Dokonce i zvukový komfort je na docela vysoké úrovni. Výrazněji se to nezmění ani při jízdě, o motoru bude posádka vědět hlavně při výraznější akceleraci. Logicky ale Peugeot 3008 s tímto základním motorem není žádný trhač asfaltu, čemuž nepomáhají ani dlouhé převody. Přesto se ani tak nebude řidič trápit tím, že by se snad musel nějak loudat. Běžné přesuny zvládá auto se ctí. Vždyť zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,8 sekundy a nebo maximální rychlost 188 km/h vlastně nejsou zase tak špatné hodnoty. Tříválec má navíc docela chuť po otáčkách.

Test Peugeot 3008 1,2 PureTech 130

Nejvíce ale oceníte pohodovou, spíše klidnější jízdu, protože v té se tohle auto i s tímto motorem cítí nejlépe. Motor je naladěn tak, že průběh točivého momentu, jehož maximum 230 Nm vrcholí při 1750 ot./min, umožní využít rychlostní stupeň ve velmi širokém rozpětí otáčkoměru. Řazení navíc provází hodně dlouhé dráhy řadící páky. 

Jak jezdí? 

Testované auto obouvalo 18″ disky, i přesto je podvozek poměrně pohodlný. Potěšila ochota k zatáčení, a to i díky nízké zátěži nad přední nápravou. Celkově je auto díky hmotnosti jen lehce přesahující 1,3 tuny docela ochotné ke změnám směru a působí lehkým dojmem. Poradí si i v městském provozu, i přesto, že se mu krátké příčné nerovnosti nelíbí, zvládá je lépe než například aktuálně testovaný Renault Espace s adaptivním podvozkem.

I když jde o tak velké auto s malým benzinovým motorem, spotřeba paliva není nijak závratná. Technické údaje sice slibují kombinovanou spotřebu paliva 5,2 l/100 km, ale takových čísel se nám dosáhnout nepodařilo. V rámci celého testovacího týdne jsme se pohybovali mezi 6,5 až 7 l/100 km, což nám přijde jako poměrně slušný výsledek.  

Test Peugeot 3008 1,2 PureTech 130

Závěr a cena

Peugeot 3008 je vlastně docela příjemně jezdící crossover, který nabízí velmi moderní vzezření. A pokud jste spíše klidněji zaměření řidiči, pak se nemusíte bát ani nejslabší motorizace. I s tou dokáže naprosto bez problémů auto držet krok i se svižným okolním provozem, lépe je mu ale v nižších otáčkách, kde je navíc příjemně tichý. Interiér je dostatečně prostorný, jakož i zavazadlový prostor. Jde vlastně o docela dobře namíchaný koktejl.

A co za něj zaplatíte? Ceník obsahuje dvě výbavy Active a Allure. Ceny startují v nižší výbavě s testovaným motorem na 560 tisících Kč, za vyšší výbavu Allure, kterou měl i testovaný vůz, zaplatíte podle ceníku minimálně rovných 600 tisíc korun. Nejnižší cena za verzi spalující naftu je o 60 tisíc Kč vyšší.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Povedený design vozu,Volant je komicky malý
Vnitřní prostor,Chování podvozku na krátkých příčných nerovnostech
Ticho a klid na palubě,Vhodný spíše pro klidné řidiče
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Peugeot
Typ:,3008
Motor:,1.2 PureTech 130
Motor:,řadový tříválec
Objem válců:,1 199 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,96 kW/130 koní při 5 500 ot./min
Točivý moment:,230 Nm při 1 750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,10.8 s
Maximální rychlost:,188 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.5 / 4.5 / 5.2
Emise CO2:,117 g/km
Objem nádrže:,53 litrů
Délka:,4 447 mm
Šířka:,1 841 mm
Výška:,1 620 mm
Rozvor:,2 675 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 325 kg
Objem zavazadlového prostoru:,591 / 1 670 litrů
Ceník:,k nahlédnutí zde
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru