Test Kia Ceed 1.0 T-GDI 88 kW (2022)

Test Kia Ceed 1.0 T-GDI 88 kW (2022)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 11. 9. 2022


Kia Ceed byla v červenci představena po modernizaci, ale my jsme si k testu vzali ještě verzi před ním. Jde o verzi s tříválcovým turbomotorem s 88 kW, manuální převodovkou a dostatečnou výbavou. A jak se nám takové běžné auto líbilo?

„Běžné auto“

Kia Ceed je autem pro běžné rodiny. Nabízí se totiž nejen jako testovaný pětidveřový hatchback, ale i jako praktičtější kombi s větším kufrem anebo jako stylovější kombík Proceed, který stojí přibližně uprostřed mezi těmi dvěma ostatními karosářskými verzemi. Ve všech případech platí, že za svoje (ještě relativně rozumné) peníze dostanete slušný kus auta s vnitřním prostorem, kam se bez problémů posadí čtveřice cestujících.

Na předních i na zadních sedadlech je místa dostatečně a do kufru naložíte u 5dveřového hatchbacku 395 litrů, u kombíku dokonce 625 litrů a u Proceedu 594 litrů. U všech tří karosářských variant platí, že opěradla zadních sedadel se dají sklopit a kufr můžete ještě dále zvětšit. U pětidveřového hatchbacku na 1291 litrů.

 Test Kia Ceed 1.0 T-GDI 88 kW (2022)

U testovaného kusu, který přijel ve velmi zajímavé barvě s názvem Zelená Splash Lemon (naživo ale vypadá spíše jako žlutá), byl ve výbavě Spin, která je druhou nejnižší. Ale to nakonec vůbec nevadí, protože i tak má posádka k dispozici všechny funkce, které může potřebovat. Zmiňovat drobnosti jako elektrická okna nebo dálkově ovládané centrální zamykání je snad úplně zbytečné, ale na palubě nechyběla ani vyhřívaná sedadla i volant, manuální klimatizace, palubní počítač nebo tempomat s omezovačem rychlosti. A to nejlepší je, že na všechno je tu fyzické tlačítko nebo otočný ovladač.


TIP: Chtěli byste toto nebo jiné auto na operativní leasing? Podívejte se na ty nejlepší a nejvýhodnější nabídky:

Chci operativní leasing!


Silnější litr a tři válce

Motorová paleta začíná u Kii Ceed tříválcovými litrovými motory s přeplňováním turbodmychadlem. Základem nabídky je verze se 74 kW, navazuje na ni 88kW varianta. Pokud byste chtěli větší motor, v nabídce je také 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec anebo varianta GT s přeplňovaným čtyřválcem s objemem 1,6 litru (nelze pro kombi) anebo naftová jedna šestka. Pro kombík můžete volit i plug-in hybrid.

Náš testovaný kus poháněl právě výkonnější tříválec 1.0 T-GDI s 88 kW/120 koňmi a točivým momentem 172 Nm. Technické údaje slibují zrychlení z místa na stovku za 11,2 sekundy a maximální rychlost 190 km/h. To vše při udávané spotřebě paliva 5,2 – 6,4 l/100 km. My jsme s autem najeli několik stovek kilometrů a nakonec jsme skončili na hodnotě 6,5 l/100 km, přičemž tempo nebylo úplně výletní.

 Test Kia Ceed 1.0 T-GDI 88 kW (2022)

Motor jako takový je prostý vibrací, ale jeho zvuk se do kabiny dostává – nejvíce, pokud výrazněji přidáte na první tři rychlostní stupně. Projev motoru je při přidání plynu lineární, v rámci celého otáčkoměru táhne prakticky stejně. Dynamika by se dal označit jako dostatečná, ale na rychlé a jednoduché předjíždění na okreskách to úplně není. Ačkoliv jde o turbomotor, častějšímu řazení se nevyhnete, protože točivý moment není úplně vysoký.

Závěr a cena

V případě testovaného Ceedu jde o motorizaci, která se díky celkovému naladění auta, hodí pro klidnější řidiče. Spojkový pedál je hodně měkký, řazení jakbysmet a celkově po vás při jízdě testovaná Kia Ceed vlastně nic moc nechce. Neobtěžuje vás, ale zároveň vám z řízení nedá žádné emoce. Z místa A do místa B vás doveze pohodlně a bezstarostně. Auto potěšilo i pohodlným naladěním podvozku. V prvé řadě za to mohou malá 16″ kola s poměrně vysokými pneumatikami, v té druhé pak skvělá souhra tlumičů a pružin.

V rámci současného ceníku, který už ovšem platí pro modelový rok 2023, startuje testovaná 88 kW motorizace ve výbavě Spin na akčních 449 980 Kč, přičemž jediným možným příplatkem je 15 000 za metalický lak.

Technické údaje:

Auto:

Kia Ceed 1.0 T-GDI GPF ISG

Motor:

řadový tříválec

Objem válců:

998 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

předních kol

Výkon:

88 kW/120 koní při 6000 ot/min

Točivý moment:

172 Nm při 1500 – 4000 ot/min

Zrychlení 0-100 km/h:

11.2 s

Maximální rychlost:

190 km/h

Převodovka:

6st. manuální

Spotřeba paliva:

5,2 – 6.4 l/100 km

Emise CO2:

119 – 145 g/km

Objem nádrže:

50 litrů

Délka:

4310 mm

Šířka:

1800 mm

Výška:

1447 mm

Rozvor:

2650 mm

Provozní hmotnost:

1437 kg

Objem zavazadlového prostoru:

395 / 1291 litrů

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru