Kia XCeed 1.5 T-GDI MHEV 7DCT (2022)

Test Kia XCeed 1.5 T-GDI 7DCT (2022)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 24. 11. 2022


Kia XCeed prodělala letos v létě facelift. Ten byl (podobně jako u Ceedu) poměrně decentní na pohled, ale dotkl se hlavně techniky a výbavy. My jsme vyzkoušeli XCeed s benzinovou motorizací a navíc ve výbavě GT-line, která se u XCeedu objevuje poprvé.

Designové změny jen velmi decentní

Na první pohled se na autě nic výrazného nezměnilo. Změněny byly detaily, které vyniknou zejména pokud budou obě auta – to před modernizací a po ní – vedle sebe. Vpředu se změnily světlomety – jejich grafika, ale i funkce, protože mlhové světlomety jsou nyní integrovány do hlavních světlometů. V nárazníku jsou tak místo nich průduchy, které usměrňují proudění vzduchu a zlepšují tak aerodynamiku. Předek teď působí čistěji. Zezadu přibyl nový difuzor v lesklém černém laku (pro běžné výbavy s výjimkou GT-Line) a s imitací koncovek výfuku (výfuk je vyveden pod auto). Kia upravila také zadní světlomety (mají zajímavý vzor a jsou LEDkové) a zadní nárazník. Designéři si pohráli i s designem kol, která jsou pro model XCeed k dispozici buď s průměrem 16 nebo 18 palců.

Novinkou v ceníku je výbava GT-Line, kterou mělo i testované auto. Podle automobilky se GT-Line „chlubí řadou sportovně zaměřených prvků, kterými se odlišuje od základního provedení modelu“. Tato vrcholná verze má jinou mřížku chladiče, v nárazníku je jiný spodní přívod vzduchu a jiný je také vzhled obkladů na bocích nárazníku. XCeed GT-Line má vzadu difuzor nejen v černém lesklém laku, ale pro odlišení od ostatních verzí je jeho spodní část lakována do barvy karoserie. Kola jsou standardně 18″.

Kia XCeed 1.5 T-GDI MHEV 7DCT (2022)

Ani v kabině se neodehrály žádné výrazné změny, omezily se prakticky jen na grafické motivy displeje v kapličce přístrojů. Potěší, že pro ovládání klimatizace/topení a některých dalších funkcí, jsou tu fyzické ovladače. Displej infotainmentu má pěknou grafiku, je přehledný a díky svému umístění na vrchu palubní desky je na něj při jízdě dobře vidět. Interiér dostává díky výbavě GT-Line některé specifické prvky. Jde například o dole zploštělý volant, černé čalounění stropu, specifických sedadel či hlavice voliče převodovky obšité perforovanou kůží.


TIP: Chtěli byste toto nebo jiné auto na operativní leasing? Podívejte se na ty nejlepší a nejvýhodnější nabídky:

Chci operativní leasing!


Vyšší světlá výška, ale bez pohonu všech kol

Kia XCeed vychází z pětidveřového Ceedu, ale stejné jsou jen přední dveře a rozvor náprav (2650 mm). Delší jsou ovšem přední (+25 mm na 905 mm) i zadní převisy (+60 mm na 840 mm). Celková délka XCeedu je 4395 mm, což je oproti pětidveřovému hatchbacku Ceed o 85 mm více. XCeed je také o 48 mm vyšší, na výšku naměříme 1495 mm. Oproti Ceedu jsou i o 44 mm výše umístěná sedadla.

XCeed je autem, které stojí přibližně uprostřed mezi běžnými hatchbacky a SUV, což se projevuje i na jeho světlé výšce. Ta je totiž se 16″ koly 172 mm, s 18″ koly je dokonce 184 mm. Oproti pětidveřovému hatchbacku Ceed je to o 44 mm více. V nabídce je XCeed pouze s pohonem předních kol, čtyřkolku si nepořídíte. Vybrat si ale můžete mezi manuální převodovkou a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT. Na výběr je také mezi benzinovými motory, naftovými motory anebo plug-in hybridem, jehož cena jako jediná překračuje milion korun.

Kia XCeed 1.5 T-GDI MHEV 7DCT (2022)

Pod kapotou jen elektrifikované motory

Kia pro XCeed nabízí už pouze mikro-hybridní (ISG) anebo mild-hybridní motorizace, které kombinují klasický spalovací motor se 48V palubním systémem a startér-generátorem. V mild-hybridní verzi neumí auto jezdit pouze na elektřinu, ale dokáže motor při jízdě vypnout a plachtit. A stává se to poměrně často. K tomu je tu ‘e-system’, který rekuperuje kinetickou energii při zpomalování vozidla, aby při zrychlování naopak poskytl výkonovou posilu. Důvodem k tomu, že Kia do svých modelů instalovala mild-hybridní technologii je zcela podle očekávání snížení spotřeby paliva a emisí.

Mild-hybridní pohonné ústrojí nemají jen verze s automatickými převodovkami, ale i ty s manuálními. Kia totiž nepoužívá klasickou mechanickou vazbu mezi spojkou a převodovkou, ale inteligentní manuální převodovku (iMT), jejíž spojka funguje čistě na elektronické bázi, podobně jako pedál brzdy. Tahle elektronicky ovládaná spojka tak umí převodovku „sama“ odpojit a auto dokáže plachtit i ve chvílích, kdy není zařazen neutrál.

V případě testovaného auta se o pohon staral 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec 1.5 T-GDI se 118 kW/160 koňmi a 253 Nm. Dynamika není vůbec špatná, auto zrychlí z místa na stovku za rovných 9 sekund a maximálka je 208 km/h. Sedmistupňová dvouspojková převodovka DCT, která je za příplatek 55 tisíc korun, je naladěná velmi dobře. Řadí intuitivně a hladce a při běžné jízdě se snaží motor držet v co nejnižších otáčkách, ale zároveň ne tak, aby jej podtáčela. Nahoru řadí zcela hladce a prakticky neznatelně a řidiče ničím neobtěžuje. Problémy nenastanou ani ve chvílích, kdy je potřeba výrazněji zrychlit, automat totiž při výraznějším sešlápnutí plynového pedálu sám bez výraznějšího zpoždění podřadí a auto začne zrychlovat.

Kia XCeed 1.5 T-GDI MHEV 7DCT (2022)

Testovaný XCeed není žádná raketa, ale rychlost ani pružnost mu nechybí, a dynamická jízda mu nedělá problémy. Na silnici drží jistě a ani vyšší stavba karoserie než u Ceedu jej v obloucích nevyvede z míry. Podvozek je tužší, přesto nabízí dostatek komfortu a při jízdě neobtěžuje. Kia XCeed je jednoduše autem, které si na nic nehraje, které nechce být sportovní. Je pohodové, za jeho volantem nikam nepotřebujete pospíchat. A jaká je spotřeba paliva? Kia udává, že se budete v kombinovaném režimu pohybovat do 6,5 l/100 km. Podle našich zkušeností to bude spíše kolem  7 l/100 km. To ale díky 50litrové nádrži stále vydrží na dost dlouhou cestu bez nutnosti tankování.

Závěr a cena

Kia XCeed je i po modernizaci tím opravdu příjemným obyčejným autem – v tom nejlepším slova smyslu – ve kterém vás vlastně nebude štvát. To, co má jako auto dělat, dělá správně: jezdí, zatáčí i brzdí. K tomu je to bohatá bezpečnostní i komfortní výbava a jistý podvozek. Přidejte k tomu dostatek prostoru na předních i zadních sedadlech a kufr s objemem 426 litrů (respektive 1378 litrů po sklopení opěradel zadních sedadel) a rázem máte hodně pádných argumentů pro jeho koupi.

Ale co pohled do ceníku? Nezmrazí to nadšení? Nejlevněji pořídíte Kii XCeed s litrovým tříválcem 1.0 T-GDI 88 kW v základní výbavě Comfort za akčních 494 980 Kč. Je to jediná verze, která se vejde do půl milionu, protože všechny další motorizaci jsou k dispozici až od vyšší výbavy Exclusive. Testovaná verze s motorem 1.5 T-GDI GPF s automatickou dvouspojkovou převodovkou 7DCT ve výbavě GT-Line startuje na akčních 699 980 Kč.

Technické údaje:

Auto:

Kia XCeed 1.5 T-GDI GPF ISG 7DCT

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1482 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

předních kol

Výkon:

118 kW/160 koní při 5500 ot/min

Točivý moment:

253 Nm při 1500 – 3500 ot/min

Zrychlení 0-100 km/h:

9,0 s

Maximální rychlost:

208 km/h

Převodovka:

7st. dvouspojková automatická (7DCT)

Spotřeba paliva:

6,2 – 6.4 l/100 km

Emise CO2:

139 – 144 g/km

Objem nádrže:

50 litrů

Délka:

4395 mm

Šířka:

1826 mm

Výška:

1495 mm

Rozvor:

2650 mm

Provozní hmotnost:

1514 kg

Objem zavazadlového prostoru:

426/ 1378 litrů

Štítky: , , ,

2 názory na “Test Kia XCeed 1.5 T-GDI 7DCT (2022)”

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru