test-2019-hyundai-tucson-16-tgdi-4x4-htrac-n-line- (4)

Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDI N-Line (2019)

Autor: Pavel Srp - 2. 1. 2020


Hyundai Tucson prošel před časem lehkou modernizací a dostal i novou výbavu N-Line. A právě tuto verzi jsme s benzinovým motorem 1.6 T-GDI s automatem a pohonem všech kol otestovali.

„Sportovní“ SUV

Omlazený Tucson jsme už v testu před několika měsíci měli. Tehdy jsme testovali mild-hybridní verzi s naftovým motorem 2.0 CRDi MHEV, ovšem tentokrát tu máme docela odlišné auto. Změny jsou u obou aut v rámci faceliftu sice stejné, rozdílem však je právě ta nová výbava N-Line, kterou u korejské značky poprvé dostal kompaktní model i30. Jak název napovídá, odkazuje na vrcholný model Hyundai i30 N, ale technika je veskrze stejná jako u standardního Tusconu. Kombinovat se dá prakticky s jakoukoliv verzí, takže může být s pohonem předních nebo všech kol, s automatickou nebo manuální převodovkou, ale i s benzinovým nebo naftovým motorem.

A co tedy výbava N-Line zahrnuje? Jsou to hlavně designové změny v exteriéru, jako decentně přepracované nárazníky, upravená maska chladiče či zatmavená přední světla. Chybět nemohou ani větší, až 19″ kola v černém laku. V interiéru pak výbava obsahuje sportovní sedadla N čalouněná kombinací kůže/semiš, sportovní volant, hliníkové pedály a řadicí páku N obšitou kůží s červeným ozdobným prvkem. Změny jsou ale i v technice, i když jen decentní. Výbava N-Line přidává upravené nastavení podvozku, kdy jsou pružiny vpředu o 8 % tužší a ty vzadu pak o 5 %. Upravené je i řízení. Tyto technické úpravy se ale netýkají základní naftové motorizace o výkonu 100 kW.

Hyundai představuje nový Tucson N Line a přidává nový mild-hybridní motor

Benzinové ševelení

Pro N-Line se aktuálně nabízí pouze jeden benzinový motor, lze ho ale kombinovat s pohonem předních nebo všech kol, jakož i s manuální nebo automatickou převodovkou. Testovaný kus byl tím nejlepším, co si lze vybrat, tedy s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Agregát má objem 1,6 litru a je samozřejmě přeplňovaný turbodmychadlem. V technických údajích se dočtete o tom, že maximum jeho výkonu je na hodnotě 130 kW/177 koní při 5500 ot./min, a maximum točivého momentu 265 Nm je k dispozici od 1500 do 4500 ot./min. Jenže 265 Nm není mnoho, tím spíše, pokud to má pracovat s tak velkým autem vážícím podle verze a výbavy od 1,6 až do 1,8 tuny.

Motor se v nízkých otáčkách trochu trápí, nedokáže autu dodat potřebnou pružnost. Převodovka pak nechce až tolik podřazovat, respektive ochotně podřadí, a jen pokud plynový pedál přišlápnete výrazněji. Pokud byste si chtěli podřadit sami, pak musíte jen voličem převodovky, páčky pod volantem Tucson totiž nemá. Ve vyšších otáčkách už je dynamika lepší, minimálně pocitově, ale stále nejsem přesvědčen o tom, že tento benzinový motor je pro jakoukoliv svižnější jízdu vhodný. A konečně nepotěšil ani spotřebou paliva, která se prakticky neustále pohybuje nad 10litrovou hranicí.

test-2019-hyundai-tucson-16-tgdi-4x4-htrac-n-line- (2)

Naopak skvěle vyhovovat bude při klidné jízdě, když se budete chtít kochat krajinou. Převodovka totiž ráda udržuje nízké otáčky a tehdy motor téměř není slyšet. Výraznější hluk nedělá ani aerodynamika.

I přesto, že podvozek je u N-Line tužší, stále se dá hovořit o tom, že je i s 19″ disky poměrně komfortní. Auto se nijak výrazně nenaklání, ale přesto dokáže tiše a bez odskočení kola filtrovat nerovnosti. Stabilní je Tucson i při dálničních rychlostech.

Praktičnost na jedničku

Sportovněji tvarovaná sedadla jsou pohodlná, bez problémů se v nich dá cestovat i na delší trasy. Výhodou je už zmínění čalounění kombinující dvojici materiálů. Tělo v nich díky tomu zbytečně neklouže. Prostoru je na předních sedadlech dostatek, omezovat nebude ani středový tunel. Podobně je to i vzadu, kde se bez problémů usadí i trojice cestujících. Interiér s prošíváním červenou nití vypadá velmi dobře, jen se zdá, jako by výrobce zapomněl na dveře. Jejich výplň by nějaký kousek látky také snesla.

Slušný objem má i zavazadelník. Má velký vstup a jeho objem je dobře využitelný. Testované auto přitom mělo pod jeho dnem i dojezdové rezervní kolo, což se dnes už příliš nevidí.

test-2019-hyundai-tucson-16-tgdi-4x4-htrac-n-line- (20)

Závěr a cena

Z testovaného SUV Hyundai Tucson tak máme rozporuplné pocity. Na jedné straně se nám líbí jak díky výbavě N-Line vypadá, ale na té druhé nás testovaná konfigurace s benzinovým motorem, automatem a pohonem všech kol úplně neoslnila. Ba právě naopak. Může za to právě hlavně motor. Ten totiž nemá dostatečný točivý moment na to, aby jízda dostala tu správnou dynamiku a převodovka tomu nepomáhá, protože nechce podřazovat. A může za to i spotřeba, která se prakticky výhradně pohybuje v dvouciferných hodnotách. Tun se to pak ale snaží vyrovnat prostorností a praktičností, stejně jako naladěním podvozku.

Pohled do ceníku prozradí, že auto ve výbavě N-Line nestojí zase tak moc peněz. Aktuálně se prodává s akční 50tisícovou slevou od 659 990 Kč s testovaným motorem, ale s manuálem a pohonem předních kol. Za čtyřkolku a automat připlatíte celkem 90 tisíc korun. Naftová verze startuje na 734 990 Kč (1.6 CRDi 100 kW), za výkonnější dvoulitr (136 kW/185 koní) zaplatíte o 25 tisíc víc (759 990 Kč). Obě dieselové verze jsou mild-hybridní a mají pohon všech kol.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Hyundai
Typ:,Tucson
Uspořádání:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1591 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,všech kol
Výkon:,130 kW/177 koní ve 5500 ot./min
Točivý moment:,265 Nm v 1500-4500 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h:,9.1 s
Maximální rychlost:,201 km/h
Převodovka:,sedmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,8.3-8.8 / 6.6 / 7.2-7.4
Emise CO2:,165-169 g/km
Objem nádrže:,58 litrů
Délka:,4480 mm
Šířka:,1850 mm
Výška:,1655 mm
Rozvor:,2670 mm
Objem zavazadlového prostoru:,459 / 1449 litrů
Pohotovostní hmotnost:,1637-1802 kg
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru