Test hybridu Lexus LS 500h AWD

Test hybridu Lexus LS 500h AWD (2018)

Autor: Pavel Srp - 29. 5. 2018


Lexus LS přijel v nové generaci opět s velmi odvážným designem exteriéru. Zaujme vás díky tomu na první pohled – lhostejno zda pozitivně nebo negativně. My jsme ho otestovali v hybridní verzi.

Design je odvážný

Více než pětimetrová limuzína má stejně designové prvky, které nabízejí všechny ostatní, menší modely Lexus. Přední části tak dominuje velká, pro Lexus typicky tvarovaná maska, jenž přechází v podobně ostře řezané přední světlomety. Boční silueta ukazuje protažené přední i zadní světlomety hodně do blatníků, auto je nízké a působí opravdu dlouhým dojmem. No, a zadní část? Tam si nelze nevšimnout opět velmi odvážně tvarovaných světlometů. S tímhle autem introvert jezdit tak úplně nemůže…

Podobné je to také v interiéru. Linky a různé kudrlinky jsou tu všude. Velmi se mi líbí zvolená barevná kombinace interiéru, která hezky ladí i se stříbrnou barvou exteriéru. Interiér je parádní, jen se podívejte na čalounění dveří, na ty švy. Anebo na palubní desku, na linky táhnoucí se napříč. Jsou plastické, vystupují. Prvotřídní je také kvalita materiálů.

Test hybridu Lexus LS 500h AWD

Lexus si neodpustil ani jeden výstřelek, kterým je přístrojový štít. Na jeho vrchu jsou dvě „tykadla“. Ta vypadají jako by snad někdo zapomněl zakomponovat do palubní desky tlačítka a řešil to na poslední chvíli. Jedním z nich, tím pravým se ovládají jízdní režimy, to druhé slouží pro nastavování stabilizačního systému, včetně režimu „Snow“.

Ach, ten infotainment…

Povzdech je tady rozhodně na místě. Lexus už dlouhá léta nepoužívá otočné ovladače nebo dotekové ovládání. Značka se tak rozhodla ovládat svůj infotainment pomocí dotekové plošky. Je to jiné, budiž, ale nefunguje to. Alespoň ne tak dobře jako ta „nudná kolečka“ a dotekové displeje u konkurence.

Nastavení čehokoliv je prostě zdlouhavý proces. Doteková ploška sice hezky vypadá – v jejím středu je i nápis Lexus – nabízí odezvu, přesto je to nešťastné řešení. Ovšem pokud jste jezdili vždy jen Lexusy, asi vám to takový problém dělat nebude a naopak ji budete milovat. Pokud jste ale přesedli například z BMW řady 7 nebo Mercedes-Benzu třídy S, víte, že to jde udělat mnohem lépe i jednodušeji.

Test hybridu Lexus LS 500h AWD

Nešťastné a nelogické je tu občas i ovládání některých funkcí. Třeba jen připojení mobilního telefonu přes Bluetooth. V základním menu je kolonka „telefon“, v jejímž podmenu by se dala očekávat možnost připojení nového telefonu. Ta tu ale není, lze tu jen připojit již spárované telefony. Připojení nového zařízení se provádí v „nastavení“, ale nikoliv „telefonu“, protože to je stejné menu jako původní „telefon“, ale v nastavení bluetooth. Můžete namítat, že připojovat telefon nebudete nijak často, ale jde právě o detail, který byste v autě za více než tři miliony nečekali.

Infotainment je prostě a jednoduše (z mého pohledu) tím nejhorším na celém autě. Kromě nešťastného a nelogického ovládání je to i jeho nemoderní grafikou. Alespoň, že displej je opravdu velký.

A obrovský je i head-up displej. Zdá se mi, že jde dokonce o jeden z těch vůbec největších head-up displejů, který nějaké auto nabídne. V kontrastu s tím je ale kaplička přístrojů, v níž se naopak nachází maličkatý „budík“. Ten navíc na tak malé ploše zobrazuje opravdu hodně informací, takže chvilkami působí nepřehledně.

Test hybridu Lexus LS 500h AWD

Prostornost

Více než pětimetrová limuzína je velká zvenku, ale musí být velká i uvnitř. Rozvor Lexusu LS je velmi slušných 3125 mm. To je délka, která se nachází prakticky mezi krátkými i prodlouženými verzemi německých konkurentů. I díky tomu mají zadní cestující důvod k radosti, protože místa na nohy tu mají opravdu hodně.

Testovaná výbava byla tou nejdražší, které nechybělo prakticky nic. Posádka si tak mohla užívat pohodlí a luxusu nejen na předních sedadlech, ale zejména na těch zadních, jež byly vybaveny i DVD přehrávačem pro každé ze sedadel, elektricky nastavitelnými všemi sedadly s masážní funkcí a tak dále. Posádka je vskutku hýčkána.

Pohonné ústrojí: hybrid + V6

Oproti předchozímu modelu je tu vylepšený hybridní pohon Lexus Multi Stage Hybrid System, který se poprvé objevil v kupé Lexus LC 500h. Základem je benzinový motor V6 s objemem 3,5 litru, jenž doplňuje dvojice elektromotorů. S těmi spolupracuje inovativní převodové ústrojí, jenž propojuje oba elektromotory se spalovacím motorem v převodovce e-CVT, přidává k tomu ale dvojici planetových soukolí. Nabízí tak až 10 rychlostí. Standardem je pohon všech kol. Mimochodem, celkový výkon auta je 264 kW/359 koní.

Test hybridu Lexus LS 500h AWD

Tím nejlepším na celém autě je ticho. Díky tomu, že jde o hybrid, umí Lexus jet zcela neslyšně jen na elektřinu, zvládne to krátkodobě až do rychlosti 140 km/h. Ani v případě pohonu na spalovací motor se ale do interiéru motor příliš nedostává, tedy za předpokladu, že pojedete s lehkou nohou na plynu. Pokud byste na plynový pedál přitlačili, zvuk motor se zintenzivní a do interiéru se dostane. A pokud byste náhodou přepnuli na „sportovní“ či dokonce „supersportovní“ jízdní režim – ovšem proč byste to dělali?! – začne se ozývat z reproduktorů falešný zvuk.

Naladění celého pohonného ústrojí je takové, že preferuje klidnou jízdu bez zbrklého přidávání. Ostatně i proto si asi lidí kupují hybrid… Pokud po autě chcete nějakou „sportovní“ jízdu a chtěli byste jezdit stylem brzda-plyn, pak to pro vás bude s hybridním LS 500h utrpení. Nejde mu to, je váhavý, pomalý. Nakonec k takové jízdě vás stejně nic nutit ani nabádat nebude…

Klidná jízda kromě působivé tichosti odhalí i fakt, že rozdíly při jízdě čistě na elektřinu nebo v hybridním režimu, respektive při aktivaci spalovacího motoru anebo po jeho odpojení, že vše probíhá neznatelně. Jestli bude motor využívat k pohonu pouze elektřinu nebo kombinaci obou agregátů si řídí Lexus sám podle mnoha faktorů, dojezd čistě na elektřinu je ale pouze pár kilometrů, baterie se dobíjí jen při jízdě. Tohle auto do zásuvky nestrčíte.

Test hybridu Lexus LS 500h AWD

Když nakouknete do technických údajů, zjistíte, že značka slibuje kombinovanou spotřebu na hodnotě 7,1 l/100 km. Realita je ale vcelku rozdílná, týdenní testování a přibližně sedm stovek najetých kilometrů ukázaly, že spotřeba se pohybuje v klidné režimu mezi 10 a 11 l/100 km.

Jak jezdí?

Lexus LS má adaptivní vzduchový podvozek, který reaguje na povrch silnice, což ještě před prvními kilometry slibuje pohodlné jízdní chování. Jak to bude v praxi? Už první kilometry prokázaly, že podvozek je naladěný velmi příjemně. Umí být totiž tuhý a jistý při rychlých přesunech po dálnici, ale zároveň dokáže být pohodlný a měkký při pomalejší jízdě ve městě. Pohodlnosti eskového mercedesu sice nedosahuje, ale posádku Lexus konejší také parádně.

Podvozek posádku izoluje od silnice, od kol se navíc neozývají žádné rány. A to i přesto, že tu jsou velké 20″ disky. Jenže od silnice izoluje i řidiče a ten tak neví, co se pod koly děje. Podobná situace je i při brzdění, kdy se nejprve rekuperuje energie a dobíjí baterie a až pak se brzdové destičky zakousnou do kotoučů. Ten přechod mezi oběma akcemi je nečitelný. I tady se opět potvrzuje, že Lexus LS 500h AWD se hodí hlavně na klidnou a rozvážnou jízdu.

Test hybridu Lexus LS 500h AWD

Cena

Lexus má stejnou cenovou politiku jako většina ostatních asijských výrobců, což v této cenové relaci nemusí někomu vyhovovat. U německých konkurentů má ceník i více než 30 stránek, a auto si tak lze specifikovat do aleluja. V příplatkové výbavě lexusu najdete ale jen metalický lak nebo nějaké interiérové pakety. Chtěli byste třeba masážní přední sedadla? Musíte zvolit druhou výbavu Prestiege. Chtěli byste i DVD přehrávač? Opět musíte zvolit vyšší výbavu. Jen díky těmto dvěma věcem, které se u jiných značek dají pořídit za pár desítek tisíc korun tady musíte zaplatit 900 tisíc korun, navíc k tomu dostanete i spoustu dalších věcí, které třeba nepotřebujete nebo nechcete.

Základní cena výbavy Elegance je stanovena na 2 900 000 Kč. Naopak testovaná nejvyšší výbava Superior startuje na 3 800 000 Kč, připlácet lze na lepší a zajímavější interiérové dekory. Ten nejdražší se speciálně broušeným sklem design „Kiriko Glass“ ve výplních dveří vyjde až na 375 000 Kč.

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Klid a ticho v interiéru při klidné jízdě,Hlučnější motor při výraznějším přidání plynu
Komfortní‚ ale jistý podvozek,Dynamická jízda mu nesvědčí
Vzhled a kvalitní materiály v interiéru,Cenová politika pevně daných výbav
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“30|70″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Lexus
Typ:, Lexus LS 500h AWD
Motor:,vidlicový šestiválec + elektromotor
Objem válců:,3456 ccm
Plnění spalovacího motoru:,atmosférické
Palivo:,benzín + elektřina
Pohon:,všech kol (AWD)
Výkon spalovacího motoru:,220 kW/299 koní při 6600 ot./min
Točivý moment spalovacího motoru:,350 Nm při 5100 ot./min
Výkon elektromotoru:,nezjištěno
Točivý moment elektromotoru:,nezjištěno
Celkový výkon:,264 kW/359 koní
Celkový točivý moment:,nezjištěno
Zrychlení 0-100 km/h:,5.5 s
Maximální rychlost:,250 km/h
Převodovka:,desetistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,8.3 / 6.7 / 7.1
Emise CO2:,161 g/km
Objem nádrže:,82 litrů
Délka:,5235 mm
Šířka:,1900 mm
Výška:,1460 mm
Rozvor:,3125 mm
Pohotovostní hmotnost:,2250 kg
Objem zavazadlového prostoru:,430 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru