test-2019-hyundai-i30-wagon-14-t-gdi (3)

Test Hyundai i30 kombi 1,4 T-GDI (2019)

Autor: Pavel Srp - 2. 6. 2019


Automobilka Hyundai nabízí model i30 v mnoha karosářských variantách a klasický kombík mezi nimi samozřejmě nechybí. Vyzkoušeli jsme ho v redakčním testu. Pod kapotou jsme měli benzinový motor 1,4 T-GDI, který byl spojen s manuální převodovkou.

Vrcholný motor

Testovaný motor je tím nejvýkonnějším, co je v nabídce. Základ aktuálně tvoří atmosférická jedna čtyřka a střed je přeplňovaný litrový tříválec. Testovaný motor 1,4 T-GDI disponuje výkonem 103 kW/140 koní a točivým momentem 242 Nm. Do Hyundai i30 kombi jsme přesedli přímo z Kii Proceed se stejným motorem (jen s dvouspojkovou převodovkou), tak máme docela dobré porovnání.

V obou případech potěší motor tichostí a kultivovaností. Na volnoběh prakticky není slyšet, výrazněji se to nezmění ani za klidné jízdy. Pokud motor vyženete pod tlakem plynového pedálu do otáček, pak o sobě vědět dá, ovšem nijak otravně. Celkově je jeho projev opravdu hodně tichý.

test-2019-hyundai-i30-wagon-14-t-gdi (18)

Oproti prvnímu testu Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDI s převodovkou 7DCT před dvěma lety, bylo testované auto naladěno o poznání lépe co do dynamiky. Už nepůsobilo tak letargickým dojmem po sešlápnutí plynového pedálu, jakkoliv to žádný dravec stejně nebyl. Předjíždět na okresní silnici nebylo nebezpečné a na dálnici ochotně zrychlovalo i nad českým povoleným dálničním limitem i s obsáhlou posádkou na palubě.

Oproti Proceedu s automatem působil i30 kombi o něco agilnějším dojmem, ale může to být jen samotným naladěním řídící jednotky. Jisté je, že spotřeba paliva byla vyšší, ovšem to mohlo být způsobeno tím, že když jsme si auto k testu přebírali, mělo najeto jen 224 kilometrů. Celkově se po 400 najetých kilometrech hlavně po dálnici (zpravidla max 140 km/h – tempomat) a okresních silnicích spotřeba pohybovala podle palubního počítače těsně pod 8 l/100 km.

Rodinné auto?

České rodiny kombíky milují a je jedno, jakých jsou velikostí. Hyundai i30 kombi přijíždí ve třídě nižších středních kombíků, které jsou dlouhodobě velmi oblíbené. Je zvenku znatelně menší než Škoda Octavia Combi, ale v řeči čísel to zase tolik není. Vždyť zavazadlový prostor má podle výrobce objem 602 litrů (Octavia Combi 610). Počítají se ovšem i odkládací prostory pod podlahou. Ta je rovná a téměř rovná zůstane i po sklopení opěradel zadních sedadel.

test-2019-hyundai-i30-wagon-14-t-gdi (12)

Na předních sedadlech je pro běžného pasažéra (měřím 180 cm) místa dostatek. Pracoviště řidiče je přehledné, ačkoliv ovladače vyhřívání sedadel vedle řadící páky nejsou úplně intuitivní, i když je to stále lepší než u loketní opěrky v Subaru. Naopak třeba Kia to má u Ceedu vyřešené lépe, když má třeba tlačítka vyhřívání sedadel i volantu ve středovém panelu před řadící pákou.

Oproti již jednou zmiňovanému kombíku, který jsme testovali před dvěma lety, bylo více místa i na zadních sedadlech. Ne, výrobce mezitím nic neupravil ani nezměnil, ale toto testované auto nebylo vybaveno střešním oknem. Když jsem se na zadní sedadla posadil, nad hlavou mi ještě trocha místa zbyla.

Poměrně logicky je i30 kombi měkčí než Proceed a je z něj lépe vidět dozadu. Podvozek je naladěn docela příjemně, o nerovnostech ale vědět budete. Naopak se ale nebudete muset bát vjet do zatáčky trochu rychleji. Potěšilo, že oproti dříve testovanému kombi se od náprav neozývaly žádné rány, a to ani od té zadní, kterou jsme zmiňovali.

test-2019-hyundai-i30-wagon-14-t-gdi (6)

Závěr a cena

Hyundai i30 kombi je prostě auto. Ničím vlastně výrazněji nenadchne, ale vlastně ani nedělá nic špatně. Docela příjemně jezdí, nespotřebuje při tom zase až tolik paliva a docela dobře vypadá. Navíc pohodlně odveze čtveřici pasažérů a dost zavazadel.

Tím nejlepším je ale (nejen na testované i30 kombi) fakt, že Hyundai před několika týdny vyměnil českého generálního ředitele, a tak už auta nebudou v Česku trpět na negativní reklamní kampani vůči konkurenci, která jim vlastně u spousty lidí škodila. Už to není „hjondé“, už je to zase „hjundaj“!

A co zjistíte při pohledu do ceníku? Nejnižší cena je 424 990 Kč za základní verzi Entry s atmosférickým motorem 1,4i CVVT. Testovaný vůz byl ve výbavě Trikolor, jehož cena startuje na ceníkových 536 990 Kč. V této ceně už je (jako u jediné verze v ceníku) paket Komfort, který běžně stojí 22 tisíc korun. Jeho obsahem jsou 15“ kola z lehké slitiny, kůží potažený volant a hlavice řadící páky, elektricky ovládaná zadní okna, LED denní světla a statické přisvěcování do zatáčky, přední mlhovky, zadní parkovací senzory a střešní podélné nosiče.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Hyundai
Typ:,i30 kombi 1.4 T-GDI (2019)
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1353 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,přední kola
Výkon:,103 kW/140 koní při 6000 ot./min
Točivý moment:,242 Nm při 1500 – 3200 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.1 s
Maximální rychlost:,220 km/h
Převodovka:,manuální šestistupňová
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.9 / 4.9 / 5.7
Emise CO2:,130 g/km
Objem nádrže:,50 litrů
Délka:,4585 mm
Šířka:,1795 mm
Výška:,1465 mm
Rozvor:,2650 mm
Pohotovostní hmotnost:,1337 – 1492 kg
Objem zavazadlového prostoru:,602 / 1650 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru