test-2018-hyundai-i20-10-t-gdi-120-88-kw-dct

Test Hyundai i20 T-GDI 120 7DCT (2018)

Autor: Matěj Skalický - 4. 1. 2019


Malá auta bohatnou, seznam doplňkové výbavy nabobtnal i faceliftovanému Hyundai i20. Má skvělý design kol, grafiku zadních lamp, zajímavý zážehový motor spojený s dvouspojkovou převodovkou o sedmi stupních, ale i o něco vyšší cenovku, než jsme čekali. Hyundai i20 to má ale těžké, na trhu mu konkuruje nadmíru oblíbená Škoda Fabia. S čím na ní tentokrát vyrukoval?

Víc emocí

Určitě je oproti svému předchůdci i20 nepoměrně hezčí. Zaujme černá část „céčkového“ sloupku, která protahuje boční prosklení až na kufr, i perfektní design šestnáctipalcových litých kol. Na první pohled můžou být změny decentní, ale i20 prospěly. Auto je mnohem emotivnější a má jasně rozpoznatelnou tvář.

U novinky si na první dobrou všimnete také mohutněji vykrojeného prostoru pro mlhovky, takže předek vypadá členitější. Povšimněte si kaskádovité mřížky chladiče (má šmrnc) a obecně mohutnějšího nárazníku. I záď má dramatičtější tvarování, hlavně kolem spodních odrazek. Jiné je ale auto i uvnitř, návrháři například převlékli sedačky do nového čalounění.

2018-test-hyundai-i20-10-t-gdi-120-88-kw-7dct- (17)

Modernizovaná i20 je na pohled dospělejší, a především pak mnohem modernější. Rozměrově zůstala kompaktním hatchbackem na úrovni konkurentů z řad zmíněné fabie, Toyoty Yaris nebo SEATu Ibiza. Rozhodně pak v tomto segmentu potěší nadstandardním prostorem pro zadní cestující.

Daň z bohatství

Vnitřní prostor je naprosto dostačující, sedačky jsou pohodlné a dobře drží tělo. Míra tvrdých plastů v interiéru odpovídá segmentu a cenové relaci (alespoň v základním provedení). Architektura palubky nese odkaz soudobých měřítek celé automobilky a odráží se v ní prvky jednoduchosti a přímočarosti. Překvapil mohutný volant a prosté analogové budíky.

Hyundai i20 má tenoučký „áčkový“ sloupek, a tak je z auta perfektně vidět. K dispozici můžete mít plejádu asistentů a tady je také vidět, jak se moderní technologie kvapem stěhují z nejdražších a nejluxusnějších modelů v portfoliích automobilek směrem dolů. Proto i20 nabídne třeba autonomní nouzové brzdění, asistenta sledování pozornosti řidiče, hlídaní jízdy v pruhu, a dokonce i automatické přepínání dálkových světel. Před lety inovativní systémy, dnes standard už i u malých aut.

2018-test-hyundai-i20-10-t-gdi-120-88-kw-7dct- (8)

Na druhou stranu testované auto není v žádným případě základem v ceníku, který pořídíte od 285 tisíc korun. Se všemi možnými příplatky se cenovka auta, které vidíte na fotkách v textu i pod ním, vyšplhala dokonce až na 550 tisíc (!) korun, což je skutečně markantní nárůst. Může za to nejvyšší výbava Style, silnější motorizace a paket Premium. Užívat si tak můžete třeba tempomatu, vyhřívaných sedaček i volantu, parkovací kamery nebo sedmipalcového displeje na palubce. LED světla jsou ale stále jen pro denní svícení.

Litr z Turecka

Tohle auto dělají Turci v závodě v İzmitu, druhá generace i20 je na trhu už osm let a facelift kromě výše zmíněného přinesl i dosud nevídanou kombinaci pohonné jednotky a převodovky. Testované auto má zastavěný litrový tříválec (už s filtrem pevných částic) T-GDI 120 o výkonu 88 kW, který je spojený se sedmistupňovou převodovkou DCT.

Odspodu se sbírá pěkně a ve středovém pásmu reaguje okamžitě. Ve vyšších otáčkách řve, křičí a netáhne. Vrchol přijde v šesti tisících otáčkách, ale uším se projev motoru moc líbit nebude. Příjemnější je nechat povalovat litrový tříválec někde kolem tří tisíc, občas trochu zabrat, pak má jednotka pregnantní razanci. Za to úsilí si vezme ve městě kolem sedmi litrů, kombinovaně se dostane na 6 až 6,5 litru na sto kilometrů, což není nijak špatný výsledek.

2018-test-hyundai-i20-10-t-gdi-120-88-kw-7dct- (14)

Podvozek ztvrdl, možná až nepříjemně moc. Auto nicméně potěší pěkným poloměrem otáčení a celkem dobře zvládnutým aerodynamickým odhlučněním. Největším neduhem je tak skutečně vysoká cenovka za jinak velmi luxusně pojatého zástupce malých vozů. Jestli má i20 sahat po větším tržním kusu v nabitém segmentu, bude muset lépe vybavené zástupce minimálně trochu zlevnit. Pak může mít modernizovaná i20 k úspěchu dobře nakročeno.

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Povedený design vozu,Hluk motoru ve vyšších otáčkách
Bohatá výbava,Markantní cenový rozdíl mezi verzemi
Rozumná spotřeba,Tvrdý podvozek
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Hyundai
Typ:,i20
Motor:,1.0 T-GDI
Uspořádání:,řadový tříválec
Objem válců:,998 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,88 kW/120 koní při 6000 ot./min
Točivý moment:,172 Nm při 1500–4000 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h:,10.5 s
Maximální rychlost:,190 km/h
Převodovka:,sedmistupňová DCT
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.9 / 4.9 / 5.3
Emise CO2:,121 g/km
Objem nádrže:,50 litrů
Délka:,4035 mm
Šířka:,1734 mm
Výška:,1474 mm
Rozvor:,2570 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 325 kg
Objem zavazadlového prostoru:,326/1042 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Matěj Skalický, autor je redaktorem Českého rozhlasu

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru