Test Mercedes-Benz SL 400 (2016)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 6. 7. 2016


Když chcete luxusní kabriolet, nabízí se poměrně málo možností, hned několik jich ale najdete v nabídce automobilky Mercedes-Benz. Kromě nejluxusnějšího eSka kabriolet, které testujeme tento týden, je v nabídce také třeba menší a sportovnější třída SL. A právě tu jsme vyzkoušeli se základní motorizací SL 400. Jaké v nás zanechala dojmy?

Hned na začátek je potřeba dodat, že není „základní“ jako „základní“. Pod kapotou testovaného Mercedesu-Benz SL 400 totiž pracuje vidlicový zážehový šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly. V rámci nového modelového roku 2016 posílil o 25 kW a o 20 Nm na celkových 270 kW/367 koní a 500 Nm točivého momentu. Díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 4,9 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. To jsou prakticky téměř shodné hodnoty jako nabízejí například vrcholné verze modelů Mercedes-AMG C 43 nebo Mercedes-AMG GLC 43. Základní by se tu tedy dal označit za zcela dostačující, ale kdyby to přeci jen nestačilo, vybírat lze ještě z dvojice osmiválců – SL 500 a SL 63 AMG – a nebo jednoho dvanáctiválce SL 65 AMG, za který ale dáte více než dvakrát tolik peněz než za testovaný šestiválec.

test-mercedes-benz-sl400-p1

Motor testovaného SL po startu zlověstně „vyštěkne“ a po chvíli se usadí na příjemném barytonu. Pak záleží jen na vás, jestli budete chtít zvuk výfuku přiživit pomocí klapek a nebo si užívat decentního zvukového doprovodu při klidné jízdě krajinou s modrým nebem nad hlavou. Vybrat si „svůj styl“ je jednoduché, stačí si nastavit ten správný jízdní režim pomocí ovladače DYNAMIC SELECT u řadící páky. K dispozici je jich pět: Comfort, Sport, Sport+, Individual a Eco. Náš výběr se omezil prakticky jen na Comfort a Sport+.

Comfort z auta udělá neskutečně pohodlnou a příjemnou „žehličku“, která by skoro mohla většímu a luxusnějšímu eSku kabriolet šlapat na paty. Podvozek je měkký, ale jistý a auto si jen tak proplouvá krajinou, výfuk si přitom jen ševelí. S takovým nastavením byste s tímhle autem chtěli vyrazit klidně až na kraj světa. Po několika stovkách kilometrů totiž vylezete odpočatí.

Režim Sport+ naopak znatelně celé auto přitvrdí – od podvozku, přes řízení, řazení, ale také podpoří zvuk výfuku (přesto bych si ho dokázal představit ještě o něco hlučnější). Zvuk je příjemně „šestiválcově řezavý“, přesto se nemůžu ubránit dojmu, že je v něm drobně slyšet i „osmiválcové brumlání“. Prostě a jednoduše je radost ho poslouchat. Vyloženě sportovní tohle auto sice není, ale karoserie je tuhá, téměř se nekroutí a projet si svižně svou oblíbenou okresku není vůbec žádný problém. Naopak si to díky intenzivnějšímu spojení s okolím, dostatku výkonu a pohonu zadních kol užijete… :) Motor je agilní, výkonu má dostatek a nebojí se ho na zadní kola poslat. S tím mu pomáhá automatická devítistupňová převodovka 9G-Tronic (verze AMG mají 7° AT převodovku), která řadí rychle a hladce, ale ve sportovním režimu umí také pořádně kopnout. Když se do interiéru podíváte pořádně, všimnete si, že řadící páka je na Mercedes-Benz umístěna netradičně na středovém tunelu – u běžných verzí bývá místo pravé páčky pod volantem, na středovém tunelu ji mají verze AMG.

test-mercedes-benz-sl400-p2

Potěší také spotřeba paliva, ačkoliv hodnoty, které udává v technických údajích výrobce, jsou z říše snů. Dočtete se o tom, že v kombinovaném režimu spotřebuje SL 400 jen 7,7 l/100 km. Reálně však počítejte spíše s tím, že se budete pohybovat kolem 10 l/100 km. I to je však i vzhledem k hmotnosti 1 735 kg dobrá hodnota.

SL je hodně nízké, působí sportovně i agresivně. Pro letošní modelový rok navíc dostalo dvě nové barvy, mimochodem právě ta na testovaném autě „modrá metalíza brilliant“ je jednou z nich, ale také drobně přepracovaný vzhled. Z přední části zaujme výraznější „diamantová“ maska chladiče, přepracované LED světlomety, nový přední nárazník, ale i výrazně tvarovaná kapota s dvěma podélnými vyvýšeními a průduchy. Přepracované jsou také výdechy za předními blatníky. SL vypadá moderněji a více zapadá do aktuální nabídky automobilky. Zadní část zůstala prakticky beze změny, ale to vůbec nevadí, protože stále vypadá svěže. Všechny verze AMG jsou navíc v základu vybaveny AMG stylingem (přední a zadní nárazník a prahové nástavce AMG). Velké změny se nedotkly ani interiéru, vlastně to nebylo potřeba. Snad jedinou drobnou výtkou může být velikost centrálního displeje infotainmentu, ten totiž nepatří k největším. Také jeho ovládání je „po staru“ (a jiné být nemůže) otočným ovladačem a dotekem, chybí touchpad, který mohou mít (často za příplatek) nejnovější generace mercedesů.

test-mercedes-benz-sl400-p3

Interiér je jen dvoumístný, za sedadly je prostor k odložení nějakých drobných předmětů – buď volně a nebo do několika uzavíratelných přihrádek. Pro převoz předmětů lze využít také zavazadlový prostor, jeho objem je ale závislý na tom, zda bude střecha stažená či nikoliv. Schovává se totiž právě do prostoru zavazadelníku, jehož objem je 345 – 485 litrů. Interiér působí vzdušně, sedí se hodně nízko a jste vlastně v eS-eLku ukrytí.

A to poznáte i při jízdě, protože při stažené střeše do interiéru nejen díky příplatkové elektricky výsuvné větrné cloně za předními sedadly, ale i díky příkrému čelnímu sklu s vytaženými okny prakticky nefouká. Lhostejno, zda jedete 50 km/h a nebo 150 km/h (ale i více…). Mercedes-Benz třídy SL je tak velmi vhodný pro páry, které touží po otevřeném voze, ale bojí se, že se jejich účes během cest rozcuchá. Mercedes myslí také na vaše pohodlí, kromě vyhřívaných sedadel nabízí (za příplatek) i tzv. Airscarf. Pokud nevíte, oč jde, pak vězte, že jde o foukání teplého vzduchu z hlavové opěrky přímo na váš krk. Aktivace a intenzita se ovládá tlačítky na středové panelu vedle vyhřívání (a v našem případě také odvětrávání) sedadel. Manipulace se střechou je jednoduchá, stačí podržet tlačítko mezi předními sedadly. Skládat střechu je možné i při jízdě až do 40 km/h a její kompletní stažení je otázkou půl minuty.

Nutno uznat, že testovaný Mercedes-Benz SL v nás zanechal prakticky jen příjemné pocity, ale to něco stojí. Při pohledu do ceníku zjistíte, že základní cena je 2,5 milionu korun. K tomu připočítejte nějaké nezbytné, ale vlastně i zbytné prvky výbavy a jste na částce za malý baráček u Prahy. Jenže, pokud na to máte, neváhejte, v tomhle autě budete chtít jezdit pořád…

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Mercedes-Benz
Typ:,SL 400
Motor:,vidlicový šestiválec (V6)
Objem válců:,2 996 ccm
Plnění motoru:,2x turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,zadních kol
Výkon:,270 kW/367 koní při 5 500 – 6 000 ot./min
Točivý moment:,500 Nm při 2 000 – 4 200 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,4.9 s
Maximální rychlost:,250 km/h
Převodovka:,9° automatická (9G-Tronic)
Spotřeba paliva (l/100 km):,10.5 / 6.0 / 7.7
Emise CO2:,175 g/km
Objem nádrže:,65 litrů
Délka:,4 631 mm
Šířka:,1 877 mm
Výška:,1 315 mm
Rozvor:,2 585 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 735 kg
Objem zavazadlového prostoru:,345 – 485 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru