test-2019-honda-hr-v-sport-cvt- (1)

Test Honda HR-V Sport 1.5 VTEC TURBO CVT (2019)

Autor: Pavel Srp - 22. 9. 2019


Honda HR-V Sport je poměrně zajímavým autem. Jako základ používá docela obyčejný crossover, ale přidává pár změn na designu, výbavě, ale i technice. A my jsme ji vyzkoušeli.

Jeden motor, dvě převodovky

Pro HR-V Sport si Honda připravila pouze jediný motor, ale dvojici možností v případě volby převodovky. 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec lze kombinovat s manuální převodovkou anebo jako v našem případě s bezestupňovou převodovkou CVT.

Motor pod kapotou VTEC TURBO byl poprvé představen u nejnovější generace modelu Honda Civic, nabízí maximální výkon 134 kW/182 koní při 6000 ot./min (5 500 ot./min s šestistupňovou manuální převodovkou) a maximální točivý moment 220 Nm od 1700 do 5500 ot./min (s manuální převodovkou 240 Nm od 1900 do 5000 ot./min). Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 8,6 sekundy a maximální rychlost činí 200 km/h.

test-2019-honda-hr-v-sport-cvt- (27)

Zajímavější je ale fungování motoru v praxi, protože potěší rychlými reakcemi na pohyby plynového pedálu. Ovšem ty jsou poměrně výrazně pohlceny bezestupňovou převodovkou, která se hodí spíše pro klidnější jízdu. Nic moc na tom nezmění ani sportovní režim, případně přednastavené „virtuální“ rychlostní stupně. Jenže reakce jsou jedna věc, ale pocit ze zrychlení nakonec udávanému výkonu neodpovídá. Přesto mi ale nepřišlo, že by auto bylo líné.

Jízdu doprovází pěkný zvuk, který se line z dvojice funkčních koncovek výfuků v zadním nárazníku. Je hutný, přesto tichý a decentní, takže na sebe při jízdě nestrhává prakticky žádnou pozornost.

U testovaná konfigurace se dočtete v propagačních materiálech o tom, že kombinovaná spotřeba paliva je rovných šest litrů na 100 kilometrů. My jsme na konci redakčního testu po více než čtyřech stovkách najetých kilometrů odečetli hodnotu o dva litry vyšší. Testovací trasa zahrnovala přibližně ve stejné míře město, dálnice i okresní silnice.

test-2019-honda-hr-v-sport-cvt- (29)

‚Sport‘ dostal spoustu změn

Kromě nejvýkonnějšího motoru, který pro běžné modely HR-V dostupný není, má verze Sport i několik dalších specifických vylepšení a změn. Velmi výrazně bylo zapracováno na podvozku. Ten je vybaven technologií ‚Performance Damper‘, která je podle Hondy „výsledkem úsilí o dosažení optimální rovnováhy mezi tuhostí karoserie, regulací zavěšení a pocitem z řízení“. Pocitově je podvozek tužší, ale rozhodně ne příliš a to i přesto, že HR-V Sport je jako jediné z modelů HR-V vybaveno 18″ disky. Běžné verze mají 16″ a 17″ disky.

Testovaná výbava přidává i několik designových prvků, které sázejí na černou barvu. Z čelního pohledu vynikne černá maska chladiče s černou výplní, přední spoiler, přepracované boční lišty, profily blatníků i zadní nárazník v černé barvě. Černé jsou ale také kryty vnějších zpětných zrcátek, dvojice koncovek výfuku, ale i větší spojler na vrchu pátých dveří.Honda HR-V Sport

Potěší i bohatá výbava, protože už ve standardu jsou fullLED přední světlomety, automatická dvouzónová klimatizace, kompletní elektrické ovládání, ale i multimediální systém s navigací. Naopak tu není bezklíčové ovládání. Jistým nedostatkem je – u japonských aut obecně – nemožnost jednoduché změny výbavy. Ty jsou totiž zpravidla jasně dané a připlatit si lze jen za drobnosti jako například metalický lak, což byl i případ testovaného vozu.

test-2019-honda-hr-v-sport-cvt- (5)

Závěr a cena

Honda HR-V Sport sice v názvu nese sportování, ale taková není. Jde o příjemně jezdící crossover, který má docela pěkný zvuk a je docela svižné v zatáčkách. Motor má docela pěkný výkon, ale stejně jako u většího CR-V z něj bezestupňová převodovka dělá auto spíše pro defenzivně jezdící řidiče.

Výhodou je, že jde o docela praktické auto. Na předních sedadlech je dost místa, na těch zadních už sice méně, ale zase nabízejí parádní řešení ‚Magic seats‘, kdy se dají sedáky vyklopit vzhůru a do auta naložit i vyšší předměty. A konečně zavazadlový prostor má hodně slušný objem 448 litrů (se započítáním místa pod podlahou), respektive 1473 litrů po sklopení opěradel.

A cena? Nejlevnější Hondu HR-V pořídíte od půl milionu korun, ale za provedení Sport budete muset výrazněji připlatit. S manuální převodovkou vyjde na 689 900 Kč, s převodovkou CVT je to 724 900 Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Honda
Typ:,HR-V Sport
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1498 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlem
Palivo:,benzín
Pohon:,předních kol
Výkon:,134 kW/182 koní v 6000 ot./min
Točivý moment:,220 Nm v 1700 – 5500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.6 s
Maximální rychlost:,200 km/h
Převodovka:,bezestupňová CVT
Spotřeba paliva (l/100 km):,7.6 / 5.0 / 6.0
Objem nádrže:,50 litrů
Emise CO2:,125 g/km
Délka:,4346 mm
Šířka:,1790 mm
Výška:,1605 mm
Rozvor:,2610 mm
Pohotovostní hmotnost:,1376 kg
Objem zavazadlového prostoru:,448 / 1473 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru