test-2019-jeep-cherokee-22-multijet-200k-4x4-at

Test Jeep Cherokee 2,2 MultiJet 195 k 4×4 (2019)

Autor: Pavel Srp - 24. 2. 2019


Před nedávnem modernizoval Jeep svoji modelovou řadu. Zaměřil se i na model Cherokee, který přišel o svůj kontroverzní předek a vzhledem se přiblížil většímu modelu Grand Cherokee. Vyzkoušeli jsme ho v redakčním testu.

Design je teď čistší

Vybavujete si verzi před modernizací? Vzbuzovala emoce, působila rozporuplně. I když se k podobným tvarům a rozmístění světlometů přidávají další a další výrobci – však si vzpomeňte například na Hyundai Kona anebo chystaný crossover od škodovky. Jeep se však rozhodl, že v rámci modernizace opět světlomety pro denní svícení a hlavní světlomety sjednotí. Typická maska chladiče se sedmi otvory zůstala. Mimochodem, víte, proč je tam zrovna sedm otvorů? Symbolizuje to prý fakt, že původní Jeep projel všech sedm kontinentů světa.

Z boku se mnoho viditelných změn neudálo, ale poměrně hodně se změnila i zadní část. Ta dostala zcela nové víko zavazadelníku, nárazník, ale i světlomety. Z nárazníku se na víko přesunula i registrační značka a auto teď působí tak nějak dospěleji.

test-2019-jeep-cherokee-22-multijet-200k-4x4-at- (7)

Je „chytřejší“

To interiér se sice na pohled prakticky nezměnil, ale dostal nové možnosti čalounění i obložení. Kromě toho má faceliftovaný Cherokee více komfortních i bezpečnostních prvků. Některé v základu, jiné za příplatek.

Tím hlavním je zcela nový multimediální systém, který se podle verze dodává se 7″ nebo 8,4″ dotekovým displejem. Je sice stále v angličtině, stejně jako kaplička přístrojů za volantem, ale plně podporuje konektivitu Apple CarPlay a Android Auto. Přes displej se ovládá spousta věcí, která bychom měli raději přes tlačítko (například vyhřívání volantu a sedadel, klimatizace apod), ale má pěknou grafiku a dobrou odezvu. Novinkou jsou také systémy aktivního brzdění před čelním nárazem, adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, ale i aktivní asistent jízdy v pruzích.

Za volantem

Ačkoliv to není zase až tak velké auto – vnější rozměry jsou 4623 mm na délku, 1859 mm na šířku a 1681 mm na výšku, což je jen o něco málo více než například u BMW X1 – sedí se tu opravdu hodně vysoko. Vlastně se tu sedí skoro stejně vysoko jako ve větším Jeepu Grand Cherokee, který testujeme tento týden. Auto působí celkově hodně robustně, vyvolává pocit bezpečí.

test-2019-jeep-cherokee-22-multijet-200k-4x4-at- (25)

Když se po interiéru rozhlédnete, všimnete si, že odkaz na původní Jeep Willys, je tu stále živý. Jeho silueta se nachází třeba na čelním skle v levém spodním rohu před řidičem. Detaily Jeep, ale i masky chladiče jsou i na dalších částech interiéru. Tyhle drobné a nenásilné detaily se mi líbí! :)

Pohonné ústrojí

Aktuálně je v nabídce pouze 2,2litrový naftový čtyřválec MultiJet II, ve dvou výkonových verzích 110/150 kW nebo 143 kW/195 koní. Oba motory se dají kombinovat s manuální šestistupňovou nebo automatickou devítistupňovou převodovkou. V letošním roce se na evropském kontinentu objeví také 2,0litrový přeplňovaný benzinový motor s výkonem 198 kW/270 koní.Pod kapotou testovaného auta byl výkonnější nafťák s automatem a pohonem všech kol (v základu je Cherokee předokolka).

Motor je po startu hlučnější, ale s tím, jak jeho teplota vzrůstá, je tišší. Stále o něm ale budete vědět. Síly má (nejen pro klidné ježdění) dostatek s převodovkou si docela příjemně rozumí, i když občas točí zbytečně vyšší otáčky a nechce přeřadit.

test-2019-jeep-cherokee-22-multijet-200k-4x4-at- (48)

Spotřebu paliva udává výrobce v kombinovaném režimu 6,6 l/100 km. To však posoudit nedokážeme, protože jsme s autem jezdili v poměrně náročnějších podmínkách, kdy v Praze i jejím okolí napadly decimetry sněhu. Pohybovali jsme se nejčastěji mezi 8 a 9 l/100 kilometrů, ale často jsme jezdili po silnicích, kde ležel sníh.

Tři různé pohony všech kol

Pro Cherokee nabízí Jeep hned tři různé pohony všech kol. My jsme měli ten základní s označením Jeep Active Drive I. Jde o automatický systém pohonu všech kol, který jednotlivé nápravy do práce zapojuje podle potřeby. V základním režimu posílá maximum točivého momentu na přední kola, v případě, že čidla vyhodnotí, že se přední kola otáčejí rychleji než zadní, přenese přes rozvodovku točivý moment i na zadní kola, dokud se rychlost otáčení nevyrovná.

K dispozici má několik možností svého naladění, které se mění otočným ovladačem Selec-Terrain na středovém panelu vedle řadící páky. I díky tomu, že jsme auto testovali v týdnu plném sněhu, mohli jsme si rozdíly mezi jednotlivými režimy nastavení čtyřkolky vyzkoušet. Podívat se na to můžete v přiloženém videu i vy:

V těch dalších pohonech všech kol se přidávají další prvky jako je redukční převodovka (2,92:1). Pro terénní verzi Trailhawk je v nabídce také uzávěrka zadního diferenciálu. I s tím základním je však auto na sněhu opravdu jisté, pohon všech kol funguje výborně, ale zábavu si neužijete. Stabilizaci vypnout nelze, lze deaktivovat pouze kontrolu trakce, a jakmile auto cítí náznak jakéhokoliv smyku, elektronika svou ráznou rukou zasáhne.

Závěr

Jeep Cherokee po modernizaci rozhodně prokoukl. Jeho karoserie vypadá moderněji, čistěji a už není tak kontroverzní. Silnější, testovaný motor sice v nejnovější evoluci ztratil kvůli přísným emisním předpisům 4 kW/5 koní, ale na dynamice auta se to nijak zásadně neprojevilo. Auto působí robustně, nabízí vysoký posez, ale i celkem tuhý podvozek.

Cena ale není z nejnižších. Na českém trhu startuje základní cena Jeepu Cherokee na 1 119 390 Kč, za větší Grand Cherokee byste ale museli připlatit ještě minimálně přes 300 tisíc korun.

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Jistota v pohonu všech čtyř kol,Převodovka občas nechává vyšší otáčky
Vyskoý posez,Infotainment v angličtině
Po modernizaci vypadá lépe,Vyšší cena
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Jeep
Typ:,Cherokee
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,2184 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,všech čtyř kol (Jeep Active Drive I)
Výkon:,143 kW/194 koní 3500 ot./min
Točivý moment:,450 Nm v 2000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.8 s
Maximální rychlost:,202 km/h
Převodovka:,automatická devítistupňová
Spotřeba paliva (l/100 km):,7.7 / 6.6 / 6.0
Emise CO2:,175 g/km
Objem nádrže:,52 litrů
Délka:,4623 mm
Šířka:,1859 mm
Výška:,1681 mm
Rozvor:,2708 mm
Objem zavazadlového prostoru:,570 litrů
[/table]

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru