test-2019-kia-ceed-gt-16-t-gdi-n

Test Kia Ceed GT 1.6 T-GDI GPF (2019)

Autor: Pavel Srp - 16. 5. 2019


Nová, již třetí generace modelu Kia Ceed přišla na trh rovnou v mnoha verzích. Nejen, co do možnosti výběru karoserie, ale také co do verze výbavy a motorizace. V nejnovějším testu jsme se podívali na zoubek té nejrychlejší s označením GT.

Velký výběr

Chcete-li si koupit nový Ceed, máte na výběr opravdu hodně možností. Máte rodinu? Vyberte si klasický kombík SW, který jsme nedávno otestovali ve všech třech generacích. Pokud chcete kombík, ale naopak více stylový a nepotřebujete převážet tolik předmětů, pak můžete pořídit ‚shooting brake‘, který dostal známý název ProCeed. Ten nesl v předchozích generacích třídveřový hatchback. Prodeje aut s takovou karoserií totiž právě na rozdíl od stylových kombíků klesají.

Ale v nabídce je samozřejmě i obyčejný pětidveřový hatchback, který nás zajímá nyní. Rozhodli jsme se tuto karosářskou variantu otestovat v nejrychlejší verzi označované jako Ceed GT. Mimochodem nyní už je to jen Ceed, apostrof z názvu po dvou generacích vypadl. Korejská značka tím chce říci, že jde opravdu o evropské auto.

Kia Proceed GT na Nürburgringu: tohle auto nás příjemně překvapilo!

GT poznáte na první pohled…

…tedy pokud má „správnou“ barvu. V testované cihlové barvě se totiž některé prvky na první pohled ztrácejí. GT vypadá sportovněji, ale do světa to zase nijak nahlas nekřičí. Od obyčejných verzí se liší jen několika drobnostmi. Mluvím třeba o červeném pozadí masky chladiče, které je vidět jen z úhlu, z čelního pohledu je maska leskle černá. Červené prvky má ale i spodní část předního nárazníku, prahové lišty nebo středy 18″ disků kol.

Mezi dalšími doplňky je třeba zmínit černé kryty vnějších zpětných zrcátek. Pokud byste si stále nebyli jistí, pak vás v tom utvrdí dvojice znaků „GT“. Jeden z nich je na přídi v masce chladiče, ten druhý na víku zavazadelníku, kde mu sekunduje dvojice (nefalešných) koncovek výfuku v decentním difuzoru.

Také interiér nabídne několik detailů, jimiž se výbava GT odlišuje od těch ostatních. I v tomto případě je na vině hlavně červená barva. Tu lze najít na volantu s plaketou GT, který je prošívaný červenou nití, ale i na sedadlech. Posádka na předních sedadlech si bude také moci užívat speciálně pro GT vyvinutá sportovní sedadla sedadla.

test-2019-kia-ceed-gt-16-t-gdi- (5)

1,6 T-GDI jen pro GT

Nejde o hot-hatch, ale o pouhou výbavu, která se pojí s nejvýkonnějším motorem z nabídky, který pro jinou výbavu nepořídíte. Pod přední kapotou je motor s označením 1.6 T-GDI. Jde o čtyřválcový, turbodmychadlem přeplňovaný agregát, jenž je naladěn na 150 kW/204 koní v 6000 ot./min a točivý moment vrcholí 265 Nm mezi 1500 až 4500 ot./min. Technické údaje dále prozrazují, že auto zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a jede maximální rychlostí až 230 km/h.

V praxi ale spíš potěší, že motor má dostatek síly ve středním pásmu otáček. Když překoná drobnou „turbodíru“, překvapí zátahem. Působí na mě dojmem, že točivý moment má mnohem vyšší hodnotu. Asi 1000 otáček před červeným polem otáčkoměru mu sice začíná docházet dech, ale pro běžné ježdění je více než dostatečný a jeho projev se mi líbil.

Špatný není ani zvuk, který si můžete poslechnout v přiloženém videu. Na běžný režim je tichý, nijak neobtěžuje a příliš o sobě nedává vědět. Jakmile ale auto přepnete do sportovního režimu, ve výfuku se fyzicky otevře klapka a jeho zvuk zhutní. Subjektivně se mi zdálo, že méně než u ProCeedu GT, ale i tak o sobě dává zvenku při plném zatížení docela vědět. Škoda, že do interiéru i tak proudí skrze reproduktory umělý zvuk!

Motoru lze však vytknout spotřebu paliva. V kombinovaném režimu slibuje Kia odběr 6,8 litru benzinu na 100 ujetých kilometrů. V praxi ale počítejte spíše s hodnotami kolem 9 l/100 km, což je na auto vážící kolem 1,4 tuny s 1,6litrovým motorem poměrně hodně.

Vybrat si můžete mezi manuální převodovkou, kterou jsme měli my, anebo dvouspojkovou převodovkou 7DCT. Manuální převodovka je šestistupňová. I její řazení zcela odpovídá cestovnímu zaměření Ceedu GT. Řazení rychlostí je totiž spíše „měkčí“, bez jakékoliv mechanické vazby a na rychlé změny rychlostí to není. Potěší ale přesností s jasně vymezenými drahami řazení.

Podvozek je tužší, ale jistý

Slova chvály si zaslouží podvozek, který podobně jako většinu rychlých modelů Hyundai a Kia ladilo oddělení pod vedením Alberta Biermanna (bývalého šéfa BMW M). Jeho nastavení je sice tužší, ale nikoliv tak, že by snad auto bylo uskákané. Jeho tuhost je akurátní, vzhledem k tomu, že jde o auto na každodenní ježdění. Přitom se s ním dá ale naprosto jistě zvýšit tempo i na okresních silnicích. Podvozek by snesl mnohem více výkonu, než s nímž se musí poprat.

test-2019-kia-ceed-gt-16-t-gdi- (22)

K tomu jsou tu i brzdy, jejichž naladění je také parádní. Mají větší, vpředu až 320 mm kotouče a mají progresivní nástup. Jsou ostré už od začátku, nikoliv však až tolik jako u běžného Ceedu, ale s tím, jak na plynový pedál šlapete více, zvyšuje se i jejich brzdný účinek.

Závěr a cena

Kia Ceed GT je subjektivně a vlastně i objektivně povedeným autem, které si nehraje na něco, čím není. Už „od začátku“ o sobě tvrdí, že jde o cestovní GT, což potvrzuje za volantem. Umí být poměrně rychlé, nejen na rovince, ale i v zatáčkách, ale není sportovní – jakkoliv se to zvukem výfuku snaží navodit. Navíc si to korejský koncern pěkně rozdělil. Kia Ceed GT totiž neleze do zelí hot-hatchi Hyundai i30 N.

A dobře na to jde Kia i co se ceny týká. Verze GT má hodně bohatou sériovou výbavu zahrnující nejen komfortní, ale i bezpečnostní prvky, u které už není prakticky potřeba připlácet za nic důležitého. A základní cena? Ta startuje na akčních 619 980 Kč s manuální, respektive 664 980 Kč s dvouspojkovou převodovkou.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Kia
Typ:,Ceed GT
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1598 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,předních kol
Výkon:,150 kW/204 koní při 5500 ot./min
Točivý moment:,265 Nm při 1500 – 4500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,7.5 s
Maximální rychlost:,230 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,8.7 / 5.7 / 6.8
Emise CO2:,155 g/km
Objem palivové nádrže:,50 litrů
Délka:,4310 mm
Šířka:,1800 mm
Výška:,1447 mm
Rozvor:,2650 mm
Pohotovostní hmotnost:, 1386 – 1486 kg
Objem zavazadlového prostoru:,395 / 1291 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru