Test Mazda CX-5 2.2 SkyActive AWD

Test Mazda CX-5 2.2 SkyActive AWD

Autor: Matěj Skalický - 7. 5. 2018


Rudá japonská kráska je obletovaným modelem u tuzemských dealerů. Tahle Mazda má všechny předpoklady, aby Čechy uchvátila – středně velké SUV nabízí povedenou techniku, atmosférické motory a silné diesely, dostatečný vnitřní prostor a především nádherný zevnějšek. Novou CX-5 jsme vyzkoušeli s objemným dieselem 2.2 Skyactiv a pohonem všech čtyř kol.

Rubínový žralok

Žlutý pyl na ní doslova ulpívá, jako by ho snad přitahovala a já bych se vůbec nedivil. Takhle hlubokou červenou jsem viděl naposledy na autosalonu ve Frankfurtu u konceptu nového Ceedu, ale na sériovém autě působí prémiová barva Soul Red Crystal vskutku jedinečně.

Mazda si tuhle červenou (a doufám, že toto strohé označení není urážka) cení na 22 tisíc a podotýká, že „klíčovým elementem formy je právě barva“, a tak se k ní i chová. Roboty ve fabrice nedaleko Hirošimy upravila tak, aby při nástřiku simulovali lakýrníky s pistolemi. Takumi-Nuri, mistři barevného řemesla. Karmínové tóny pak za jízdy střídají nádechy rubínu, to v závislosti na denním světle a okolí. Opravdu radost pohledět.

Test Mazda CX-5 2.2 SkyActive AWD

Mazda si s novou generací populárního modelu CX-5 vyhrála. Třebaže platforma zůstala stejná, auto je asi o 3,5 centimetru nižší a o trošku delší než předchůdce. Rozvor zůstal stejný, činí 2700 milimetrů. Ale podívejte se na ten design. Oduševnělý jazyk stylu Kodo promlouvá přísnějším pohledem ledkových lamp a mohutnou tuponosou žraločí tlamou na přídi. Vzadu jsou změny méně markantní, přesto patrné v prolisech pátých dveří, upraveném nárazníku i grafice svítilen.

Důmyslná gejša

Uvnitř je to v porovnání se zevnějškem decentní zklamání. Mazda přepracovala podobu palubní desky, které teď dominují dva výdechy klimatizace uprostřed a sedmipalcový displej multimediálního systému. Celé je to – nepopírám – elegantní, ale na excentrické pojetí exteriéru až moc unylé. Ovládání infotainmentu kruhem na tunelu je nadto rozhodně složitější než v případě systému iDrive u BMW. A třeba přepnout rozhlasovou stanici přes předvolbu ve výběru je skutečně zdlouhavý proces…

Zpoza volantu oceníte poměrně slušný výhled. Zevnitř Mazda vypadá větší než ve skutečnosti. Před sebou pak po celou dobu jízdy můžete mí nově vysunutý head-up displej. Kromě rychlosti nebo základních navigačních povelů se na něj projektuje i signalizační systém hlídání mrtvého úhlu, což je vskutku šikovná „featurka“.

Test Mazda CX-5 2.2 SkyActive AWD

Japonská důmyslnost automobilové služebnice od Mazdy se ukazuje i na dvou nenápadných výřezech zpředu loketní opěrky, v jejíchž útrobách najdete USB konektory. Když bude třeba kapesního průvodce životem nabít a spolujezdec by si chtěl s mobilem dál hrát, kabely prostrčíte otvory ven a řidič se pohodlně opře. Hřejivá drobnost.

Příkladný manuál

Mazdu CX-5 pořídíte se dvěma benzínovými motory o objemu 2.0 a 2.5 litru a pak se dvěma výkonnostními variantami dieselové „dva-dvojky“. Slabší jednotka vyvine sílu 150 koní, silnější stádo přidává dalších 25 lichokopytníků.

Testovaná slabší verze naftového agregátu 2.2 Skyactiv je spojená se šestistupňovým manuálem a má pohon všech čtyř kol. Za ten si připlatíte 50 tisíc, bez automatu naopak dalších 50 tisíc ušetříte.  Jedno s druhým to dá 850 tisíc. A to zdaleka není nejdražší CX-5 v nabídce. Ceník prozradí, že silnější diesel 4×4 s automatem stojí v maximální možné výbavě bez příplatků ještě o 120 tisíc víc.

Test Mazda CX-5 2.2 SkyActive AWD

Zatímco atmosférické jednotky od Mazdy a vůbec filozofie, kterak japonský výrobce posledních šest let sympaticky přistupuje k záchraně takto plněných motorů, jsou kapitolou na několik stran, naftové motory jsou jako stvořené pro nenáročné řidiče. Přitom dynamika zůstává na poměry pocitově velkého auta velmi slušná, stejně jak řízení dostává člověka za volantem příkladně do hry. Nemluvě o velmi dobré ovladatelnosti. Do rychlejších jízd vás ale Mazda nutit nebude, navíc za volantem máte stále na paměti její rozměry.

Točivý moment 380 Nm je dostupný už od 1800 otáček, takže nafta táhne pěkně zespoda. Divočit se s ním ale pochopitelně nedá, za 4500 ot./min je agregát pochopitelně úplně mdlý. Z technických údajů zaujme ještě nízký kompresní poměr 14:1, díky kterému je nižší i teplota spalování, a do ovzduší proto uniká méně škodlivých látek.

Šestistupňová manuální převodovka je příkladná, řadička se příjemně ovládá, skříň má krátké dráhy a páka v nich lítá bez trablí a škobrtání. Kvalty pak zapadají s lehkostí tam, kam mají. Lenivý řidič by asi raději volil automat s hydrodynamickým měničem. To by pak ale jezdil za trochu víc, než „jen“ za osm ve městě a za sedm a čtvrt na dálnici. Vyšší apetit vykoupí exemplární kultivovanost naftového motoru. A kdyby vás spotřeba přesto štvala, podívejte se znovu na ten úchvatný červený lak… Odpuštěno?​

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Vytříbený exteriér, Vyšší spotřeba
Kultivovaný motor,Nudný interiér
Skvělá manuální převodovka, Ovládání multimediálního systému
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Mazda
Typ:,CX-5
Motor:,2.2 Skyactiv 150 (AWD)
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,2 191 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,AWD
Výkon:,110 kW/150 koní při 4 500 ot./min
Točivý moment:,380 Nm při 1 800–2600 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.6 s
Maximální rychlost:,199 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.3 / 4.9 / 5.4
Emise CO2:,142 g/km
Objem nádrže:,58 litrů
Délka:,4 550 mm
Šířka:,1 680 mm
Výška:,1 840 mm
Rozvor:,2 700 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 675 kg
Objem zavazadlového prostoru:,506 / 1 620 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru