Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi MHEV

Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi MHEV (2019)

Autor: Ondřej Lilling - 27. 8. 2019


Hyundai Tucson vstoupil do druhé poloviny svého životního cyklu v omlazené podobě. Facelift poznáte hlavně zepředu, kde došlo na světlomety s modernější grafikou, které jsou od výbavy Style kompletně diodové. Jemně se také změnila maska chladiče a oba nárazníky a jiná jsou také koncová světla. V zásadě ale můžeme říci, že se toho navenek příliš nezměnilo.

V podobném duchu se nese také interiér, kde je hlavní změnou přepracování oblasti okolo multimediálního systému. V duchu aktuálních trendů už displej není zabudovaný v palubní desce, ale vystupuje z ní, což si vyžádalo také přemístění výdechů klimatizace. Zbytek zůstal tradiční, což v dnešní době plné displejů působí jako balzám na duši.

Poměrně kvalitně působí také materiály, na mnoha místech najdete měkčený plast nebo rovnou kůži. Testovaný kus už ale měl leccos za sebou – ujel už přes dvacet tisíc novinářských kilometrů, které rozhodně nebývají snadné. Interiér už nepůsobil zdaleka tak bytelně, jak tomu nejspíš bylo u nového kusu. Některá tlačítka měla citelnou vůli a při přejezdu nerovností se tu a tam ozvalo vrzání střešního okna. Doufejme, že to byl jen problém testovaného kusu, u auta za bezmála devět set tisíc korun by to nebyla dobrá vizitka.

Co do výbavy ale bylo auto doslova napěchované. Nechyběla vyhřívaná ani ventilovaná sedadla, prémiový audiosystém či armáda asistenčních systémů. Z nich se sluší vypíchnout hlídání mrtvého úhlu, adaptivní tempomat či hlídání v jízdním pruhu, díky kterým umí auto ujet krátkou vzdálenost bez přičinění řidiče, což se třeba pro krátké občerstvení na dálnici může hodit.

Výhled z auta je typický pro kategorii SUV, sedí se tady příjemně vysoko a z auta je dobrý rozhled. Přesto výhled do stran není úplně optimální, zejména kvůli výrazným sloupkům. Při parkování naštěstí pomáhá 360° kamerový systém, který zobrazuje i obraz z ptačí perspektivy.

Praktičnost odpovídá rozměrům auta, do druhé řady se tedy pohodlně posadí dospělí pasažéři a do kufru toho díky jeho pravidelnému tvaru naložíte dost. V základním uspořádání nabídne zavazadelník solidních 513 litrů, u mild-hybridní verze se však objem smrskne na 459 litrů. Naštěstí jde o prostor pod podlážkou, takže se budete muset rozloučit zejména s rezervou a několika litry.

Hybridní pohon

Novinkou v nabídce je částečně hybridní pohon, jehož přítomnost poznáte podle nenápadného symbolu 48V na předních blatnících. Více se Hyundai nechlubí, možná i kvůli tomu, že jde o takzvaný mild-hybrid. Jeho vlastností je, že auto nedokáže pohánět výhradně prostřednictvím elektromotoru, ale spalovacímu motoru jen pomáhá.

Hybridní systém sestává ze startér-generátoru a baterie o napětí 48 V a kapacitě 0,44 kWh, která se nachází v zavazadlovém prostoru pod podlážkou. Elektromotor se stará o startování spalovacího motoru, pomáhá mu při rozjezdu výkonem až 12 kW/16 koní a při brzdění samozřejmě také rekuperuje kinetickou energii. Výsledkem má být snížení spotřeby paliva (a pochopitelně také emisí) až o 7 %.

Při jízdě přítomnost mild-hybridu prakticky nepoznáte, auto od vás nevyžaduje specifický styl jízdy, přesto tady je pár věcí jinak. Díky použití startér-generátoru motor naskakuje prakticky okamžitě, takže start-stop není obtěžujícím prvkem. Samotné zhasínání motoru probíhá při rychlosti pod 30 km/h, při následném rozjezdu elektromotor pár kilowatty spalovacímu motoru pomáhá, ale v reálu jeho pomoc spíše nepocítíte.

Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi MHEV

Prim tady hraje vznětový dvoulitr, který produkuje 136 kW/185 koní a 400 Nm. Sílu přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky, která svoji práci odvádí na výbornou. Rozjezdy jsou krásně plynulé a bez jakéhokoliv škubání řadí automat nahoru i dolů. Pokud mu budete chtít mluvit do práce, máte možnost pouze prostřednictvím samotného voliče převodovky, páčky pod volantem chybí. A nutno dodat, že v některých situacích by se hodily…

Hlavním přínosem mild-hybridního pohonu má být zejména příznivější spotřeba paliva. Podle tabulek by si mel Tucson říct o 5,5 litrů nafty na sto kilometrů. V reálu jsem se takovým hodnotám nepřiblížil, ve městě si motor řekl zhruba o 9 litrů, na okresce to bylo podle stylu jízdy o litr až dva méně. Na rozdíl od některých jiných mild-hybridních aut Hyundai neumí ve vyšších rychlostech plachtit se zhasnutým motorem, což by jinak mohlo nějakou tu desetinu litru také ušetřit. S podobně velkým SUV tak dosáhnete podobné spotřeby i bez soustavy akumulátoru a startér-generátoru.

Z pohledu jízdních vlastností nabízí Tucson vyvážený jízdní projev, podvozek je i s devatenáctipalcovými koly příjemně pohodlný a velmi dobře pohlcuje nerovnosti. Přestože rychlejší jízdu nemá v popisu práce, nedotáčivost dokáže slušně potlačit. Pocit jistoty trochu kazí mdlé řízení, které vám toho o přilnavosti předních kol příliš neřekne.

Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi MHEV

Cena a závěr

Akční cena modernizovaného Hyundai Tucson začíná na částce 449 990 Kč, přičemž dostanete zážehovou atmosférickou šestnáctistovku s pohonem předních kol. Na druhé straně cenového spektra najdete dvoulitrový turbodiesel s pohonem všech kol, za který si automobilka řekne 719 990 Kč. Zajímavostí je, že mild-hybridní pohon je zde řešen formou příplatku ve výši 20 000 Kč. Je tedy jen na vás, zda je vám hybridní soustava sympatická či nikoli.

Za automatickou převodovku si připočtěte rovných 50 tisíc korun, za zmínku pak stojí ještě paket Premium za příplatek 60 000 Kč, který obsahuje devatenáctipalcová kola, kožené čalounění s ventilovanými předními sedadly a prémiový audiosystém Krell. Náš kousek měl ještě panoramatické střešní okno (+25 000 Kč) a metalízu za 17 900 Kč. To je ale vše, za co si u výbavy Style vůbec můžete připlatit. Celková suma se tak dostala na částku 892 890 Kč, což za takhle vybavené auto není vůbec špatná nabídka.

Přestože není facelift Tucsonu nikterak rozsáhlý, provedené změny autu rozhodně prospěly. Za zvážení rozhodně stojí mild-hybridní pohon, který toho ze spotřeby zas až tolik neušetří, vedle toho snižuje objem zavazadelníku a přidává i nějaká ta kila navíc.  

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Hyundai
Typ:,Tucson
Uspořádání:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1995 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,všech kol
Výkon:,136 kW/185 koní ve 4000 ot./min
Točivý moment:,400 Nm v 1750-2750 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h:,9.5 s
Maximální rychlost:,201 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,6 / 5.1 / 5.5
Emise CO2:,145 g/km
Objem nádrže:,58 litrů
Délka:,4480 mm
Šířka:,1850 mm
Výška:,1655 mm
Rozvor:,2670 mm
Objem zavazadlového prostoru:,459 / 1449 litrů
Pohotovostní hmotnost:,1704 kg
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru