test-2019-mercedes-benz-a-160- (2)

Test Mercedes-Benz A 160 (2019)

Autor: Pavel Srp - 2. 11. 2019


Nejmenší model značky Mercedes-Benz, třídu A jsme už v redakci měli, vždy to ale byly bohatě vybavené modely. Tentokrát jsme si do redakčního testu vyzvedli auto se základním motorem a v poměrně střídmé výbavě.

Jen čtyřválce

Týden jsme tak jezdili s verzí s označením Mercedes-Benz A 160. Jde tak o úplný základ nabídky, tu nejlevnější verzi z ceníku. Na rozdíl od spousty jiných, i prémiových automobilek, však pod kapotou áčka nenajdete tříválec. Všechny motory jsou čtyřválcové a s přeplňováním.

V případě testovaného auta se tak jednalo o 1,3litrový čtyřválec s turbodmychadlem, výkonem 80 kW/109 koní a s točivým momentem 180 Nm. Je to motor, na němž Daimler při vývoji spolupracoval s Renaultem. A je to také motor, který už jsme v modelech francouzské značky za jeho projev i dynamiku nejednou chválili. Nejinak tomu bude i v případě testovaného áčkového mercedesu, kde navíc dokáže jezdit se spotřebou kolem 7 l/100 km.

test-2019-mercedes-benz-a-160- (4)

Motor má příjemný, jadrný zvuk, který ale posádku nebude nijak obtěžovat, protože odhlučnění je velmi dobré. Špatná není ani dynamika auta, ačkoliv projev čtyřválce je zcela lineární a bez špetky vzrušení. Výrobce udává maximální rychlost 200 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy. A to pro běžné ježdění naprosto dostačuje.

Motor je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou. Je to jedna z těch vůbec nejhorších manuálních převodovek, se kterou jsem kdy jezdil. A to už jsem za ta léta, co auta testuju, vystřídal vyšší stovky aut. Nejhorší je to ve městě, protože první i druhá rychlost se řadí přes pojistku. Řadící páku je potřeba přizvednout a pak řadit tak, jak byste čekali – tedy jedničku vlevo a dopředu a dvojku vlevo a dozadu. Pokud byste přes pojistku neřadili, pak by tam padla trojka, respektive čtyřka. Od trojky výše už se řadí normálně, „pouhým“ přesunem řadící páky na „to správné“ místo. Pokud byste chtěli zařadit zpátečku, pak je potřeba ji řadit také přes pojistku a zároveň podobně jako dvojku, jen o něco více vlevo.

Dobrý podvozek

Jak už bylo řečeno, testovaný žlutý mercedes je v základní výbavě. V konfiguraci bylo zaškrtnuto jen několik málo příplatkových prvků. Mezi nimi lze jmenovat například rozšířený Mercedes-Benz User Experience (MBUX), tedy inteligentní multimediální systém s hlasovým ovládáním „Hey, Mercedes“, přední LED High Performance světlomety s denním svícením LED či velký digitální přístroj sloužící jako kaplička přístrojů.

Test Mercedes-Benz A 180 d 7G-DCT (2018)

Příplatek za kola, který bývá prakticky u všech testovacích aut, aby vypadala hezky na fotkách, v tomto případě chyběl. Jezdili jsme tak na základních 16″ kolech s poměrně vysokými pneumatikami, díky čemuž šlo o příjemně komfortní auto. Díky vyšší pneumatice neznamenalo ani projetí větší nerovnosti na silnici žádný výraznější ráz. A navíc od kol i od náprav bylo úplné ticho. Někteří konkurenti to na velkých kolech tak dobře nezvládají.

Závěr

Testovaný Mercedes-Benz A 160 ve mě vzbudil několik rozporuplných pocitů. Na jedné straně jsem za ten testovací týden zjistil, že střídmá výbava není problém, protože vše podstatné auto má. Klimatizace nechybí, elektrické ovládání oken i zrcátek také ne a využívat lze i tempomat.

test-2019-mercedes-benz-a-160- (17)

Líbil se mi motor, který je svým projevem sice pro zábavnější jízdu naprosto nezajímavý, ale zároveň pro tu běžnou velmi dobře naladěný. Díky přeplňování turbodmychadlem totiž dopřává maximum točivého momentu už ve středních otáčkách a není tak potřeba příliš často řadit. To mimo město problém vlastně není, ale ve městě to – alespoň pro mě – problém byl. Řadit první i druhý rychlostní stupeň přes pojistku mi přijde jako nesmysl a za celý týden jsem si na takové řešení nezvykl.

Základní cena testované verze bez jakékoliv výbavy startuje na 635 250 Kč s DPH, ale právě převodovka je důvod, pro který bych si Mercedes-Benz třídy A s touto motorizací nekoupil. Automatická převodovka se k ní (ani k základní naftové verzi A 160 d) jako příplatková volba totiž nenabízí. Ta je k dispozici až pro výkonnější motorizace.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Mercedes-Benz
Typ:,A 160
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1332 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,80 kW/109 koní při 5500 ot./min
Točivý moment:,180 Nm při 1375 – 3500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,10.9 s
Maximální rychlost:,200 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.7 – 5.9
Emise CO2:,130 – 134 g/km
Objem nádrže:,43 litrů
Délka:,4419 mm
Šířka:,1795 mm
Výška:,1440 mm
Rozvor:,2729 mm
Pohotovostní hmotnost:,1275 kg
Objem zavazadlového prostoru:,370 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru