Test Infiniti M35h: Pohodlí a luxus jsou mu vlastní

Autor: Pavel Srp - 11. 5. 2012


K redakčnímu testu nám bylo zapůjčeno exkluzivní Infiniti M35h GT Premium. Písmenko „h“ v popisu značí, že jde o hybrid, který funguje na stejném principu jako například Toyota Prius. Klasický spalovací motor je doplněn elektromotorem a ten je schopen ujet pár kilometrů pouze na elektřinu nebo spalovacímu motoru pomoci při akceleraci a podobně. Nejsme tedy omezeni kapacitou baterií jako u opravdových elektromobilů, které když se vybijí, zůstaneme stát.

Infiniti M patří do kategorie vyšší střední třídy a proti sobě má konkurenty jako například BMW řady 5, Mercedes-Benz třídy E, Audi A6 nebo domácí Škodu Superb. Oproti nim ale nabízí něco, čemu se dá říkat neobyčejný design. Infiniti M nabídne kudrnaté a rozevláté tvary a rozhodně na sebe upozorní. Velmi působivý je také výhled z pozice řidiče a spolujezdce. Ti před sebou uvidí výrazně tvarovanou kapotu s prohlubněni mezi středem kapoty a blatníky. Vzhled je čistě subjektivní pocit, ale nám se auto líbí.

V interiéru panuje luxusní atmosféra, jsou zde použity pouze ty nejkvalitnější materiály, sedadla jsou čalouněna hnědou kůží, stejně jako některé části palubní desky a středovému tunelu vévodí dřevo. Vše je uhlazeno a vše má své jasné místo. Přístrojová deska a její ovladače jsou na první pohled nepřehledné, ale už na ten druhý je pochopíte a víte, kde co najít. Sedadla jsou přijemně tvrdá a velmi pohodlná, ale oporu pro tělo v zatáčkách nenabídnou. Větší boční vedení by jim rozhodně neuškodilo. Vzhledem k nastavení auta to ale není nezbytně nutné, protože pocitově po vás sportovní jízdu vyžadovat nebude. To si vyvsětlíme o pár řádků níže. Ocenili bychom také delší loketní opěrku.

V „eMkovém“ Infiniti se nám, kromě posezu na předních sedadlech, velmi líbil také posez na těch zadních. Ty nabízejí dostatek místa nejen díky vykrojení zadních opěradel předních sedadel v oblasti kolen. Zadní sedadla jsou dimenzována spíše jako dvoumístná, ale trojice lidí se na ně bez problémů vejde. Jisté však je, že cestování na zadním sedadle si budete náležitě užívat. Výhled a celkový pocit hodnotíme známkou 1*. Mnohem horší známku by ale dostal zavazadlový prostor. Díky bateriím nenabídne sklopná opěradla a jeho objem je pouhých 350 litrů.

Auto jsme si prohlédli a nedočkavě v rukou mačkáme klíč. Otevíráme řidičovy dveře a usedáme na sedadlo. Správný posez nám dovolí elektricky nastavitelná sedačku v mnoha směrech a elektricky seřiditelný volant. Je čas stisknout startovací tlačítko a čekat na start. Ručičky se nakalibrují pohybem po celé stupnici a vrátí se zpátky na nulové hodnoty. Je nastartováno, ale nic neslšíme… Prostě nic! O tom, že je auto připraveno k jízdě nás informuje pouze malá ikonka v budíku rychloměru s písmeny EV. „Teď to má na starosti elektromotor,“ říká nám.. Na ten se auto umí nejen rozjet, ale umí na něj i několik kilometrů jet.

Na výběr máme několik jízdních režimů, které mění charateristiku převodovky a míru užití elektromotoru. Jsou zde 4 polohy: Snow, Eco, Standard a Sport. Jediný režim Snow jsme nezkoušeli. Při režimu Eco se auto chová tak, že převodovka řadí v nejnižších možných otáčkách a snaží se co nejvíce používat elektromotor. V Menu si také můžete mimo jiné nastavit i to, že plynový pedál bude proti naší noze působit s odporem tak, abychom ho sešlapovali co nejjemněji a nenutili ke spuštění spalovací motor. V režimu Standard je nastaveno vše tak nějak „normálně“, ale režim Sport auto změní k nepoznání. Reakce na sešlápnutí plynu se zrychlí, otáčky vyletí a motor se vytáčí až do 7 500 ot./min! Z auta se v podélném směru stane raketa!

A tu raketu myslíme doslova! Konečně se dostáváme k tomu, co Infiniti M35h pohání. Základem je atmosférický šestiválec o objemu 3,5 litru, který nabízí výkon 225kW/306 koní a točivý moment 350 Nm a je doplněn o elektromotorem o výkonu 50 kW /68 koní a 270 Nm točivého momentu! Když se výkon obou pohonných jednotek sečte dohromady a odečtou se ztráty, vyjdou z toho velmi zajímavá čísla: 268 kW/364 koní, točivý moment se neudává. To vše putuje na zadní kola, která s přenosem síly na silnici občas mají problémy. S tím jim ale dokáže pomoci ESP. Udávaná spotřeba paliva je 9,0/5,6/6,9 litru na 100 kilometrů, které se od reality zase příliš neliší, ovšem pouz v režimu ECO s lehkou nohou.

Motor je spojen s elektronicky řízenou sedmistupňovou automatickou převodovkou, která nabídne funkci „učení“. Ta sleduje styl jízdy řidiče a přizpůsobuje mu řazení převodových stupňů. V praxi to znamená, že při klidné jízdě řadí hladce a včas, ale když z ničeho nic zrychlíte, občas má problém s „kickdownem“ a nepřeřadí o tolik rychlostních stupňů, o kolik by bylo například k předjetí auta potřeba.

I tak jsou ale dynamické hodnoty omračující. Infiniti M35h je nejrychlejší hybrid na světě, navíc zapsaný do Guinessovy knihy rekordů za zdolání 400 metrové trati s pevným startem. To mu trvalo jen 13,9031 sekundy! Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 5,5 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. To vše při hmotnosti téměř 1,9 tuny.

Ačkoliv má auto parametry sportovního auta, není radno s ním na okreskách řezat zatáčky. Naladění podvozku je hodně komfortní a spíše než aby nás podržel v zatáčce, bude nás rozmazlovat na nekvalitním povrchu českých rychlostních silnic a dálnic. Jízdu na okreskách si neužijeme ani s jízdním režimem Sport. Na takovou jízdu jsou tady ale jiná auta, že? Co třeba BMW M3…?

Kromě pohodlných sedadel nabízejících vyhřívání i venitlaci, nás na palubě rozmazloval audio systém (ve výbavě GT Premium standard) Bose® Premium Surround Sound System se zvukem v režimu 5.1 a 16 reproduktory. Ty se nacházejí snad všude a výjimkou nejsou ani opěradla předních sedadel. Působivé!

Když se do hudby zaposloucháme přespříliš, může se nám stát, že na chvíli ztratíme pozornost a vyjedeme z jízdního pruhu. Nic se neděje… Budeme na to upozornění zvukovým signálem a blikající kontrolkou v „budíkách“ a pokud budeme mít zapnutou tu správnou funkci, auto nás přibrzděním jednotlivých kol vrátí do pruhu a nebo alespoň srovná na středovou čáru. Stejně užitečným pomocníkem je také adaptivní tempomat, který, stejně jako v nedávno testovaném Infiniti EX30d, dokáže udržovat konstantní rychlost, přibrzdit v případě pomalejšího vozu jedoucího před námi a nebo úplně zastavit, pokud je to potřeba. Mílovými kroky se blíží doba, kdy v autě už nebudeme řídit…

Ve výbavě GT Premium lze nalézt vše, co bychom ke svému cestování mohli potřebovat. Občas nás otravovalo časté (v podstatě téměř neustálé) pípání všech přitomných asistenčních systémů (hlídání jízdních pruhů, hlídání čelní srážky a podobně), ale to se dá jednoduše tlačítkem vypnout.

Co říci závěrem? Infiniti M35h ve výbavě GT Premium je sexy, je pohodlné a „má více síly než je potřeba“ vzhledem k tomu, jaký pocit ve vás jako v řidiči vyvolá. Za volantem si budete užívat příjemnou plavbu krajinou a auto vás bude rozmazlovat nejen pohodlím, ale také nepříliš častými zastávkami u čerpacích stanic. Pokud jste klidnější řidič a jezdíte hodně, rozhodně o tomto autě začněte přemýšlet!

-PS-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru