test-2019-kia-stinger-gt-v6-33-t-gdi-8at-4x4- (8)

Test Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI 4×4 8AT (2019)

Autor: Pavel Srp - 9. 7. 2019


Pokud přemýšlíte o autě ze segmentu D, tedy střední třídy s benzinovým šestiválcem, mnoho možností nemáte. Mainstream musíte vynechat a zaměřit se na prémiové automobilky. Anebo je tu Kia, která nabízí Stinger GT. Proklepli jsme ho v testu.

Už se známe…

Test šestiválcové Kia Stinger GT už na webu máme – porovnávali jsme tehdy benzinový čtyřválec a právě šestiválec – ale šlo o úplně první modely. Ty nové však doznaly drobných změn. Aktuální GT třeba nemá plaketku AWD na zádi, ale pohon všech kol je tu stále. Šestiválcové GT si totiž (nejen) u nás jinak než s pohonem všech kol a automatickou 8° převodovkou koupit nemůžete. Zadní náprava ale nově dostala také samosvorný diferenciál a do pohonu auta se zapojuje mnohem více, než ta přední. Jízdní vlastnosti auta jsou tak velmi příjemné.

Další změnou je také přepracovaný výfuk, respektive jeho koncové tlumiče. Jednou z věcí, na kterou jsme si stěžovali v testu, byl právě nijaký zvuk. To se teď změnilo a Stinger GT zní vážně skvěle. Není hlučný, ale motor vyluzuje z výfuku, ale i z pod kapoty příjemné, ale přesto decentní brumlání. Nedělá k tomu ale žádné „divadlo“, nestřílí do výfuku, neprská. Tohle bylo potřeba! Však si to poslechněte sami.

Je rychlý

Kia Stinger GT má v přídi uložený přeplňovaný vidlicový 3,3litrový šestiválec. Ten je sice díky přísnějším emisním limitům oproti prvním autům o něco slabší (a auto pomalejší), ale i tak je 269 kW/366 koní a 510 Nm točivého momentu hodně slušná hodnota, což dokazují i technické údaje. Ty prozrazují, že dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy a jede maximální rychlostí až 270 km/h.

V praxi jsme si jeho dynamiku vyzkoušeli už v dubnu na Nürburgringu, kam jsme přesně tohle auto vzali – všimněte si samolepky na zádi – ale právě i v testu. Stabilitu v přímce i v zatáčkách zajišťují rozměry auta a jeho těžiště, ale i fakt, že na jeho ladění se podílel Albert Biermann, který nedávno ladil Hyundai i30 N, předtím ale dvacet let modely BMW M.

Svůj podíl má na rychlosti a stabilitě auta také fakt, že verze GT má právě pohon všech kol s preferencí zadní nápravy, ale i 19″ kola, řízení s variabilním převodovým poměrem či adaptivní tlumiče. V zatáčkovitých pasážích pak jistě oceníte naladění podvozku i velké brzdy Brembo (vpředu s čtyřpístkovými a vzadu s dvoupístkovými brzdiči).

test-2019-kia-stinger-gt-v6-33-t-gdi-8at-4x4- (10)

Design

Auto vypadá na pohled hezky, naživo ještě lépe než na fotkách. A nejlépe ve zpětném zrcátku, protože je nízké a široké. I když po dálnici nejedete nijak rychle, spousta řidičů vám bude uhýbat. Anebo alespoň tak to fungovalo u nás.

Pěkný je ale i pohled z boku, kdy opět vyniká jeho délka v poměru k výšce, ale i zezadu, kde má GT čtveřici koncovek výfuku. Zajímavě tvarovaná jsou také zadní světla, která jsou spojena červeným pruhem, jenž dále pokračuje až do blatníků. Jde jen o design, je škoda, že nesvítí. Naopak „svítí“ palubní deska, protože Kia do interiéru instalovala ambientní osvětlení.

Design interiéru ale na spoustu konkurentů subjektivně ztrácí – vzhledem, použitými materiály, ale i grafikou infotainmentu. Je sice jednoduchý, ale zase možná až příliš. Výhodou jsou ovšem velké ovladače a přehlednost, ale i fakt, že není přehnaně digitalizovaný a přeplněný displeji. Dokonce i kaplička přístrojů je stále analogová.

test-2019-kia-stinger-gt-v6-33-t-gdi-8at-4x4- (30)

Stinger má bezklíčové ovládání – a to jak odemykání a zamykání, tak i startování. V případě odemykání a zamykání se to provádí tlačítkem, které musíte stisknout. Nestačí jen vzít za kliku. Je to pomalé a jde to jen u předních dveří. Líbí se mi však bezklíčové otevírání kufru, kdy stačí k autu zezadu přijít a počkat. Po chvílí auto začne pípat, zablikají blinkry a kufr se sám otevře. Žádné kopání pod nárazník!

Do kufru se navíc dostanete velkými pátými dveřmi a přivítá vás tu nápis Stinger na koberci. Pěkný detail. Základní objem zavazadlového prostoru je 406 litrů, sklopením opěradel zadních sedadel se dá zvětšit na 1114 litrů.

Za volantem

Posed v autě je hodně nízký, u sedadla lze prodloužit sedák, ale také upravit šířku bočnic, aby měli i štíhlejší řidiči v sedadle v zatáčkách potřebnou oporu. Ke kompletnímu nastavení sedadla slouží elektrické ovladače. Stejně jako k nastavování volantu.

test-2019-kia-stinger-gt-v6-33-t-gdi-8at-4x4- (35)

Po rozjezdu si jako první uvědomíte tu krásně znějící kombinaci motoru a výfuku, ale i tužší, ovšem nikoliv prkenný podvozek. O nerovnostech budete vědět, přesto jsou kola spojena s asfaltem a auto nedoskakuje. Ani v rychlém tempu. Podvozek je naladěn jistě a rychlá jízda mu nedělá problém. Hmotnost a velikost auta sice cítit je, ale za volantem nemáte pocit, že byste s ní museli bojovat.

Motor má na papíře dostatek výkonu i dynamiky a působí tak i při jízdě. A to i když se převaluje v nízkých otáčkách. Jeho zvuk je lahodný, na pokyny plynového pedálu reaguje docela svižně a jeho výkon graduje, což je vzhledem k přeplňování turbodmychadly příjemné zjištění. Maximum točivého momentu 510 Nm je navíc k dispozici už od 1300 ot./min!

Pěkně funguje i osmistupňová automatická převodovka s hydrodynamickým měničem. Možná budete po zhlédnutí ovladače rozpačití, že chybí manuální režim, ale nemusíte být. Nechybí. Aktivuje se změnou rychlosti pomocí páčky pod volantem. Jakmile poprvé zařadíte „manuálně“, převodovka už v manuálním módu zůstane.

Kia představila model ProCeed GT Line a GT. Už jsme se s ním svezli

A co spotřeba? Velké auto, velký motor, pohon všech kol… I tak se dá na delších trasách jezdit do deseti litrů na 100 kilometrů. Po městě se však bude spotřeba pohybovat nad 10litrovou hranicí. Je ale škoda, že má Stinger jen 60litrovou palivovou nádrž, zasloužil by si rozhodně větší.

Závěr a cena

Kia Stinger GT sice něco ztrácí na komfortu a vzhledu interiéru, ale naopak získává na jízdě. Tahle téměř pětimetrová limuzína umí být příjemným společníkem při běžném ježdění, ale nenechá vás ve štychu ani pokud na své oblíbené okresce sešlápnete plynový pedál až na zem.

Benzinové motorizace jsou v nabídce dvě. Tou slabší je dvoulitrový čtyřválec se 180 kW/245 koní, který stojí 1,1 milionu, a právě testovaný šestiválec. Je sice o tři sta tisíc dražší, ale nabízí bohatší výbavu, pohon všech kol (ten čtyřválec mít nemůže) a charakter. Pokud chcete Stinger, měli byste přemýšlet hlavně právě o něm. A pokud se bojíte spotřeby, je tady i naftový čtyřválec

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“30%|35%|35%“ colalign=“left|center|center“]
Značka:,Kia
Typ:,Stinger 3.3 V6 T-GDI
Motor:,vidlicový šestiválec (R6)
Objem válců:,3342 ccm
Plnění motoru:,2x turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,4×4
Výkon:,269 kW/366 koní při 6000 ot./min
Točivý moment:,510 Nm při 1300 – 4500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,5.5 s
Maximální rychlost:,270 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,14.3 / 8.9 / 10.5
Emise CO2:,350 g/km
Objem nádrže:,60 litrů
Délka:,4830 mm
Šířka:,1870 mm
Výška:,1400 mm
Rozvor:,2905 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 933 – 1 980 kg
Objem zavazadlového prostoru:,406 / 1114 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , , , ,

1 názor na “Test Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI 4×4 8AT (2019)”

  1. Pavel Kapoun

    Původní Stinger měl 272kW, současný má 269kW. Asi to není nejdůležitější, ale technicky prostě nepochopím, jak ztrátou pouhých 3kW může přijít o 0,6s na zrychlení. Tomu říkám inovace…

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru