test-2018-mazda6-25-skyactiv-g-at

Test Mazda6 2.5 Skyactiv-G A/T (2018)

Autor: Pavel Srp - 7. 2. 2019


Po testu naftového kombíku Mazda6 jsme se rozhodli vyzkoušet i sedan s benzinovým motorem 2.5 Skyactiv-G o výkonu 194 koní. Navíc v nejvyšší výbavě.

Lehké retuše pro nový modelový rok

Stejně jako dříve testovaný kombík, má i limuzína několik vzhledových vylepšení uvnitř i venku. Je tu tedy více chromu, hlavně na přední části, kde byl zvýrazněn rámeček masky chladiče. Designéři šestce dali i více protaženou kapotu, která navazuje až na nově tvarované světlomety s možností příplatku za adaptivní funkci. Přepracovaný byl také přední nárazník. Zbytek jsou už opravdu malé detaily, které snad ani nepostřehnete.

Ladění proběhlo i uvnitř, kde je mírně přepracovaný středový panel, v němž je větší dotekový displej nebo moderněji vypadající ovládání automatické klimatizace. Kromě toho lze nově využívat nejen vyhřívání sedadel, ale také jejich odvětrávání, což dříve nešlo. Mimochodem středový displej má již poměrně nemoderní grafiku, ale je přehledný. Vylepšit by ještě zasloužil obraz z couvací kamery, protože její rozlišení je velmi nízké a obraz je tak kostičkovaný.

test-2018-mazda6-25-skyactiv-g-at- (23)

Je to o detailech

Mazda6 sice nabízí prakticky všechny moderní prvky výbavy, ale u některých z nich jim přidalo něco navíc. Tak třeba head-up displej. Kromě běžných zobrazení rychlosti, navigace a podobně, tu Mazda6 zobrazuje také grafiku hlídání mrtvého úhlu. Pokud je auto v mrtvém úhlu, zobrazí se tak upozornění nejen ve vnějších zpětných zrcátkách jako jsme zvyklí, ale i na té které straně head-up displeje.

Když už jsme u displejů, tak jich je tu více. Další digitální displej je totiž v kapličce přístrojů před řidičem, která ale může vypadat jako „klasické“ analogové budíky. Na volantu se dá měnit zobrazení ve velkém středovém kruhovém ovladači. Kromě ručičky otáčkoměru tady mohou být i další hodnoty palubního počítače.

Když jsem poprvé odcházel do auta, uslyšel jsem pípnutí. Otočil jsem se a viděl jsem sklápění vnějších zpětných zrcátek. Testované auto mělo systém automatického zamykání. Šikovná funkce, pokud zrovna nejdete vyndat nákup z kufru, protože než od předních dveří odejdete dozadu, auto se zamkne.

test-2018-mazda6-25-skyactiv-g-at- (36)

Testovaná verze výbavy měla také vyhřívaná sedadla, ale i volant. Ten ovšem není vyhřívaný celý, jako jsme běžně z aut zvyklí, ale jen v místě správného úchopu, tedy ve „tři čtvrtě na tři“.

Testované auto je v druhé nejvyšší výbavě, která má v základnu vyhřívání předních, ale i zadních sedadel. Pokud se ale po interiéru vzadu rozhlédnete, tlačítka nenajdete. Jsou totiž schovaná v loketní opěrce. Tu vyklopíte a pak si lze sedadla aktivovat. Vzadu je pro průměrně vzrostlého člověka místa pro hlavu tak akorát, ale díky svažující se střeše to ideální není.

Pochvalu zaslouží přední světlomety. Zatímco nedávno testovaný kombík byl v základní výbavě, tady máme skoro tu nejvyšší a ta má přední světlomety adaptivní. Umějí automaticky aktivovat/deaktivovat dálková světla, ale umějí také odclonit protijedoucí anebo před vámi jedoucí auta. Nedělají to sice tak dobře jako některé prémiové automobilky, ale i tak to funguje parádně. Umějí se navíc „natočit“ do zatáčky a osvětlit. Nedělají to ale klasickým mechanickým natočením, ale rozsvícením dalších diod mířících právě do strany.

test-2018-mazda6-25-skyactiv-g-at- (6)

Jde to i bez turba

Atmosférické motory jsou již dnes v nových autech ohroženým druhem, přesto v nabídce benzinových motorizací u mazdy přeplňování nenajdete. Navíc nabízí také poměrně objemné motory. Pod kapotu si totiž můžete vybrat buď dvoulitr se 145 nebo 165 koňmi anebo dokonce testovaný dvou a půl litrový čtyřválec se 194 koňmi. Nejvýkonnější motor je však spřažen výhradně s automatickou převodovkou.

Motor je při jízdě příjemně tichý, i proto, že automatická šestistupňová převodovka řadí v nízkých otáčkách. Často dokonce až v příliš nízkých a občas drží motor i kolem 1300 a 1400 ot./min. Naopak se nebojí podřadit, takže při razantnějším sešlápnutí plynu velmi rychle reaguje. Dokáže tak motor dostat do těch správných otáček, kde leží výkon a i díky tomu vlastně není absence turbodmychadla vlastně žádný problém. Motor má navíc díky atmosférickému plnění příjemně gradující zátah.

Motor je naladěn velmi příjemně. Je dostatečně výkonný a přesto i úsporný. Potěšila spolupráce s převodovkou.. Díky kombinaci všech těchto atributů se spotřeba paliva při běžné jízdě pohybuje kolem 8l/100 km.

test-2018-mazda6-25-skyactiv-g-at- (40)

Pobaví za volantem?

Mazda platí za značku, která vyrábí auta, za jejichž volanty se mohou řidiči bavit. A testovaná šestka s nejvýkonnějším benzinovým motorem není výjimkou, i když jednu subjektivní vadu jsem na ni našel.

Podvozek je naladěn příjemně, je spíše komfortnější, ale potřebnou jistotu v zatáčkách v něm najdete. Stabilitě (ale i vzhledu) pomáhají poměrně velká 19″ kola, od nichž se ale ani na rozbité silnici neozývají žádné rány. Tam, kam auto nasměrujete, tam také jede. Podobně jako Mazda2, působí i mnohem větší šestka od volantu jako „lehkonohé“ auto.

A ten negativ? Z mého pohledu řízení. I když má Mazda6 kromě normálního jízdního režimu i sportovní, v němž přiostří reakce na plynový pedál či způsob řazení, posilovač řízení stále působí příliš přeposilovaným dojmem. Při běžné, klidné jízdě mě nerušil, ale při té sportovnější na okreskách jsem od předních kol necítil vůbec nic. Škoda, protože jinak šestka jezdí skvěle.

test-2018-mazda6-25-skyactiv-g-at- (4)

Závěr a cena

Mazda6 stále cílí na řidiče, které především baví řídit. Nabízí jim k tomu velmi dobrý a dostatečně výkonný atmosférický motor s povedeným sladěním s převodovkou, jistý podvozek, ale i pocitovou lehkost. Nezaostává ale ani moderními prvky výbavy, které by auto dnes mělo mít.

A když se podíváme do ceníku, dává vám vybrat i to, jakou karoserii preferujete, aniž byste museli sahat hlouběji do kapsy při výběru kombíku. Verze Wagon je totiž za stejnou cenu jako testovaný sedan.

Základní cena je stanovena na 716 400 Kč za vůz s dvoulitrovým 145Koňovým motorem a už dostatečnou výbavou pro běžný život. Testovaná druhá nejvyšší výbava s 2,5litrovým motorem stojí 900 900 Kč. Nevýhodou může být pro některé zákazníky zvyklé na evropské ceníky fakt, že výbavy jsou u japonských značek často pevně dané a výjimkou není ani Mazda. Chcete něco, co tato výbava nemá ve standardu? Musíte si koupit tu vyšší. Něco naopak nepotřebujete nebo nechcete? No, smůla, prostě to tam máte…

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Tichý a kultivovaný motor,Méně místa pro hlavu na zadních sedadlech
Nalazení podvozku,Grafika multimediálního systému a rozlišení parkovací kamery
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Typ:,Mazda6
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,2488 ccm
Plnění motoru:,atmosférické
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,143 kW/194 koní při 6000 ot./min
Točivý moment:,258 Nm při 4000 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h:,8.1 s
Maximální rychlost:,223 km/h
Převodovka:,šestistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,8.8 / 5.4 / 6.7
Emise CO2:,153 g/km
Objem nádrže:,62 litrů
Délka:,4870 mm
Šířka:,1840 mm
Výška:,1450 mm
Rozvor:,2830 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 462 – 1 532 kg
Objem zavazadlového prostoru:,489 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru